Asociația Pro Infrastructura, despre situația căii ferate: Nu mai este mult până la o tragedie cu morți și răniți!

Asociația Pro Infrastructura, despre situația căii ferate: Nu mai este mult până la o tragedie cu morți și răniți!

Asociatia Pro Infrastructura a transmis, marti seara, ca, dupa 20 de ani de subfinantare crunta, incompetenta si investitii prost gandite la calea ferata, s-a ajuns in situatia de a avea patru trenuri deraiate in sapte zile.

"Nu mai este mult pana la o tragedie cu morti si raniti", spun reprezentantii Asociatiei care cer Ministerului Transportului sa finanteze uniform calea ferata la nivel national si sa renunte la proiecte supradimensionate.

"Ziua și deraierea: aici s-a ajuns după 20 de ani de subfinanțare cruntă, incompetență și investiții prost gândite la calea ferată. Vineri seara, 08.03.2019, a deraiat trenul R 4136 Sighetu Marmației-Dej, al patrulea eveniment de acest fel în 7 zile!

Șine uzate, traverse putrede sau sparte, terasamente colmatate. 70% din linii și 50% din poduri au expirat și trebuie reparate capital sau înlocuite. Inclusiv pe magistrale situația este execrabilă: pe 02.03.2019 au deraiat expresul de Budapesta și o locomotivă în Gara de Nord București. Nu mai este mult până la o tragedie cu morți și răniți!

Uniunea Europeană nu ne plătește întreținerea infrastructurii feroviare, iar statul român nu mai dă bani de mentenanță nici măcar cât oferea când PIB-ul era la jumătate față de cel de azi. Am ajuns în situația absurdă de a cofinanța proiecte de miliarde de euro pe coridorul Curtici-Constanța, în timp ce restul rețelei se prăbușește, la propriu.

CFR Infrastructura trebuie să recunoască public că fondurile nerambursabile nu au fost folosite în mod judicios și că au jucat totul pe o singură carte: reconstruirea totală a coridorului principal. Abia în ultimul timp CFR a învățat că se pot atrage bani europeni și pentru reparații capitale, așa cum am explicat pe 13 februarie: http://bit.ly/2TzmgFy.

Cerem CFR și MT să se asigure că pot finanța reparațiile pe sute de km de linie înainte de a semna noi contracte-mamut de reconstrucție pe coridorul Rin-Dunăre, cum ar fi cele de pe secțiunea Apața-Cața (care au costuri exorbitante și prioritate redusă în Master Plan).

Este timpul ca responsabilii din CFR și MT să finanțeze uniform calea ferată la nivel național și să renunțe la proiecte supradimensionate care pot sufoca investițiile necesare în restul rețelei, izolând regiuni întregi!"

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

FC Botoșani - Astra Giurgiu 0-0! Băieții lui Croitoru, singuri pe teren în repriza secundă!

astăzi, 22:33
113

FC Botoșani a întâlnit Astra Giurgiu vineri seară, de la ora 20:30, într-un meci contând pentru etapa a 7-a a Play-Off-ului Primei Divizii.Partida a început î...

Ministrul Muncii, la Botoșani: Industria textilă, cea mai afectată după pandemie

astăzi, 15:50
375

Prezentă în cursul zilei de vineri la Botoșani, Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a explicat, în cadrul unei conferințe de presă, că domeniul textil este cel mai afectat după pand...

Doi elevi din Botoșani au fost admiși cu media 10 la liceu

astăzi, 15:15
546

Nu mai puțin de 2647 absolvenţi ai clasei a VIII-a din județul Botoșani au fost repartizaţi computerizat în învăţământul liceal de stat, în anul școlar 2020-2021. Mini...