Fostul sef al echipei de executie a barajului Stanca-Costesti: "A salvat mii de vieti si mii de hectare de teren"

Fostul sef al echipei de executie a barajului Stanca-Costesti: "A salvat mii de vieti si mii de hectare de teren"

 Dumitru Popescu  

La exercitiul facut joi la Barajul Stanca-Costesti, de catre angajatii Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Botosani, a fost prezent si fostul sef al echipei de executie a barajului, Dumitru Popescu.

Acesta a precizat ca barajul si-a demonstrat eficienta la inundatiile din 2008 si din 2010, atunci cand timp de o luna autoritatile din Botosani au fost in alerta de COD ROSU.

"Eficienta acestui baraj s-a vazut la inundatiile din 2008 si 2010, atunci cand raul Prut a atins debitul maxim istoric, peste 4.000 de metri cubi pe secunda. Privilegiate au fost judetele Iasi, Vaslui si Galati, pentru ca nu s-a spart niciun dig, nicio casa daramata si niciun un om inecat. Barajul a fost aproape la capacitatea maxima. A fost COD ROSU peste o luna, iar acest baraj si-a scos banii numai dintr-o viitura. Este cea mai mare investitie din judetul Botosani, realizata intre anii 1970-1978, fiind a doua acumulare ca marime dupa cea de la Portile de Fier I.", a declarat Dumitru Popescu.



Potrivit acestuia, Barajul Stanca-Costesti risca sa se rupa doar in situatii exceptionale, mai exact la un cutremur de peste 8 grade pe scara Richter. Dumitru Popescu spune ca acest baraj a salvat mii de vieti si mii de hectare de teren.

"Barajul risca sa se rupa doar in conditii exceptionale, adica un cutremur de 9 grade pe scara Richter, pentru el este construit sa reziste si la un cutremur de 8 grade. Acest baraj a salvat mii de vieti si mii de hectare de teren. Daca nu era acest baraj, toata valea Prutului, aproximativ 70.000 de hectare ar fi fost sub apa.", a incheiat Popescu.

Barajul Stânca-Costești a fost construit pe râul Prut, la hotarul României cu Republica Moldova, odată cu construcția centralei hidroelectrice omonime. Barajul formează lacul de acumulare cu același nume care are o suprafață de 59 km² (este cel mai mare lac de acumulare din România).

La construcția barajului Stânca-Costești, partea română a fost nevoită să strămute șapte sate, iar cea sovietică, adică Republica Moldova, 11 sate. Barajul a fost dat în folosință pe 1 august 1978.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Activități de prevenție organizate de polițiștii din Botoșani în „Săptămâna prevenirii criminalității”!

astăzi, 15:14
15

Prin activitățile desfășurate, organizatorii își propun ca mesajul lor să ajungă la cât mai mulți cetățeni, în scopul de a conștientiza atât necesitatea adoptării u...

Ce presupune programul pentru dotarea fiecărei școli din municipiul Botoșani, proiect european câștigat de administrația Cosmin Andrei (Video)

astăzi, 14:01
52

Primarul Municipiului Botoșani, Cosmin Andrei a anunțat că în urma câștigării proiectului cu fonduri europene în domeniul educației prin Planul Național de Redresare și Rezil...

Ce se întâmplă dacă aparatele de reciclare nu funcționează, declarația ministrului Mediului!

astăzi, 13:26
100

Potrivit Hotărârii de Guvern 1.074/2021, magazinele sunt obligate să ofere posibilitatea consumatorilor să returneze ambalajul SGR pentru a primi înapoi valoarea garanției, indiferent ...