Educatia e la pamant, dar merita sa traiesti in Botosani!

Educatia e la pamant, dar merita sa traiesti in Botosani!
Stam bine la nivelul taxelor locale si la costul vietii, insa ne inscriem dezastruos, intr-un top national, la educatie si competitivitate economica.

Dintr-un Oras al gradinilor, un targ de frunte in urma cu 150 de ani, Botosaniul este catalogat drept o asezare subdezvoltata economic!

Bucurestiul, Timisoara, Clujul si Constanta domina clasamentul celor mai "locuibile" orase cu peste 100.000 de locuitori din Romania. Urmeaza, la distanta mare, Iasi, Sibiu, Brasov si Oradea.

La capatul celalalt al topului realizat de Capital se gasesc Baia Mare, Drobeta-Turnu Severin, Piatra-Neamt (trasa in jos de piata muncii), Botosani si Focsani (ambele subdezvoltate economic). Orasele din Transilvania si Banat sunt, in general, deasupra celor din Vechiul Regat cand vine vorba de calitatea vietii, iar cele cu peste 250.000 de locuitori sunt mai "prietenoase" cu locuitorii lor decat cele mai mici.

Daca, in clasamentul Capital Bucurestiul a obtinut punctaj maxim la cinci capitole (educatie, sanatate, transport, piata muncii si competitivitate economica), Clujul a luat nota cea mai mare pentru comert, petrecerea timpului liber si sanatate, Botosani pentru costul vietii, Drobeta-Turnu Severin pentru clima blanda, Piatra-Neamt pentru starea mediului, Satu Mare, Sibiu, Suceava si Botosani pentru nivelul scazut al taxelor locale, iar Ploiesti, pentru numarul redus de infractiuni.

De cealalta parte, punctajele minime au fost obtinute de Bucuresti si Pitesti (la costul vietii), Botosani, Buzau si Focsani (la educatie), Galati (la infrastructura de transport), Buzau (la piata muncii), Botosani (la competitivitate economica), Drobeta-Turnu Severin (la comert si recreere), Craiova (la siguranta), Baia Mare (la poluare), Sibiu (la clima, conform datelor Autoritatii de Meteorologie) si Brasov (la nivelul taxelor locale).

Oraşele situate pe ultimele locuri sunt din Oltenia (Drobeta-Turnu Severin) şi Mol­dova (Piatra Neamţ, Botoşani şi Focşani), penalizate de slaba dezvoltare economică, de dimensiunile reduse, care nu le permit să exceleze nici cultural, nici edu­ca­ţional, nici comercial, dar şi de poziţia geografică – Piatra-Neamţ şi Botoşani sunt departe de infrastructura majoră de transport, prezentă sau viitoare.

"Dincolo de toate orgoliile pe care o astfel de analiză le poate satisface sau, din contră, răscoli, nu trebuie să uităm nicio clipă că, din păcate, niciuna din primele 25 de localităţi din România nu se poate gândi să se compare, din punctul de vedere al condiţiilor de viaţă oferite, cu marile oraşe occidentale", scriu jurnalistii de la Capital.
 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

METEO: Cod Galben de ploi și vijelii pentru mai multe localități din județul Botoșani!

Duminică, 15 Iulie 2018
750

Ploi, vânt cu aspect de vijelie, grindină și descărcări electrice anunță Administrația Națională de Meteorologie pentru mai multe localități din județul Botoșani, avertizarea d...

VIDEO - Ce face un șofer după un accident într-un sens giratoriu din Suceava!

Duminică, 15 Iulie 2018
1162

Camerele de supraveghere au surprins un accident spectaculos, într-un sens giratoriu din Suceava, care a avut loc joi, 12 iulie. În imagini se observă cum, la ora 23.35, șoferul unu...

16 accidente de muncă în primul semestru din anul 2018, la Botoșani!

Duminică, 15 Iulie 2018
249

În primul semestru al anului 2018, la nivelul județului Botoșani au fost înregistrate 16 accidente de muncă (12 persoane accidentate în anul 2018 şi 4 persoane accidentate î...