Există mulţi antreprenori civici, ca să le zic aşa, care detestă cuvântul naţiune şi cu atât mai puţin cuvântul stat; m-a şocat însă de-a dreptul afirmaţia unui cunoscut filosof că „naţiunea e un pol al urii”, „ură generalizată, mai rea decât ura de clasă socială”. Dar ce-a putut fi mai cumplită decât ura în timpul luptei staliniste de clasă, când teroarea a fost continuă şi totală? Când „putregaiul” care trebuia aruncat din „omul nou” prin chinuri inumane (după Părintele Gh. Calciu-Dumitreasa, „Golgota românească” a fost la Piteşti) era Dumnezeu? Neomul, fără Dumnezeu, neam, părinţi, tradiţie, n-avea nevoie de rădăcini.
Au refuzat ca Unirea întru Hristos să fie înlocuită cu unirea proletarilor din toate ţările, peste toate hotarele, de orice fel. Iar staliniştii – stalinizanţi, ca să-şi păstreze vie doctrina, au împuşcat sate întregi. Dar ce mai contează coeziunea etnică, dacă trebuie să ajungem în postnaţiune, dar şi în postmoralia? Un media-antropolog îl şi declară mort pe ţăran, deşi ţăranul mai suflă prin oamenii mari, plecaţi de la talpa ţării. Şi, culmea, UE decretează că avem prea mulţi ţărani şi că trebuie operată o reducţie a lor. Micile oaze de normalitate sunt distruse rând pe rând, cu sistemă. Într-un spaţiu al tradiţiei, Muzeul Ţăranului Român, rulează filme gay. Ce nevoie avem de calitatea de reper (şi nu închipuit) a ţăranului clasic şi de familia sa creştină?
Întors în România (aşa cum este ea, insignifiantă pentru Horia Blidaru) lăsând în urmă, după 15 ani, universităţi din SUA şi Canada, Mircea Platon nu se eschivează să susţină:
„Soluţia problemelor economice şi sociale ale României e în redescoperirea identităţii noastre şi în reprezentarea ei politică. Unii dintre noi cred că, aflând adevărul, ne vom putea recăpăta ţara. Alţii cred că trebuie să ne recăpătăm adevărul. Cred că prima soluţie e de preferat. Păcat că elitele noastre, care confundă puterea cu adevărul, nu înţeleg acest lucru”.
De înţeles înţeleg ele, dar elitele privilegiate se află într-o teribilă foame de avere personală, de onoruri, de plusvalorizare. Iar Soros este, pentru unii, un Moş Crăciun şi de iarnă şi de vară, când se dă de pomană. Cu siguranţă, intelectualii noştri publici n-au învăţat nimic din compromisul numit co-existenţă cu regimul roşu, dacă iau pomeni pricopsite. Sunt ONG-uri ( zice presa) care primesc bani mulţi să discrediteze ideea naţională, specificul naţional. Oare cine l-o fi consiliat pe preşedintele K.W. Johannis să absenteze din Iaşi, de ziua Unirii Mici?
Paralelismul atunci – acum, întreprins permanent de Mircea Platon în eseurile sale, nu mai trebuie justificat. Şi atunci (când ne „înfrăţisem” cu U-RSS) şi acum (admişi în U-E), neamul, poporul, patria nu păreau- par a fi de viitor; mai mult încă, acum se teoretizează existenţa unui naţionalism rău, vătămător, care trebuie eradicat şi un naţionalism bun, nevătămător, care urmează îndemnul de a te dezbăra (verb proletcultist) de identitatea naţională. Aşa că domnul Cristian Preda propune liste transnaţionale, pentru Parlamentul European, în alegeri. Să finim odată cu cadrul naţional. Transnaţionalul român se poate afla pe lista Danemarcei ori Bulgariei, în vederea interesului comun(itar),nu naţional.
Ce-a mai rămas de apărat? Fiinţa etnică. Şi cum? Prin solidarizare.Altfel, cel care vorbea în vânt de „tehnica neputinţei la români” va fi îndreptăţit s-o şi scrie.
Magda URSACHE