Nissan LEAF EV - prima maşină electrică de serie Nissan

Nissan LEAF EV - prima maşină electrică de serie Nissan

 140 km/h viteza maxima  

Cei de la Nissan intră în istoria auto, prezentând Nissan LEAF EV, prima maşină electrică din lume care va avea un preţ accesibil. Sau cel puţin aşa se mândresc oficialii - să vedem dacă "au cu ce".

Ei bine, s-ar părea că Nissan LEAF EV este, într-adevăr, un pas foarte uriaş pentru lumea auto, la fel cum a fost, la vremea lui, Ford T, de exemplu. Chiar dacă pe piaţă există deja maşini electrice de serie (cum ar fi Tesla Roadster), acestea sunt oferite, deocamdată, la preţuri foarte mari.

 

Japonezii au demarat cercetarea în domeniul maşinilor electrice încă din 1992 - iar acum, la aproape 20 de ani distanţă, oferă prima maşină electrică de volum, dedicată publicului larg, care va avea un preţ accesibil (deşi cât va fi acesta, nu a fost comunicat deocamdată).

Nissan LEAF EV este conceput ca un automobil de categorie compactă, având caroserie hatchback şi oferind până la 5 locuri. Dimensiunile sale sunt normale pentru berlinele de clasă compactă, utilizate preponderent ca maşini de zi cu zi: lungime 4.445 mm, lăţime 1.770 mm, înălţime 1.550 mm, în timp ce ampatamentul este foarte generos - 2.700 mm.

 

Maşina Nissan este capabilă de o autonomie de 160 km pentru fiecare încărcare completă a bateriilor, lucru suficient pentru a satisface nevoile a 70% din clienţi pe plan mondial. Ba, mai mult, conform cercetărilor japonezilor, 80% dintre şoferii actuali din America parcurg o medie zilnică sub 100 km, ceea ce face din Nissan LEAF EV o propunere excelentă în materie de maşină pentru navetă.

Nissan LEAF EV este alimentată de la un tip complet nou de baterii litiu-ion, capabile să genereze 90 kW (120 CP) şi alimentează motorul electric de sub capota faţă, care dezvoltă 80 kW (107 CP) şi un cuplu maxim de 280 Nm. Adică mai bine decât cel mai economic Volkswagen Golf 1,6 TDI (105 CP şi 250 Nm). Viteza maximă atinge doar 140 km/h, însă vorbim de o valoare mai mult decât suficientă pe orice autostradă.

 

Bateriile utilizate de Nissan LEAF EV sunt situate în planşeul maşinii, fiind realizate după o tehnologie complet nouă. Ele constau dintr-un ansamblu de 48 de module litiu-ion, fiecare modul de dimensiunea unui laptop şi format din patru celule. O încărcare completă, de la o sursă de 200 V, durează 8 ore, însă marele avantaj al acestor baterii este că se pot încărca la 80% din capacitate în doar 30 de minute, o performanţă excelentă pentru maşinile electrice.

Singura problemă, deocamdată, ţine de infrastructura pentru încărcare: este nevoie de un încărcător special, tri-fazic, estimat la 45.000 USD! Oficialii japonezi colaborează deja cu multe state din USA şi Europa pentru crearea acestei infrastructuri, care deja face parte din programele lor ecologice.

 

Deşi bateriile însumează o masă totală de 200 kg, inginerii Nissan declară că motorul electric este mult mai uşor decât un motor cu ardere internă, iar lipsa unei transmisii convenţionale va contribui la un centru de gravitate foarte jos, ceea ce va însemna că Nissan LEAF EV promite o manevrabilitate şi stabilitate foarte bune.

Raportat la condiţiile din Japonia, oficialii Nissan declară că Nissan LEAF EV va contribui la o economie în buzunarul proprietarului de aproape 5.000 yen pe lună (sau circa 50 USD). Este adevărat, nu vorbim de o economie foarte mare, care diferă de la ţară la ţară şi care, cel mai probabil, nu va justifica la început investiţiile enorme în infrastructură.

 

Costul maşinii de serie, prevăzută a fi lansată pe pieţele din Japonia, SUA şi Europa începând cu 2010, nu a fost comunicat încă, dar ştim că Nissan va oferi o garanţie de 3 ani pentru maşină şi de 5 ani pentru sistemul de propulsie. Pe de altă parte, înlocuirea pachetului de baterii este estimată la 10.000 USD - mult mai scump decât întreţinerea curentă a unei maşini convenţionale de aceeaşi categorie.

Încă un lucru inedit: primele modele de serie vor fi echipate standard cu un sistem de navigaţie, cu acces direct la un sistem global GPS, prin intermediul căruia şoferul va putea găsi cele mai apropiate staţii de încărcare. Acest lucru va fi disponibil şi prin intermediul telefonului mobil, iar maşina va putea fi programată, de exemplu, să maximizeze încărcarea bateriilor la miezul nopţii, când furnizarea de energie electrică este mai ieftină.

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Autoturism cuprins de un incendiu pe o stradă din Dorohoi! FOTO

Miercuri, 22 Noiembrie 2017
1032

Un autoturism parcat, miercuri seara, pe o stradă din municipiul Dorohoi a luat foc fiind nevoie de intervenția angajaților Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență.Mașina, un V...

O ocrotitoare și binefăcătoare a câinilor maidanezi, propusă pentru titlul de Cetățean de onoare al municipiului Botoșani

Miercuri, 22 Noiembrie 2017
2509

Pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local din data de 29 noiembrie va fi și un proiect de hotărâre privind acordarea titlului de Cetățean de onoare lui Heike Lindlohr, fondatoarea...

Marcela Motoc aduce "Fata din Curcubeu" la Botoșani!

Miercuri, 22 Noiembrie 2017
279

De pe scenele pariziene, pe scena Teatrului pentru Copii și Tineret Botoșani. Un text de Lia Bugnar și o actriță care a străbătut lumea pentru ca într-un târziu ea, lumea, să &icir...