ANAF se pregătește să angajeze nu mai puțin de 2.000 de persoane în următorii ani. Acest lucru după ce, în cel mai scurt timp, se va confrunta cu un deficit de personal după pensionarea a 3.500 de oameni, care vor ieși din sistem în toată această perioadă.
Dacă în prezent există circa 2500 de posturi vacante, peste 5 ani numărul acestora va creşte la 6000, ca urmare a atingerii pragului vârstei de pensionare de către funcţionari.
ANAF a anunțat că perioada de formare a unui angajat este de minim doi ani, iar în perioada 2021 – 2024 este necesară ocuparea prin recrutare externă a 2000 de posturi vacante.
Domeniile prioritare de ocupare a posturilor vacante cu tineri absolvenţi sunt: IT, statistică, econometrie, managementul proiectelor.
În același context, ANAF a anunțat înfiinţarea Şcolii de Fiscalitate, organizată ca centru de excelenţă în domeniul fiscal.
Această structură educaţională îşi propune să atragă lectori de înalt nivel profesional şi academic în susţinerea scopului său de a livra cursuri de pregătire profesională, formare a funcţionarilor publici aflaţi la început de carieră, efectuarea de studii şi cercetare ştiinţifică în domeniul fiscalităţii, organizarea de seminarii şi comunicări ştiinţifice.