ANDREAS ZIMMERMANN, student la University of Southampton: "Atunci am simţit că într-adevăr pentru munca pe care am depus-o există roade"

ANDREAS ZIMMERMANN, student la University of Southampton: "Atunci am simţit că într-adevăr pentru munca pe care am depus-o există roade"

Andreas Zimmermann

Andreas are aproape 20 de ani şi deţine o forţă inepuizabilă de a studia, cu o curiozitate constructivă şi promiţătoare! Este pasionat de industria auto şi îşi propune ca,  împreună cu studenţi din Portugalia, Hong Kong, Monaco, Grecia, India, Marea Britanie şi multe alte ţări, să înfiinţeze o societate care să reunească studenţii pasionaţi de vehicule electrice.

Născut pe 10 decembrie 1994, Andreas Zimmermann este unul dintre tinerii care ne demonstrează că şcoala botoşăneană a fost şi rămâne la înălţime, dar aflăm de la el şi că succesul înseamnă în primul rând muncă, seriozitate, consecvenţă şi asumare.  

A absolvit în 2013 Colegiul Naţional "Mihai Eminescu" Botoşani. În perioada anilor de gimnaziu şi liceu a reprezentat judeţul la olimpiadele naţionale de matematică şi fizică, în 2012 fiind cooptat în lotul lărgit pentru Olimpiada Internaţională de Fizică. În 2009 a fost desemnat Elevul Anului la gimnaziu.
 
Andreas Zimmermann este student în Marea Britanie, la University of Southampton, Facultatea de Inginerie mecanică, specializare Auto (Mechanical Engineering with Automotive). Profilul se află pe locul doi in Marea Britanie, chiar în faţa celebrelor Oxford şi Cambridge, conform ultimelor evaluări.

Anul acesta, Andreas  a reprezentat Universitatea britanică în cadrul unui proiect anual de colaborare desfăşurat între universităţi din Marea Britanie şi China, patronat de British Council.  Timp de trei săptămâni, într-un stagiu în cadrul Universitatii din Chongqing China, a lucrat alături de studenţi britanici şi chinezi.

A făcut parte din echipa de Formula Student a universităţii, cea mai mare şi complexă competitie auto pentru studenţi, şi, în luna martie a acestui an, a fost ales preşedinte al Societăţii Studenţilor Români (RoSoc) de la University of Southampton.

Ştiri Botoşani: Andreas, ce înseamnă pentru tine, ca român, să fii student în stăinătate?

Andreas Zimmermann: În primul rând, a studia la o universitate europeană, și specific, din Marea Britanie, este un pas dificil de făcut, însă nu lipsit de satisfacție. Mediul academic este cu totul diferit de cel din România, în sensul că toată activitatea personalului academic este orientată către dezvoltarea și satisfacția studentului, care este încurajat să înțeleagă noțiunile predate și să le poată aplica, nu doar să le memoreze până la examen și apoi nici să nu-şi amintească de ele. Pe lângă acest spirit de care tocmai am menţionat, pot adăuga faptul că există numeroase facilităţi pentru toţi studenţii, o deosebită toleranţă vizavi de naţionalitate, de dizabilităţi (dacă există), acest mediu devenind unul cu adevărat plăcut pentru orice student.

-Cât de accesibilă este o astfel de opţiune, de a fi student al unei universităţi de top din Marea Britanie?

-Cum orice lucru bun vine cu un preţ pe măsură, există şi unele dezavantaje. În primul rând, costul studiilor este uriaş în comparaţie cu România (9000 de lire pe an, care se pot lua sub formă de împrumut de la guvernul englez şi care se plătesc din momentul în care studentul câştiga peste 21.000 de lire pe an, ceea ce este o sumă mediană în Anglia). Pe lângă cele 9000 lire care se pot lua credit, mai sunt necesari cca 8-9.000 euro/an însemnand cheltuielile de cazare, mâncare, drumuri, diverse. Există şi burse care acopera partial aceste cheltuieli, dar limitate ca număr, şi se acordă în condiţii destul de restrictive, având la bază o evaluare socială ( venituri), iar politica de burse este decizia fiecărei universităţi.

-Distanţa faţă de casă este un impediment, un student din România se adaptează greu condiţiilor de acolo? Şi aici vorbim şi despre societatea britanică...

-Distanţa mare faţă de casă este un factor care trebuie considerat înainte de a lua aceasta decizie. Comunicarea cu cei din ţară se face fie prin telefon fie pe internet, ceea ce pentru unii ar putea fi destul de greu de suportat. În ceea ce priveşte societatea de acolo, care diferă într-o oarecare măsura de mediul academic, pot spune că, desi există numeroşi englezi prietenoşi, mulţi dintre ei  sunt reci, nepăsători şi uneori au manifestări rasiste, fie subtile, fie nu prea.  Acesta este un risc care trebuie asumat, deoarece Anglia este o ţară cu oameni nationalişti, care au o uşoara superioritate faţă de străini.

-Ce sfaturi îi poţi oferi astăzi unui elev de liceu care vrea să aplice pentru o universitate din străinătate? Care ar fi primii paşi de parcurs?

-Pentru a studia în străinătate, este necesar în primul rând ca elevul să fie capabil de a face acest pas. Asta înseamnă să fie printre cei buni, să fie cu adevărat pasionat de un anumit subiect, serios, consecvent şi, desigur, să stăpânească limba engleza foarte bine. Aplicaţia este relativ uşoară, însă trebuie tratată cu deosebită seriozitate şi dedicaţie. Aceasta constă într-o scrisoare de intenţie, care să exprime dorinţa de a studia un anumit subiect, şi ce anume calităţi pot recomanda elevul pentru asta; o scrisoare de recomandare şi, după caz, teste specifice pentru anumitul subiect sau interviuri organizate de universitate. Pentru a ajunge să studiez la University of Southampton, care este una dintre cele mai bune din Marea Britanie, fiind chiar în top 3 pe profilul studiat de mine (Inginerie Mecanică cu specializare în automobile), a trebuit să tratez perioada liceului cu seriozitate, să fac mai mult decât mi se cerea la şcoală şi, in cele din urmă, să dau tot ce pot în aplicaţia pe care am făcut-o.

-Ai avut momente care ţi-au rămas în suflet în perioada petrecută până acum în Marea Britanie?

-Perioada facultăţii este una dintre cele mai frumoase din viaţă. Atunci se leagă cele mai solide prietenii, care durează peste ani, atunci se poate călători în multe locuri şi învăţa despre diferite lucruri. Una dintre cele mai frumoase întâmplări a fost chiar această competiţie în China. Atunci am simţit că într-adevar pentru munca pe care am depus-o există roade. A fost o decizie riscantă din partea mea, deoarece pentru a merge în China a trebuit să dau examenele într-un mod condensat: 5 examene în 3 zile, imediat după ce reveneam din această călătorie. Însă, prin seriozitate şi planificarea din timp a acţiunilor mele, am putut face acest pas. Am reuşit să obtin "first" la finalul anului I , cel mai înalt calificativ acordat la universităţile din Marea Britanie.

-Competiţia din China a fost organizată de către British Council şi a avut ca scop colaborarea studenţilor din Marea Britanie cu cei din China, în vederea proiectării unui automobil destinat grupei de vârstă 20-28 de ani, care să utilizeze forme de energie alternativă. Cum a fost această experienţă pentru tine?



-Dificultatea întregii activităţi a constat în diferenţa uriaşă de specializare, studenţii din Marea Britanie fiind toţi viitori ingineri, pe când cei din China studiau design industrial. În echipa mea, sarcina a fost dificilă, în special din cauza comunicării ineficiente, studenţii chinezi necunoscând limba engleză la un nivel suficient pentru a comunica fluent. Cu toate acestea, am reuşit să elaboram un concept pentru o maşină a viitorului, împărţindu-ne sarcinile astfel încât să dam ceea ce este mai bun: studenţii chinezi s-au ocupat de aspectul exterior al maşinii, pe când eu am avut grijă de detaliile tehnice. Într-un final, echipa noastră a ajuns în finală, unde am obţinut locul 2 din 6 echipe.

-Pasiunea ta pentru automobilism depăşeşte, clar, nivelul pur teoretic. Te rog să ne povesteşti despre Formula Student, despre ce înseamnă să faci parte dintr-o echipă de competiţie auto.

-În timpul anului, fiind interesat de automobile, am făcut parte din echipa de Formula Student a universităţii. Formula Student este cea mai mare şi complexă competitie auto pentru studenţi. Anual, studenţii a peste 100 de universităţi din toată lumea construiesc de la zero o maşină de curse, care în luna iulie concurează pe circuitul de Formula 1 de la Silverstone, Marea Britanie. Competiţia presupune respectarea unui regulament foarte complex şi evaluarea mai multor secţiuni, precum: costuri, materiale folosite, prezentare tehnică, teste de echilibru, teste de acceleraţie, frânare, sprint, slalom şi rezistenţă. Grupul echipei din care am făcut parte a fost cel care s-a ocupat de motor şi cutia de viteze. Fiind încă la începutul acestui drum în industria auto, mare parte din timp am învăţat lucruri de la ceilalţi , desigur, ajutându-i atunci când am putut.

-Universitatea Southampton a reuşit să adune un număr de aproximativ 70 de studenţi români, la diverse facultăţi şi diferite niveluri (studii de licenţă, master, doctorat, cercetare etc) şi că, pentru a-i ajuta pe toţi să regăsească un mediu familiar la 2500 de km de casă, a fost înfiinţată Societatea studenţilor români (RoSoc), care este parteneră cu Uniunea Studenţilor de la Universitatea Southampton. Ai fost ales preşedintele acestei societăţi...

-În luna martie a acestui an am fost ales preşedinte al acestei societăţi, pe de o parte datorită implicării în această societate şi pe de altă parte datorită iniţiativei de a îmbunătăţi ceva. Este o responsabilitate mare ca, în afara cursurilor, care consumă mult timp şi energie, să gestionezi activitatea unei astfel de societăţi numeroase. În principal, îmi doresc să organizăm activităţi culturale, sociale, care să implice inclusiv studenţi din alte ţări, în care să putem ajusta concepţia străinilor despre România şi să reuşim, măcar la scară redusă să arătăm cu adevărat cine suntem şi de ce suntem în stare ca naţiune şi să îmbunătăţim imaginea românilor în Regatul Unit.

-Care sunt planurile pentru viitorul apropiat?

-Este extraordinar cum studenţi din toată lumea se adună într-un singur loc şi pot colabora pentru a realiza ceva deosebit. În anul care urmează, împreună cu studenţi din Portugalia, Hong Kong, Monaco, Grecia, India, Marea Britanie şi multe alte ţări, îmi propun să înfiinţez o societate care să reunească studenţii pasionaţi de vehicule electrice. Cu sprijinul universităţii, ne dorim ca începând cu anul viitor să şi construim de la 0 un astfel de vehicul, cu care să participăm la diverse competiţii în întreaga lume. Este o sarcină dificilă, însă prin consecvenţă sunt convins că vom reuşi. Evident, în paralel voi continua activitatea în Formula Student. În această toamnă, sunt implicat în "Freshers Week", săptămâna în care sunt primiţi şi îndrumaţi "bobocii".

(A consemnat Florentina Toniţă)



 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Lider sindical al polițiștilor botoșăneni: "La Botoșani s-a instaurat o frică de a reproșa șefilor"

Sâmbătă, 23 Septembrie 2017
1300

Problemele cu care se confruntă polițiștii și neajunsurile din sistem de multe ori nu sunt transmise mai departe și șefilor.Asta susține Virgil Bordei, lider la nivel local al Confederație...

Poliţiştii şi jandarmii botoşăneni, acuzaţi de lipsă de reacţie în cazul scandalului produs de rromi în curtea Spitalului Mavromati

Sâmbătă, 23 Septembrie 2017
1391

În şedinţa Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică, fostul şef al acestei structuri din mandatul trecut şi fost şef al Poliţiei Rutiere, Dumitru Zmău, şi-a îndemnat foştii co...

Avertizare meteo: Ploi și vânt!

Sâmbătă, 23 Septembrie 2017
743

Administrația Națională de Meteorologie a emis, sâmbătă, o atenționare meteo de ploi moderate cantitativ și intensificări ale vântului.În zonele de munte, precum și &ici...