Fostul ministru al Educației, Valentin Popa, a declarat că ideea de a introduce subiecte grilă la examenele naţionale îi aparţine, iar testul de admitere la universităţile de Medicină l-a inspirat. Popa spune că elevii nu au voie să fie afectaţi de noile schimbări.
“Ideea îmi aparţine. (…) Când s-au terminat examenele de Bacalaureat şi Evaluarea Naţională am analizat rezultatele. (…) Sunt mari probleme, pentru că şi inspectorii din judeţe mi-au semnalat că există mari diferenţe între evaluările la contestaţii şi evaluările primare. Ca să fim sinceri, între cei doi evaluatori există diferenţe mari. Diferenţele apar la modul în care interpretezi subiectele rezolvate parţial”, a spus fostul ministru al Educației, Valentin Popa.
Fostul ministru al Educaţiei mai precizează că ideea a luat-o de la examenele de admitere la universităţile de medicină, care sunt eficiente.
“Trebuie să avem câţi mai mulţi itemi obiectivi, să nu lase loc de interpretări. De exemplu, la universităţile de Medicină s-a rezolvat problema asta de mulţi ani şi toţi se prefac că nu văd. Acolo nu mai există contestaţii. (…) E un model practicat şi foarte bine interpretat. Ştiam de mulţi ani că astfel de examene sunt cele mai bune”, a mai spus Valentin Popa.
Întrebat dacă introducerea acestor subiecte în timpul anului şcolar îi poate afecta pe elevi, Valentin Popa a spus: “De ce să îi afecteze? Nu au voie să îi afecteze deloc. La testele care vor urma li se spun câte subiecte vor fi şi cum sunt formate? Nici nu au aflat vreodată structura examenului din timp. Cei care protestează (…) sunt chiar profesorii care fac pregătire şi îi învaţă şabloane pe copii”.
De asemenea, fostul ministru mai spune că introducerea testelor grilă nu ar putea încuraja copierea la examenele naţionale, pentru că vor exista patru tipuri de variante.
Totodată, Valentin Popa mai spus că întâlnirea de vineri a ministrului interimar al Educației Naționale, Rovana Plumb cu reprezentanții profesorilor, părinților și ai elevilor, pentru a discuta despre tema noilor modele de subiecte pentru examenele din anul 2019, nu ar trebui să aducă modificări.
“Din punctul meu de vedere nu există niciun motiv ca să nu fie aplicat imediat. Vrem schimbări în învăţământ, dar când facem cea mai mică schimbare ne opunem, atunci înseamnă că avem un învăţământ perfect”, a mai adăugat Valentin Popa.
Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a modificat structura subiectelor de examen, astfel încât acestea vor conţine 40% întrebări grilă, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns Adevărat sau Fals. Reprezentanţii MEN susţin că astfel răspunsul elevilor va fi notat obiectiv. De cealaltă parte, reprezentanţii elevilor susţin că nu au fost consultaţi cu privire la introducerea testelor grilă la examenele naţionale, precizând că schimbările au rolul de a creşte artificial promovabilitatea la Bacalaureat, pentru că răspunsurile vor putea fi mai uşor de copiat. MEN a publicat, miercuri, pe site modelele de subiecte pentru examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională 2019, iar ulterior acestea au fost retrase. (MEDIAFAX)