Șoseaua de centură a municipiului Botoșani: Promisiuni obținute de la Ministerul Transporturilor pentru finanțarea investiției

Proiectul privind realizarea unei șosele de centură a municipiului Botoșani a stârnit polemici în ultima ședință de Consiliu Local. 

Șoseaua de centură a municipiului Botoșani: Promisiuni obținute de la Ministerul Transporturilor pentru finanțarea investiției

Aleșii liberali sunt sceptici că un astfel de proiect ar putea fi implementat la Botoșani, prin Zona Metropolitană, dat fiind că această organizație nu are niciun fel de activitate, după cum au acuzat consilierii PNL.

Social-democrații în schimb i-au contrazis. Consilierul local Mihai Tincu a dezvăluit că au fost deja purtate discuții la Ministerul Transporturilor legat de realizarea acestei investiții și că există promisiuni că un astfel de proiect va fi sprijinit financiar. Potrivit acestuia, o delegație formată din parlamentarii PSD Mihaela Huncă, Tamara Ciofu și Răzvan Rotaru a fost la Ministerul Transporturilor pentru a promova acest proiect și a cere finanțare.

Consilierul local susține că realizarea unei șosele de centură este mai mult decât necesară, dat fiind traficul tot mai aglomerat din municipiul reședință de județ.

”Există promisiuni clare, categorice, că dacă se vine cu documentație pregătită se dă drumul, se aprobă în organismele acestui minister. Ar fi vorba de o șosea ocolitoare a orașului Botoșani, a fluxului de autovehicule care vin dinspre Iași și care ar ocoli orașul, începând de la sensul giratoriu de la Restasurantul Lebăda, ar ocoli cimitirul și ar ajunge undeva la Dedeman, la sensul giratoriu de acolo, bifurcându-se sensul, care spre Suceava, care spre Botoșani și Dorohoi. Au fost discuții și în Consiliul Local și am primit și un răspuns de la primarul Flutur, că ce visăm noi la șosea de centură, pentru că Bacăului i-au trebuit 10 ani. M-am interesat și am înțeles că sunt niște chestiuni de organizare, de birocrație, niște chestiuni de notă conceptuală care lipsesc în așa fel încât această documentație să aibă avizul Consiliului Local și să ajungă pe masa Ministrului Transporturilor. Circulația în oraș este din ce în ce mai greoaie, anul acesta s-au înmatriculat multe mașini, sunt străzi întregi în care sunt parcate mașini fără număr, sunt străzi întregi unde sunt parcate camioane. Dacă nu facem nimic în această problemă, într-un an, un an și jumătate, circulația în Botoșani se blochează”, a spus Mihai Tincu.

La rândul său, Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane, a amintiti că strategia judeţului şi a municipiului Botoșani, care a fost aprobată, include şi proiectul privind construcția unei șosele de centură.

”Acest proiect este prins în Planul de mobilitate a municipiului Botoșani. În martie au fost aprobați inclusiv indicatorii și caietul de sarcini pentru acest proiect. Urma procedura de achiziție publică”, a precizat directorul Zonei Metropolitane Botoșani.

În luna martie a acestui an, consilierii locali au aprobat asocierea municipiului Botoşani cu comuna Curteşti şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară "Zona Metropolitană Botoşani" pentru derularea procedurilor de achiziţie publică in vederea finanţării şi realizării investiției pivind o șosea ocolitoare.

Trei variante de traseu au fost schiţate pentru realizarea unei astfel de investiţii. Una dintre acestea ar fi ca şoseaua să plece de la sensul giratoriu de la Dedeman, să meargă paralel cu râul Dresleuca şi să se oprească la Lebăda, lungimea fiind de 4.100 de metri. Pentru această variantă de traseu, singura soluție tehnică de a traversa drumul judeţean, fără a lua în calcul exproprieri de construcții, este prin realizarea unui viaduct cu fundațiile amplasate în albia minoră a râului Dresleuca. Viaductul va traversa DJ-ul și va coborî pe zona de versant, imediat după zona inundabilă.

În cea de-a doua variantă şoseaua, cu o lungime de 4.300 de metri, are aceeaşi configuraţie până la ieşirea de pe viaductul ce traversează zona locuită, inclusiv DJ 207N.

A treia variantă ar fi ca şoseaua să plece din sensul giratoriu de la Dedeman şi să urce printr-un debleu pe partea dreaptă a versantului, paralel cu pădurea și la limita terenurilor agricole.  În această parte traseul ajunge în zona locuită a satului, existând un culoar de trecere până la DJ207N. Pe această variantă există posibilitatea de legătură a șoselei de centură cu DJ207N – printr-un sens giratoriu.

Rămâne de văzut dacă un astfel de proiect are șanse să fie realizat, în condițiile în care județul așteaptă de ani buni alocarea de fonduri pentru reabilitarea și modernizarea drumului către Iași, și a așteptat la fel de mult și fondurile pentru drumul Botoșani-Suceava.

 

 

Spune-ne opinia ta