În anul 2021, angajații din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) din Botoșani au aplicat amenzi în cuantum de 1.081.600 de lei, se arată într-un comunicat de presă emis de Inspectoratul Teritorial de Muncă.
Din suma totală a amenzilor aplicate, 200.000 de lei au fost pentru nerespectarea normelor sănătății și securității în muncă, iar 881.600 de lei pentru încălcarea legislației în domeniul relațiilor de muncă.
Pentru neconformitățile constatate în urma controalelor, angajatorilor le-au fost trasate 2.630 măsuri, 1.499 măsuri în domeniul sănătății și securității în muncă și 1.131 în domeniul relațiilor.
În cursul anului 2021 au fost verificate și înregistrate 26 contracte colective de muncă și 9 acte adiționale la cele deja în vigoare, numărul total al contractelor colective de muncă active la nivelul județului Botoșani, la sfârșitul lunii decembrie 2021, fiind de 109.
În urma verificărilor efectuate, inspectorii de muncă cu atribuții de control în domeniul relațiilor de muncă au depistat 41 persoane prestând muncă nedeclarată, 25 persoane nu dețineau contract individual de muncă, 16 persoane nu aveau contract individual de muncă transmis în aplicația Revisal, fiind aplicate 34 amenzi în valoare de 820.000 lei.
În ceea ce privește interacțiunea directă cu cetățenii și problemele pe care aceștia le-au reclamat, la Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani, în anul 2021, 430 de petiții, iar motivele cele mai des intâlnite ale acestora au fost: 172-neacordare salarii, 33 - neplată ore suplimentare, 53 - neplată CO neefectuat, 14 - neplată concedii medicale, 33 - program de lucru, timp de muncă/timp odihnă, 22-neeliberare adeverințe de vechime, extras Revisal, 37 - neeliberare decizii încetare activitate CIM.
„În anul 2022, Inspectoratul Teritorial de Muncă din Botoșani va avea în continuare, ca obiective prioritare, reducerea incidenței muncii nedeclarate și subdeclarate, precum și respectarea măsurilor de sănătate și securitate în muncă”, se arată în comunicatul de presă emis de reprezentanții instituției.