Servicii electronice şi telefonice oferite de ANAF, în sprijinul contribuabililor!

Servicii electronice şi telefonice oferite de ANAF, în sprijinul contribuabililor!

   FOTO: AttoSoft

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi aduce la cunoştinţa contribuabililor din Botoșani că au fost dezvoltate de către ANAF o serie de servicii care vin în sprijinul acestora, şi anume:

Servicii oferite electronic

-Spaţiu privat virtual (SPV) – este un serviciu prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor în legătură cu situaţia fiscală şi constă în punerea la dispoziţie a unui spaţiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice / Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care deţin un cod numeric personal. Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, în secţiunea “Înregistrare Utilizatori”, cu ajutorul unui user-name şi a unei parole. Verificarea datelor înregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numărului de înregistrare înscris pe un act administrativ fiscal emis de administraţia fiscală începând cu anul 2013, fie la sediul oricărei administraţii fiscale în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării în Spaţiul Privat Virtual. Contribuabilii care deţin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

-Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciul este destinat instituţiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa şi utiliza serviciul “Acces controlat la dosarul contribuabilului” este nevoie de un certificat digital calificat. Este un serviciu prin intermediul căruia contribuabilii au acces la informaţii cu privire la: vectorul fiscal, situaţia sintetică, declaraţii depuse. Pe site-ul ANAF, în secţiunea “Servicii on-line”, sub-secţiunea “Declaraţii electronice / Acces controlat la dosarul contribuabilului” se găsesc informaţii detaliate despre acest serviciu.

-Depunere declaraţii on-line – serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu oferă următoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaraţiilor, întrucât nu presupune deplasarea la sediul administraţiei fiscale; economisirea resurselor materiale şi financiare (hârtie, cheltuieli cu personal, transport); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaraţii; depunerea declaraţiilor on-line se poate face la orice oră. Formularele electronice pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro, secţiunea “Servicii on-line”, sub-secţiunea “Declaraţii electronice / Descărcare aplicaţii”.

-Asistenţă prin e-mail – prin intermediul formularului de asistenţă postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale.

-Buletin informativ fiscal – pe ste-ul www.anaf.ro, în secţiunea “Asistenţă contribuabili, sub-secţiunea “Legislaţie / Noutăţi legislative” se găsesc informaţii cu privire la actele normative cu incidenţă în materie fiscală ce au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioară.

-Ghiduri curente – pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea “Asistenţă contribuabili” se găsesc materiale informative şi ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri ţintă, care au scopul de a facilita îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor.

Servicii oferite telefonic

-Call-center – prin intermediul numărului de telefon 031 403 9160, contribuabilii primesc răspunsuri prompte şi de calitate la întrebările formulate. Astfel, pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal contribuabilii selectează tastele 1 şi 2, iar pentru asistenţă în domeniul Tehnologiei Informaţiei selectează tasta 3.

-TelVerde – prin intermediul numărului 0800 8000 85, contribuabilii pot sesiza: refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal; acte de corupţie înfăptuite de către funcţionari din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi din instituţiile subordonate. Acest număr de telefon poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

-Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numărul 1300, contribuabilii obţin următoarele informaţii publice despre un agent economic: codul de identificare fiscală; denumirea agentului economic înregistrat / neînregistrat în scopuri de TVA; starea de inactivitate fiscală a agentului economic; aplicarea sistemului de TVA la încasare.

 

 

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Centrul Județean de Comunicare Botoșani: nu mai există persoane în carantină instituționalizată sau în izolare la domiciliu

astăzi, 14:32
40

Centrul Județean de Comunicare Botoșani a anunțat astăzi că potrivit datelor centralizate de către Direcția de Sănătate Publică, pe teritoriul județului Botoșani nu mai există persoane &i...

Zeci de verificări în zonele aglomerate, centrele comerciale, piețe, târguri și terase, pentru prevenirea răspândirii virusului Covid 19 la Botoșani

astăzi, 14:25
62

În ultimele 24 de ore polițiștii de la Botoșani au desfăşurat mai multe acţiuni de verificare, cu efective mărite, în zonele aglomerate, centrele comerciale, piețe, târguri ...

România se apropie de 30.000 de cazuri de infectare cu Covid-19. Numărul deceselor a ajuns la 1.768

astăzi, 13:51
139

Grupul de Comunicare Strategică al Guvernului României a anunțat astăzi încă 250 noi cazuri de infectare cu noul coronavirus în România, ceea ce face ca bilanțul să ajung...