Viaţa la bloc fără căldură de o lună, cu avaria "încuiată" într-un apartament! FOTO
BOTOSANI

"De o lună de zile nu avem căldură şi e frig afară, avem copii mici!" Aşa sună strigătul de ajutor al unui botoşănean care locuieşte într-un bloc din cartierul Parcul Tineretului, în care energia termică a fost sistată din cauza unei avarii.

Viaţa la bloc fără căldură de o lună, cu avaria "încuiată" într-un apartament! FOTO

   FOTO: Ştiri.Botoşani.Ro

Problema este că avaria a fost localizată în apartamentul unui vecin de la parter care nu este acasă sau, după cum spun alţii, refuză să permită accesul muncitorilor de la Modern Calor în casă pentru remedierea situaţiei. Blocul nu are subsol, aşa că ţevile de la Modern Calor trec prin podeaua apartamentelor de la parter.

S-a întâmplat însă ca la începutul lunii februarie să se spargă ţeava ce asigură apa caldă ce trece prin calorifere. Cei de la Modern Calor au sesizat pierderea şi au venit în cartier să repare avaria dar au fost nevoiţi să sisteze căldura în toată scara de bloc.

"De la începutul lunii februarie avem probleme cu căldura şi nu s-a găsit nicio soluţie, dumnealor au venit, au spus că problema e la cineva în casă, au spart jos acolo, au lăsat aşa şi nu ne-au dat nicio explicaţie. Sunt 35 de apartamente în bloc, vă daţi seama că tuturor ne este foarte greu", spune botoşăneanul care a sesizat situaţia.

Vecinii din bloc sunt la fel de revoltaţi şi aceștia. "Afară e frig, totuşi, şi vă daţi seama că noi stăm aşa de o lună! Am pus o aerotermă dar nu se simte deloc. Vă daţi seama ce factură la curent o să-mi vină şi măcar dacă ar fi cu folos. Nu mai ştim unde să mergem, unde să ne plângem. Ei spun că nu pot să intre în casă, dar noi toţi, ceilalţi, cu ce suntem vinovaţi?", spune o proprietară ce locuieşte la etajul IV.

Vecinii de apartament ai proprietarilor în casa cărora s-a localizat avaria spun că nu i-au mai văzut pe vecini de ceva timp şi nu ştiu ce se întâmplă. "Nu e foarte frig în casă, ne încălzim şi noi cum putem, dar noi suntem la parter, poate alta o fi situaţia la etajele superioare", spun aceştia.

Reprezentanţii Asociaţiei de Proprietari cunosc situaţia. "La majoritatea proprietarilor avem datele de contact ataşate fişei, dar în cazul acestei familii, nu. Vin vecinii şi se plâng, dar nu putem face nimic, nimeni nu-şi asumă răspunderea, nu putem sparge uşa, orice ar fi. Chiar şi ieri au venit două doamne din bloc să se plângă. Ce putem noi face?", spun aceştia.

De altfel, pe scara blocului sunt lipite mai multe afişe cu următorul text: "Vă aducem la cunoștință faptul că, din cauza unor defecțiuni în rețeaua de distribuție a energiei termice din scara dumneavoastră, suntem nevoiți să sistăm furnizarea energiei termice. Avaria este localizată în zona apartamentelor de la parter, însă din cauză că nu ni se permite accesul pentru reparații, pentru limitarea pierderilor, suntem nevoiți să recurgem la măsura sistării totale a furnizării. În cazul în care locatarii ajung la un consens, pentru a ni se permite remedierea defecțiunii, vă rugăm să ne contactați la nr. de tel. 0231 5353400; 331 401964; 0753 011171. Vă reamintim pe această cale că valoarea facturilor neachitate pentru energia termică, la această scară de bloc, au ajuns la suma de 61.818 lei".

De la Modern Calor, răspunsul este clar. "De o lună am anunţat că întrerupem furnizarea agentului termic din cauza faptului că avaria este într-un apartament unde nu ni se permite accesul. Noi nu suntem obligaţi să acordăm asistenţă, pentru că este vorba de proprietatea oamenilor, însă de regulă intervenim pentru că pierderile ne afectează în egală măsură. Echipa de muncitori a fost la faţa locului, a discutat cu oamenii, a încercat să găsească soluţii dar până proprietarii nu se înţeleg între ei noi nu avem ce face", explică Radu Doruleţ, purtătorul de cuvânt al Modern Calor.

Spre deosebire de Modern Calor, Nova Apaserv nu intervine sub nicio formă dincolo de apometrul de scară sau apometrul aflat la limita de proprietate.

 

Spune-ne opinia ta