Ce drepturi avem in fata politistului rutier cand suntem opriti in trafic? Aberatiile care circula pe internet si realitatea din trafic! FOTO, VIDEO

Ce drepturi avem in fata politistului rutier cand suntem opriti in trafic? Aberatiile care circula pe internet si realitatea din trafic! FOTO, VIDEO
Circula in mediul online, in ultimii ani, câteva asa-zise drepturi ale cetățenilor atunci când sunt opriți de către polițiștii rutieri și câteva reguli pe care oamenii legii ar trebuie să le respecte.

Acele "drepuri" si "reguli" au fost distribuite pe toate paginile de socializare in ultimii ani si asa s-a ajuns in situatia in care soferii au fost amendati sau chiar incatusati pentru ca au vrut sa fie "aroganti" dupa ce au citit pe internet niste aberatii, asa cum veti vedea in clipurile video de mai jos

Vom lua fiecare "drept al soferului" in parte si vom prezenta realitatea si articolul din lege, informatii prezentate pe site-ul politisti.ro:

MITUL 1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).

REALITATEA:  Legea 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române prevede:

ART. 41 (1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu poliţistul este obligat să prezinte insigna sau legitimaţia de serviciu, după caz, pentru a-şi face cunoscută, în prealabil, calitatea, cu excepţia situaţiilor în care rezultatul intervenţiei sau siguranţa ulterioară a poliţistului ar fi periclitată.

În concluzie, poliţistul este obligat să se legitimeze doar dacă nu are în piept insigna, în caz contrar nu mai e obligat să prezinte şi legitimaţia de serviciu, iar din ce am văzut cu toţii în ultimii ani în special poliţiştii rutieri din cadrul Poliţiei Rutiere au pe lângă insigna de poliţist şi un ecuson cu numele.

MITUL 2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

REALITATEA: O altă aberaţie contrazisă clar de prevederile din legislaţia rutieră: Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei.

Atâta timp cât legea îi oferă posibilitatea poliţistului să oprească orice autovehicul pentru "pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege" nu mai putem discuta de oprirea fără motiv şi alte legende urbane de acest gen.



MITUL 3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

REALITATEA: Referitor la "ordinul de serviciu", o altă tâmpenie, ce nu are nici cea mai mică legătură cu realitatea. Dacă căutăm în legislaţie vom găsi definiţia "ordinului de serviciu" ce spune că este o dispoziţie scrisă dată de conducerea unei unităţi prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate să efectueze anumite acţiuni, pe o perioadă determinată în afara sarcinilor curente de muncă ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Ori controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale poliţistului rutier.

În plus, chestiunile ce ţin de locul, data şi activităţile ce le desfăşoară poliţistul sunt dispoziţii interne cu caracter secret, ce pot fi verificate doar de şefii acestuia, nu de oricine de pe stradă. Cei care susţin aceste afirmaţii, clar sunt victimele unor limitări în privinţa capacităţii intelectuale, pentru că numai astfel de oameni deficitari la capitolul logică îşi pot imagina că atunci când sunt opriţi pentru control de poliţist, îl pot controla ei la rândul lor pe acesta.

Dacă ar fi aşa, nu ar mai avea niciun rost existenţa şefilor din poliţie, ăstia nu ar mai avea ce să facă, pentru că oricum poliţistul ar fi verificat şi controlat de toţi cetăţenii de pe stradă.

MITUL 4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

REALITATEA: O altă prostie, pentru că NU există nicio astfel de prevedere legală. Costatarea unor abateri ce încalcă normele legale se poate face oricând, nu există nicio restricţie în acest sens.

MITUL 5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

REALITATEA: Procesului verbal de constatare a contravenţiei nu are nicio rubrică specială pentru a recunoaşte fapta, există doar rubrica "Alte menţiuni" unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la conţinutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completări, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semnează pentru că a luat la cunoştinţă despre conţinutul procesului verbal şi în baza acestei semnături primeşte o copie a procesului verbal.

Despre "convocarea la Tribunal" nu pot să spun decât că este o stupiditate, pentru că poliţistul care întocmeşte procesul verbal nu are calitate procesuală în cazul contestaţiei procesului verbal, parte într-un asemenea proces este instituţia din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de poliţie.



MITUL 6. Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti oprit de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.

REALITATEA: Despre sunatul la 112, e o mare tâmpenie şi oricine se poate convinge singur dacă studiază legislaţia care prevede foarte clar: Art. 32 din O.U.G. 34/2008 (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează: a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei;

Tot în acest act normativ este prevăzut faptul că apelarea la numărul de urgenţă 112 se face NUMAI pentru situaţii de urgenţă. Faptul că eşti oprit de un poliţist pentru control NU este o situaţie de urgenţă. 

MITUL  7. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

REALITATEA: În privinţa acestor documente "legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar" ori "legitimaţia care atestă dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne" şi copia după certificatul metrologic, sunt doar afirmaţii infantile, similare cu cea privind "ordinul de serviciu" pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de şeful ierarhic al poliţistului.

Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanţa de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestaţie împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanţei, în niciun caz conducătorului auto sancţionat.

VA PREZENTAM MAI JOS DOUA CLIPURI VIDEO CU SOFERI CARE AU TINUT CONT DE ACESTE "DREPTURI" ABSURDE, PREZENTATE PE INTERNET:

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O nouă lege destinată părinților singuri a fost adoptată de Camera Deputaților. Ce beneficii aduce!

Joi, 2 Mai 2024
182

Proiectul de lege care propune eliminarea obligației părinților singuri de a lucra în ture de noapte și precizează că aceștia pot lucra doar dacă își doresc a fost votat favorabil...

Carne de miel vândută direct de pe bancheta din spate a mașinii, la Botoșani. Polițiștii au aplicat amenzi!

Joi, 2 Mai 2024
183

În dimineața zilei de 1 mai, polițiștii locali din cadrul Serviciului Activitate Comercială și Cameră de Corpuri Delicte, pe durata îndeplinirii atribuțiilor de serviciu, în P...

Bărbat reținut de polițiști, nu a putut sta departe de soție în baza ordinului emis de organele legii!

Joi, 2 Mai 2024
266

La data de 1 mai 2024, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore pe numele unui bărbat de 51 de ani, din comuna Bălușeni...