Educatia e la pamant, dar merita sa traiesti in Botosani!

Educatia e la pamant, dar merita sa traiesti in Botosani!
Stam bine la nivelul taxelor locale si la costul vietii, insa ne inscriem dezastruos, intr-un top national, la educatie si competitivitate economica.

Dintr-un Oras al gradinilor, un targ de frunte in urma cu 150 de ani, Botosaniul este catalogat drept o asezare subdezvoltata economic!

Bucurestiul, Timisoara, Clujul si Constanta domina clasamentul celor mai "locuibile" orase cu peste 100.000 de locuitori din Romania. Urmeaza, la distanta mare, Iasi, Sibiu, Brasov si Oradea.

La capatul celalalt al topului realizat de Capital se gasesc Baia Mare, Drobeta-Turnu Severin, Piatra-Neamt (trasa in jos de piata muncii), Botosani si Focsani (ambele subdezvoltate economic). Orasele din Transilvania si Banat sunt, in general, deasupra celor din Vechiul Regat cand vine vorba de calitatea vietii, iar cele cu peste 250.000 de locuitori sunt mai "prietenoase" cu locuitorii lor decat cele mai mici.

Daca, in clasamentul Capital Bucurestiul a obtinut punctaj maxim la cinci capitole (educatie, sanatate, transport, piata muncii si competitivitate economica), Clujul a luat nota cea mai mare pentru comert, petrecerea timpului liber si sanatate, Botosani pentru costul vietii, Drobeta-Turnu Severin pentru clima blanda, Piatra-Neamt pentru starea mediului, Satu Mare, Sibiu, Suceava si Botosani pentru nivelul scazut al taxelor locale, iar Ploiesti, pentru numarul redus de infractiuni.

De cealalta parte, punctajele minime au fost obtinute de Bucuresti si Pitesti (la costul vietii), Botosani, Buzau si Focsani (la educatie), Galati (la infrastructura de transport), Buzau (la piata muncii), Botosani (la competitivitate economica), Drobeta-Turnu Severin (la comert si recreere), Craiova (la siguranta), Baia Mare (la poluare), Sibiu (la clima, conform datelor Autoritatii de Meteorologie) si Brasov (la nivelul taxelor locale).

Oraşele situate pe ultimele locuri sunt din Oltenia (Drobeta-Turnu Severin) şi Mol­dova (Piatra Neamţ, Botoşani şi Focşani), penalizate de slaba dezvoltare economică, de dimensiunile reduse, care nu le permit să exceleze nici cultural, nici edu­ca­ţional, nici comercial, dar şi de poziţia geografică – Piatra-Neamţ şi Botoşani sunt departe de infrastructura majoră de transport, prezentă sau viitoare.

"Dincolo de toate orgoliile pe care o astfel de analiză le poate satisface sau, din contră, răscoli, nu trebuie să uităm nicio clipă că, din păcate, niciuna din primele 25 de localităţi din România nu se poate gândi să se compare, din punctul de vedere al condiţiilor de viaţă oferite, cu marile oraşe occidentale", scriu jurnalistii de la Capital.
 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Discursul Academicianului Ioan Aurel Pop, de Ziua Culturii Române: "Cum s-a putut ajunge la asemenea aberații educaționale?"

Marţi, 16 Ianuarie 2018
188

Acad. Ioan Aurel Pop, rectorul Universității Babeș-Bolyai, a susținut o cuvântare despre importanța culturii și a studierii istoriei în școli, punând accentul pe necesitatea &...

Nu scăpăm de frig, vin ninsori şi ploi!

Marţi, 16 Ianuarie 2018
725

În intervalul 16 ianuarie, ora 12.00-17 ianuarie, ora 20.00, precipitațiile vor fi în extindere treptată, începând cu regiunile vestice și vor cuprinde cea mai mare parte a ...

Cel mai slab leu din istorie. Euro atinge un nou maxim istoric, pe fondul crizei politice

Marţi, 16 Ianuarie 2018
229

Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de 4,6599 lei pentru un euro, în creştere cu 3,43 bani, respectiv cu 0,74% faţă de ziua precedentă, moneda naţională aj...