La doar cateva zile dupa ce a declarat ca nu este de acord cu evaluarea nationala la ciclul primar, ministrul Educatiei, Pavel Nastase, s-a razgandit si a anuntat ca evaluarile nationale pentru clasele a II-a si a IV-a vor fi doar regandite, astfel incat elevii sa nu le mai perceapa ca pe niste examene.
"Pana la gimnaziu, dupa parerea mea, n-ar trebui sa avem aceste evaluari asupra copiilor. Ei sunt intr-o perioada de dezvoltare a capacitatilor de gandire. (...) Trebuie procedat in mod gradual, astfel incat el sa se obisnuiasca, dar nu evaluari de genul celor pe care le dam acum, care ii streseaza si ii sperie pe copii", a declarat, vineri, Pavel Nastase, intr-un interviu acordat pentru Europa FM.
Luni, ministrul Educatiei a spus ca declaratiile sale au fost rastalmacite.
"Cred ca nu s-a inteles bine ceea ce am spus eu intr-un interviu anterior. Aceste evaluari cred ca sunt absolut necesare, numai ca modul in care acestea sunt organizate lasa impresia elevilor ca vorbim de o examinare, si pentru cei din clasele primare aceasta examinare, fiind vorba de o competitie, mai ales la nivel national, a lasat impresia ca este o examinare foarte dificila", a explicat Nastase la Romania TV.
Ministrul Educatiei a mai afirmat ca formele de examinare trebuie sa fie regandite.
"Evident ca voi tine seama de ceea ce spun specialistii in educatie si de ceea ce spun si beneficiarii invatamantului, adica: elevii, profesorii care trebuie sa organizeze aceste evaluari si parintii. In momentul de fata, trebuie sa regandim intr-o prima instanta aceste evaluari astfel incat sa dispara aceasta perceptie ca sunt niste examinari.
Si eu cred ca aceste evaluari ar trebui sa se produca in mod continuu, pentru ca scopul final este de a corecta parcursul de pregatire pentru elevii din invatamantul primar. Aceste evaluari au fost binevenite; din pacate, din impresiile evaluatorilor si ale elevilor nu si-au atins scopul pentru care au fost introduse", a mai precizat ministrul Educatiei.