Umbrărescu, a cărui firmă a modernizat drumul Botoşani-Suceava, cel mai bine plătit drumar!

Umbrărescu, a cărui firmă a modernizat drumul Botoşani-Suceava, cel mai bine plătit drumar!
Cel mai bine plătit drumar român rămâne Dorinel Umbrărescu, UMB Spedition, care a încasat anul trecut 583 milioane de lei. Altădată constructori de top, Romstrade şi Tehnologica Radion au dispărut de pe lista celor mai bine plătiţi drumari Italienii de la Astaldi şi austriecii de la Strabag fac jocurile din ce în ce mai mult. 

 Cele mai mari 30 de plăţi realizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Ro­mânia (CNADNR) anul trecut totalizează 3,5 miliarde de lei (circa 800 mil. euro). Aproape 70% din bani au mers către companii cu acţionariat străin şi doar puţin peste 30% din această sumă au ajuns în bu­zunarele constructorilor cu ac­ţionariat local, arată o analiză a ZF pe baza datelor transmise de CNADNR.

ZF publică topul celor mai mari facturi achitate de CNADNR, în contextul în care compania de drumuri a avut anul trecut un buget de 1,5 miliarde de euro, adică circa o cincime din întreaga piaţă locală a construcţiilor, fiind de altfel şi unul dintre cei mai im­portanţi furnizori de lucrări pentru constructori.

Constructorul băcăuan Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a rămas şi anul trecut cea mai bine plătită companie de către CNADNR, după ce a încasat circa 583 de milioane de lei pentru construcţia tronsonului Gilău-Nădăşelu de pe autostrada Transilvania sau pen­tru modernizarea unor drumuri naţionale precum DN 29 Suceava-Botoşani sau DN 1H Zalău-Aleşd.

Poziţia a doua în topul companiilor care au încasat cei mai mulţi bani de la CNADNR este ocupată de italienii de la Astaldi, care au primit puţin peste 400 de milioane de lei şi au lucrat la construcţia auto­străzilor Nădlac-Arad şi Orăştie-Sibiu, precum şi la reabilitarea DN 79 Arad-Oradea. Locul al treilea în topul celor mai bine plătiţi constructori este ocupat de austriecii de la Strabag, care au încasat prin subsidiara Strabag AG peste 300 de milioane de lei pentru lucrări precum construcţia autostrăzii Deva-Orăştie sau reabilitarea DN 14 Sibiu-Mediaş-Sighişoara.

Mai multe companii de construcţii cu acţionariat local s-au confruntat cu probleme în ultimii ani, unele dintre ele intrând în insolvenţă, în timp ce în cazul altora patronii au fost arestaţi pentru diverse acuzaţii.

Companii precum Tehnologica Radion, controlată de omul de afaceri Theodor Berna, sau Romstrade a lui Nelu Iordache nu mai figurează în topul celor mai bine plătite companii de către CNADNR, după ce au intrat în insolvenţă, iar antreprenorii care le deţin au fost arestaţi.
Companiile româneşti care acum 4-5 ani figurau în topul celor mai mari constructori nu mai au operaţiuni de aceeaşi anvergură în prezent“, spune Laurenţiu Plos­ceanu, preşedintele Aso­ciaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).

Sursa: ZF.ro

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O nouă lege destinată părinților singuri a fost adoptată de Camera Deputaților. Ce beneficii aduce!

astăzi, 17:05
78

Proiectul de lege care propune eliminarea obligației părinților singuri de a lucra în ture de noapte și precizează că aceștia pot lucra doar dacă își doresc a fost votat favorabil...

Carne de miel vândută direct de pe bancheta din spate a mașinii, la Botoșani. Polițiștii au aplicat amenzi!

astăzi, 15:34
106

În dimineața zilei de 1 mai, polițiștii locali din cadrul Serviciului Activitate Comercială și Cameră de Corpuri Delicte, pe durata îndeplinirii atribuțiilor de serviciu, în P...

Bărbat reținut de polițiști, nu a putut sta departe de soție în baza ordinului emis de organele legii!

astăzi, 14:47
168

La data de 1 mai 2024, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore pe numele unui bărbat de 51 de ani, din comuna Bălușeni...