La un deceniu de la moartea tatălui său, un botoșănean ne spune o ”poveste despre dedicare și pasiune” (Foto)

Retroparada Toamnei nu este doar o poveste despre mașini vechi și frumoase, ci și depre oameni de ieri și de azi și despre frumusețea lor.

Zeci de mașini, sute de curioși și o mulțime de povești s-au înșirat, la sfârșitul săptămânii trecute, în Centrul Vechi al orașului Botoșani. Colorate, care mai de care mai ochioase, unele în stare perfectă de funcționare, altele gâfâind după milioane de kilometri în decenii de călătorii prin întreaga lume, atent îngrijite de proprietarii pasionați de istoria automobilismului, mașinile au fost vedetele unei noi ediții a Retroparadei.

Printre acestea s-a aflat și o VW T2 din 1977, despre care proprietarul ei spune că este ”o adevărată bijuterie a mașinilor de epocă”, cu un motor boxer de 1600 centimetri cubi pe benzină, ”caracteristic vehiculelor iconice ale epocii”.



Această mașină este nu doar ieșită din comun prin propria istorie, ci și impresionantă prin povestea pe care ne-o lasă mărturie. Ea aparține familiei Hrițcu, din municipiul Botoșani.

Mai întâi istoria aparte a mașinii: acest exemplar specific a fost folosit de armata elvețiană ca mașină de telecomunicații între anii 1980-1990 și apoi adusă la Cluj.

Ea a fost achiziționată de Viorel Hrițcu în anul 2011 și adusă la Botoșani.

La numai trei ani de la achiziționarea mașinii VW T2, Viorel Hrițcu, patronul Tipografiei Ria din municipiul Botoșani, murea în urma unui accident dramatic produs pe Pietonalul Unirii din oraș. Alături de el, în clipa fatidică, se afla și fiul său, George Viorel, atunci în vârstă de doar 14 ani.

La un deceniu de la plecarea dureroasă a tatălui său, George Viorel îi duce mai departe pasiunea. ”VW T2 a devenit o parte importantă a familiei mele”, spune astăzi George Viorel Hrițcu.



”Tatăl meu, Viorel Hrițcu, a fost pasionat de acest proiect (VWT2, nota red.), implicându-se profund în restaurarea sa. În noiembrie 2013 a dus mașina la recondiționare în Ungaria, unde a fost refăcută cu piese originale de către profesioniști. Din păcate, tatăl meu a decedat în 2014, dar pasiunea și grija pentru acest VW T2 trăiesc mai departe prin mine”, spune fiul celui care a fost Viorel Hrițcu.

De doi ani, George Viorel Hrițcu a preluat proiectul, ”continuând să păstrez vie amintirea acestui vehicul istoric, încărcat cu semnificații personale și familiale”.

Și asta pentru că, spune George Viorel, ”această mașină nu este doar un simbol al unei ere trecute, ci și o legătură profundă între generații, purtând cu ea o poveste despre dedicare și pasiune”.





 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Guvernul renunță la impozitarea progresivă a pensiilor speciale. Pensiile mai mari de 3.000 de lei vor fi impozitate cu 10%!

Wednesday, 12 March 2025

Guvernul vrea să renunțe la impozitarea progresivă a pensiilor speciale. Asta înseamnă că vor fi din nou taxate la fel ca pensiile din sistemul public, cu 10% pentru sumele care depășesc ...

Vârsta minimă pentru copii, pe scaunul din față al mașinii. Reguli și amenzi în 2025!

Wednesday, 12 March 2025

Siguranța copiilor în mașină este o prioritate pentru autoritățile din România. Conform legislației rutiere în vigoare, copiii sub o anumită vârstă sau înălțime...

O directivă UE lasă milioane de oameni fără pastile esențiale: Paracetamolul și pastilele pentru diabet se scumpesc!

Wednesday, 12 March 2025

Europa stă pe un butoi cu pulbere! O nouă directivă a Uniunii Europene, adoptată sub pretextul protecției mediului, riscă să creeze o criză medicală fără precedent. Milioane de pacienți di...