Temele pentru acasă nu se decid în cabinetul ministrului, spune ministrul EducaÅ£iei, Ecaterina Andronescu, potrivit căreia decizia în acest sens aparÅ£ine profesorilor, care ÅŸtiu ce are nevoie un copil. Ministrul a recunoscut ÅŸi că programele ÅŸcolare sunt extrem de încărcate.
Ecaterina Andronescu a declarat, joi, într-o conferinţă de presă la BistriÅ£a, că temele pentru acasă nu se pot rezolva din cabinetul ministrului, relateaza Mediafax.
„Eu cred că toate generaÅ£iile făceau teme pentru acasă ÅŸi nu cred că temele pentru acasă trebuie să se decidă la cabinetul ministrului. (...) Eu aÅŸ da autonomie profesorului, el ÅŸtie ce trebuie pentru acel copil. Ce putem să facem noi, la nivel naÅ£ional, este să încercăm să lămurim pe toată lumea că astăzi ÅŸcoala nu este singura sursă de formare pentru acel copil, că acest copil aflat acum în ÅŸcoală are nenumărate surse de informare de la telefon ÅŸi televizor ÅŸi atunci trebuie să esenÅ£ializăm programele ÅŸcolare", spune Ecaterina Andronescu.
În opinia ministrului, trebuie înÅ£eles faptul că elevul trebuie „să mai facă ceva ÅŸi acasă”, iar instruirea lui sau formarea lui prin ÅŸcoală nu se face numai în cele patru ore de ÅŸcoală pe zi pentru învăţământul primar ÅŸi ÅŸase-ÅŸapte ore pentru învăţământul gimnazial.
Pe de altă parte, Ecaterina Andronescu a recunoscut că programele ÅŸcolare sunt prea încărcate ÅŸi că trebuie modificate, Å£inându-se cont ÅŸi de vârsta elevilor.
„Sunt absolut de acord ca asta trebuie să facem ÅŸi, recunosc acest lucru, din păcate... M-am uitat peste programele care sunt acum în vigoare ÅŸi de multe ori am avut senzaÅ£ia, citind aceste programe, că cei care au elaborat programele au încercat să pună în programe cam cât ÅŸtiu domniile lor, la experienÅ£a de profesori pe care o au, uitând uneori că elevul căruia îi e dedicată acea programă are o altă vârstă. Faptul că trebuie să revizuim programele rezultă ÅŸi din următoarea constatare: dacă un copil pleacă din ÅŸcoala românească dintr-o anumită clasă la o ÅŸcoală din Occident, saltă una sau chiar două clase, ceea ce este încă o dovadă a ceea ce spuneam: că programele noastre sunt excesiv de condensate, o să facem această esenÅ£ializare”, a spus ministrul EducaÅ£iei, conform sursei citate.