Rezultate socante la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii nu invata sa aplice si sa analizeze cunostintele din scoala

Rezultate socante la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii nu invata sa aplice si sa analizeze cunostintele din scoala
La finalul clasei a IV-a, un singur elev din patru poate sa analizeze si sa interpreteze cunostintele pe care le are. "Rezultatele sunt socante", afirma Mircea Miclea. In plus, spune el, "simplul fapt ca te nasti in mediul rural, in Romania secolului XXI, este un handicap educational". Asta ne arata rezultatele din 2014 de la prima sesiune nationala a Evaluarilor la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, spune Miclea. Ministerul Educatiei a publicat abia recent raportul pe evaluarile de anul trecut, insa fara a prezenta nicio concluzie a testarilor. Analiza rezultatelor este insa cu atat mai relevanta cu cat parintii nu au stiut pana acum care este nivelul national la care sa se raporteze, iar anul acesta evaluarile sunt sustinute de prima generatie care a parcurs clasa pregatitoare.

Ministerul Educatiei a publicat recent pe site-ul Centrului National de Evaluare si Examinare - organism din subordine care a realizat subiectele acestor evaluari - Raportul administrarii in 2014 a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a , insotit de Anexe cu rezultatele defalcate . Ministerul a anuntat astfel datele, fara a prezenta nicio analiza a primei evaluari standardizate a copiilor la aceste clase.

HotNews.ro l-a contactat pe Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, pentru a ne explica ce inseamna rezultatele pe care le-au obtinut copiii, anul trecut.

Cele mai importante afirmatii din analiza efectuata de Mircea Miclea:

Inca din invatamantul primar, 1 din 4 elevi nu satisface cerintele curriculumului national

Diferentele dintre invatamantul rural si cel urban sunt majore si se accentueaza

Scoala dezvolta prea putin aptitudinile importante: de aplicare, de analiza si de interpretare a cunostintelor. Rezultatele sunt socante.

3 din 4 elevi nu dobandesc abilitatile necesare de analiza si de interpretare a cunostintelor dobandite. Oare ce tara o sa construiasca ei?
Ar fi bine daca Ministerul Educatiei ar utiliza cele peste 100 de milioane de euro primite de la institutiile financiare internationale nu pentru a-i ajuta pe cei care au picat bacaluareatul, asa cum a declarat, ci pentru sustinerea copiilor din gimnaziu, in special a celor din mediul rural.

Acolo sunt cauzele esecului de la bacaluareat si trebuie intervenit asupra cauzelor, nu asupra efectelor. Acolo trebuie platiti profesori care sa faca mediatii si consultatii.

Pe baza acestor date, Ministerul Educatiei poate fundamenta o salarizare diferentiata a cadrelor didactice.

Daca se aplica periodic, aceste evaluari permit compararea unei scoli nu numai cu media nationala, ci si cu ea insasi. Se poate vedea ce a facut un invatator cu elevii sai din clasa a II-a pana in clasa a IV-a: a redus din deficientele de invatare sau nu. Se poate vedea ce a facut o scoala cu elevii ei din clasa a IV-a pana in clasa a VI-a: le-a sporit performantele sau nu.

Citeste analiza integrala facuta de Mircea Miclea, pe baza rezultatelor obtinute in 2014 de elevi la Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Pompieri chemați în ajutor pentru a salva o pisică dintr-o fântână! (foto, video)

astăzi, 19:50
4

Intervenție specială a pompierilor botoșăneni, sâmbătă după-amiază. Salvatorii au fost solicitați să intervină în zona de case de la Hudum pentru a salva o pisică dintr-o f&aci...

Ana Maria Furtună a dispărut de la domiciliu de trei zile, sunați la 112 dacă ați văzut-o!

astăzi, 19:38
58

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei tinere de 31 de ani  din satul și comuna Hilișeu Horia, care a părăsit domiciliul la data de 15 mai a.c.,  ...

„Arta, expresia sufletului”, expoziție a Liceului de Artă „Ştefan Luchian”, la Muzeul de Etnografie Botoşani (Foto)

astăzi, 19:10
24

Artele vizuale (pictura, sculptura, gravura şi desenul) devin un instrument important de acordare a propriului eu creator la pulsul lumii contemporane, o descoperire a firescului ascuns în cuvi...