Luni, 13 martie, incepe Simularea pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat. Toate salile vor avea camere video, iar subiectele vor veni in plicuri sigilate.
Simularea pentru Evaluarea Nationala pentru elevii claselor a VIII-a si simularea examenului de Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a si a XII-a vor incepe luni cu proba scrisa la limba si literatura romana, arată portalinvatamant.ro.
Pe 13 martie sunt programate proba scrisa la limba si literatura romana pentru elevii claselor a VIII-a care sustin simularea evaluarii nationale, cat si pentru cei din clasele a XI-a si a XII-a care sustin simularea examenului de bacalaureat.
Elevii apartinand minoritatilor nationale vor da pe 14 martie proba la limba si literatura materna atat pentru simularea evaluarii nationale, cat si pentru simularea bacalaureatului.
Pe 16 martie vor avea loc proba scrisa la matematica pentru simularea evaluarii nationale si proba scrisa obligatorie a profilului pentru bacalaureat.
Pe 17 martie va avea loc proba la alegere a profilului si specializarii, care va fi sustinuta numai de elevii claselor a XII-a.
Limba Romana - "Atentie la interpretarea textelor literare"
Pentru proba la Limba si Literatura Romana de la Evaluarea Nationala, elevii claselor a VIII-a ar trebui sa repete definitiile, trasaturile si genurile literare, considera profesorii de Limba si Literatura Romana, iar in timpul rezolvarii subiectelor sa fie foarte atenti la modul in care interpreteaza textele literare.
"Sa fie atenti la cum interpreteaza textele literare, astfel incat sa poata demonstra ca au inteles mesajul. La compunerea libera sa citeasca atent indicatiile care sunt oferite odata cu cerinta, sa aiba reperele spatio-temporale, daca li se cere compunere narativa, sa urmareasca acea cronologie a evenimentelor pe care le construiesc. La descriere, sa detalieze cu rabdare toate imaginile artistice prin care isi construiesc descrierea, iar la compunerile reflexive sa nuanteze sentimentele, opiniile pe care le formuleaza", recomanda profesoara de Limba si Literatura Romana Ruxandra Achim, de la Colegiul National "I.L.Caragiale" Bucuresti.
Avand in vedere ca la clasa a XI-a este o noua structura de subiecte, profesoara ii sfatuieste pe elevi sa ofere mare atentie in cerintelor si sa renunte la cliseele cu care erau obisnuiti, astfel incat sa se adapteze subiectelor. "De asemenea as recomanda o mare atentie la studiile de caz care au fost parcurse in clasa XI-a si sa nu uite ca abordarea aceasta a textelor literare si nonliterare nu este doar o reprezentare a unor continuturi stiintifice, ci si expresia unei ancorari in fenomenele care caracterizeaza societatea romaneasca din perioada in care au studiat ei, adica incepand cu formarea limbii romane, trecand prin dimensiunea religioasa a existentei, trecand prin formarea constiintei istorice ajungand pana la modernizarea societatii romanesti in secolul al IX-lea", a subliniat profesoara.
In ceea ce priveste elevii din ultimul an de liceu, profesoara ii indeamna sa revada partea de proza, iar in timpul redactarii lucrarii sa isi organizeze bine raspunsurile pentru ca evaluatorii se asteapta la o mai mare maturitate din partea lor.
"Mare atentie la organizarea raspunsurilor, pentru ca la clasa a XII-a ne asteptam deja si la mai multa maturitate in abordarea subiectelor. La clasa a XII-a, mare parte din materie este destul de proaspata, pentru ca poezia interbelica a fost reluata in clasa XII-a dupa ce a fost studiata si in clasele a X-a si a XI-a. Probabil la proza ar trebui sa revina, pentru ca romanele fac mai mult obiectul programei de clasa a-X-a si, unele, de clasa XI-a, dar cred ca a fost timp destul ca materia sa se aseze astfel incat copiii sa poata opera cu aceasta informatie", a mai spus Ruxandra Achim.
Nu in ultimul rand, potrivit profesoarei, elevii ar trebui sa citeasca cu atentie textele propuse, pentru ca o buna intelegere a textului are ca efect si o scriere buna despre textul nonliterar sau literar.
Matematica - "Folositi cele 2 ore. Refaceti calculele. Recapitulati in weekend"
Directorul Colegiului National "Spriu Haret" din Bucuresti, profesorul Alexandru Constantinescu, ii indeamna atat pe elevii claselor a VIII-a, cat si pe cei de liceu sa recapituleze formulele in timpul ramas pana la simularea de la Matematica, iar in timpul testarilor sa fie atenti la calcule si sa nu paraseasca salile de examen mai devreme de timpul pus la dispozitie.
Mai mult, considera profesorul de Matematica, elevii nu ar trebui sa se blocheze intr-o problema, daca aceasta le creeaza dificultati si sa revina dupa ce s-au detasat de ea.
"Sa speculeze toate cele doua, respectiv trei ore, sa verifice calculele, dar si rezulatele. Sa scrie citet, matematic, ca sa nu enerveze profesorul corector si sa isi ofere ragaz de doua –trei minute sa isi odihneasca mintea, daca se simt obositi. Sa se gandeasca la altceva, sa se detaseze, pentru ca, daca se incapataneaza sa stea pe o problema care ii incurca - ar putea sa nu mai poata continua. De asemenea, ar putea sa treaca la un alt exercitiu daca unul nu le iese si sa revina la final sau intr-un alt moment", ii indeamna cadrul didactic pe elevi.