Proiect de parteneriat strategic implementat de un liceu botoşănean- FOTO

Liceul Teoretic "Grigore Antipa" din Botoșani implementează, pe o perioadă de doi ani, între 1 septembrie 2017 şi 31 august 2019, proiectul de parteneriat strategic doar între școli pentru schimbul de bune practici Erasmus+ KA219 “Electronic waste awareness of students through Erasmus (EWASTE)”, fiind co-finanțat din fonduri de la Comisia Europeană.

Proiect de parteneriat strategic implementat de un liceu botoşănean- FOTO

În săptămâna 8 -12 octombrie 2018 şcoala noastră a fost gazda unei activităţi transnaţionale de învățare/predare/formare (schimb de elevi pe termen scurt), la care au participat delegații din școlile partenere. Acestea au avut în componență un număr de câte patru elevi însoțiți de câte doi profesori. Partenerii implicați sunt:
-MEHMET AKIF ERSOY ANADOLU LISESI din Izmir, Turcia (coordonator)
- Liceul Teoretic Grigore Antipa Botoşani, România (partener)
- Agrupamento de Fajões din Oliveira de Azeméis, Portugalia (partener)
- Liceo Scientifico Statale "Marie Curie" din Giulianova, Italia (partener)
- II Liceum Ogolnoksztalcace Zespol Szkol Budowlanych i Ogolnoksztalcacych im. Jozefa Dechnika din Biłgoraj, Polonia (partener).

Cu școala din Polonia suntem la doua colaborare, am fost parteneri și într-un proiect multilateral Comenius. Obiectivul general al proiectului constă în creșterea gradului de conștientizare în rândul elevilor cu privire la deșeurile electronice, prin intermediul programului Erasmus+, abordând astfel o tema provocatore a secolului XXI - păstarea unui mediu înconjurător sănătos pentru o viață de calitate.

Agenda de lucru, stabilită în urma consultării cu partenerii, a propus un mediu de învățare bazat pe experiența participanților și pe schimbul de bune practici, prin care s-a urmărit atingerea următoarelor obiective:
- dezvoltarea unei atitudini pro-active a participanților față de probleme globale;
- întărirea cetățeniei active și a participării;
- crearea unor oportunități de dezvoltare a creativității;
- crearea unor oportunități de învățare față în față despre culturi și tradiții, altele decât cele proprii.

Activitățile planificate au abordat tema proiectului din perspectivă interdisciplinară și au avut la bază metode de învățare formală și non-formală care au vizat în principal aspectul practic, ceea ce va genera, cu certitudine, o motivație consolidată, spirit de echipă, încredere în sine, creativitate pentru activități constructive și dobândirea de abilități utile pe tot parcursul vieții.

Aceste activităţi au fost atât comune: profesori-elevi, dar şi separate, din care amintim:
-masă rotundă pe tema specificului şcolii gazdă, a sistemului de învăţământclub de conversaţie și expoziţie de obiecte prin intermediul cărora elevii îşi vor exprima identitatea naţională/culturală
-atelier de pictură pe tema proiectului
-atelier de scriere creativă pe tema proiectului
-vizită de documentare la Centrul de colectare selectivă a deşeurilor din Iaşi
-atelier de comunicare folosind tehnici de improvizație ( marcând astfel și Ziua Învățării non-formale)
-distribuire de pliante cu mesaje pe tema proiectului în comunitatea locală
-vizionarea filmelor câștigătoare în cadrul competiției derulată la nivel de parteneriat
-concurs Cine știe câștigă pe tema managementului deșeurilor electronice (utilizând platforme educaționale)
-asistențe la ore ( la disciplinele: limbă maternă, limbă engleză, limbă franceză, matematică, fizică, chimie, biologie, educație-fizică)
-activități de management de proiect atât pentru elevi cât și pentru profesori (lucru la platforma e-twinning și site-ul proiectului), evaluarea și raportarea activităților desfășurate
-analiza raportului intermediar

Prin toate aceste activităţi, care au generat în primul rând cunoștințe, competențe necesare pe parcursul întregii vieți, atitudini, valori personale şi, nu în ultimul rând, emoții constructive, pozitive, echipa de proiect şi-a propus, mai ales, creșterea gradului de responsabilizare a participanților din perspectivă globală în raport cu subiectul abordat, principala motivaţie a unei vieţi de calitate într-un mediu sănătos. Următoarea activitate transnaţională se va desfăşura în februarie 2019, gazdă fiind şcoala parteneră din Portugalia. Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.

Comunicat de presă







 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Cerbul de Aur: 71 de artişti din 21 de ţări s-au înscris în concursul de interpretare

Duminică, 7 Iulie 2019
609

Organizatorii, televiziunea publică, au închis sâmbătă sesiunea de înscrieri pentru Concursul internaţional de interpretare al Festivalului Cerbul de Aur – ediţia 2019....

„Spider-Man: Far From Home”, al doilea film cu cele mai mari încasări de Ziua Independenţei

Duminică, 7 Iulie 2019
457

Pe 4 iulie, filmul regizat de Jon Watts, al şaptelea al francizei, a generat încasări de 25,2 milioane de dolari, potrivit Variety. Sursa: News.roCiteste mai mult AICI

Un tată a înălţat o dronă pentru a-şi fotografia copiii aflaţi pe plajă. La scurt timp după aceea a avut parte de un moment de infarct: „A fost un moment de la Dumnezeu”

Sâmbătă, 6 Iulie 2019
2994

În apă se aflau, în acel moment, cinci persoane, printre care trei sunt copiii lui Dan Watson, operatorul dronei, potrivit unui articol publicat pe platforma MSN News.Pe aceeaşi plaj...