ANSVSA, acuzată că protejează identitatea companiilor care au vândut alimente expirate în 2016, ca să NU le facă publicitate negativă!

ANSVSA, acuzată că protejează identitatea companiilor care au vândut alimente expirate în 2016, ca să NU le facă publicitate negativă!
Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentară a amendat cu câte 45.000 de lei (în jur de 10.000 de euro) un "supermarket/hipermarket" și un restaurant care au vândut alimente expirate consumatorilor, printre alte amenzi acordate de instituție pentru încălcarea normelor de siguranța alimentară, de la începutul anului 2016 până în prezent, anunță ZF.ro.

Amenzile acordate pentru comercializarea de alimente expirate este infimă, dacă o comparăm cu rezultatele financiare din 2015 ale marilor rețele de comerț modern, în care cel mai mic retailer a avut vânzări totale de 300 milioane de euro, iar cel mai mare a avut o cifră de afaceri de 2 miliarde de euro. O sancțiune de 10.000 de euro reprezintă 0,003% din cifra de afaceri a celui mai mic jucător din comerțul modern, respectiv 0,0005% din cifra de afaceri a celei mai mari rețele de hipermarketuri.

În urma controalelor efectuate, ANSVA a stabilit o "sancțiune în valoare de 45.000 de lei aplicată la un supermarket/hipermarket pentru valorificarea produselor alimentare cu termen de valabilitate expirat și a celor retrase din consum de către autoritățile competente în acest sens", arată un document al ANSVA, solicitat de ZF, privind cele mai mari amenzi aplicate de instituție anul acesta în industria alimentară, cea mai mare sancțiune fiind de 50.000 de lei, aplicată unui depozit frigorific care a manipulat produsele nerespectând regulile de siguranță alimentară.

Un exemplu de bună practică este Consiliul Concurenței, care nu numai că aplică amenzi de ordinul milioanelor de euro, ci și face publice numele companiilor pe care le sanc­ționează. La începutul anului 2015, instituția a amendat patru dintre cei mai importanți jucători din comerțul local – Metro Cash & Carry, Selgros, Mega Image și Real – pentru înțelegeri cu furnizorii asupra prețurilor.

Retailerul Metro Cash & Carry a primit o amendă de 11,3 mil. euro, Selgros a fost amendat cu 6,6 mil. euro, în timp ce Mega Image și Real Hypermarket România au primit 5,6 mil. euro și respectiv 5,5 mil. euro.

Au primit de asemenea amenzi și 21 de furnizori, printre care cei mai importanți jucători de pe piața lactatelor (Danone, Albalact și Napolact), dar și două companii din grupul Pepsi (Quadrant-Amroq Beverages și Star Foods).
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

„Blue Guardians”, amplu exercițiu de pregătire tactică organizat de polițiștii botoșăneni!

astăzi, 12:51
16

În perioada 20-24 mai 2024, Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani va fi gazda unui amplu exercițiu de antrenament integrat al structurilor de intervenție și acțiuni speciale ale unit...

Lucian Trufin: „Obiectivul meu este ca pacienții din spitalele aflate în cordoonarea Consiliului Județean Botoșani să fie tratați la fel ca în spitalele private”

astăzi, 12:04
19

Candidatul PSD pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Botoșani, Lucian Trufin, a inclus în oferta sa electorală un program dedicat modului în care sunt tratați pacienț...

Gest de omenie făcut de doi polițiști pentru o bătrână din județ! (Foto)

astăzi, 11:35
214

O bătrână de 80 de ani din județul Botoșani a apelat 112 în cursul zilei de sâmbătă, 18 mai 2024, pentru a sesiza că nu mai știe nimic de fiul său și că nu l-a mai văzut ...