Sindicatele din Învățământ au început negocierile cu Ministerul Educației pentru criteriile care vor sta la baza salarizării diferențiate a profesorilor. Amintim că pe 1 aprilie, Ministerul Educației anunța că a decis „constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca „să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță”.
Aceste demersuri vin în contextul în care, în cadrul raportului „Consolidarea guvernanței învățământului preuniversitar din România”, elaborat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, printre cele 18 recomandări-cadru ale OCDE pentru continuarea reformei în România se numără și „revizuirea sistemului de salarizare a cadrelor didactice pentru a consolida legătura dintre performanță și recompensă și pentru a îmbunătăți transparența”, potrivit Federaţiei Sindicatelor Libere din Învățământ.
Practic, din sistemul de salarizare a cadrelor didactice lipsește evaluarea profesorilor, indiferent de modul în care s-ar realiza, fie prin performanța evaluată prin progresul școlar sau printr-un model de carieră didactică care să stimuleze competiția și eficiența. Astfel de criterii lipsesc de fapt din aproape tot sistemul bugetar, lucru care scade eficiența și favorizează corupția, potrivit experților.
„Nu pot să accept că un profesor care are 10 olimpici să fie plătit la fel cu unul în care toată clasa nu a luat Bacalaureatul. (…) Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește”, spunea recent premierul Marcel Ciolacu.
Continuarea pe: adevărul.ro