Ministrul Educaţiei, Ecateria Andronescu, a spus, joi, într-o conferinţă de presă la Bistriţa, că a readus în discuţie tema uniformelor şcolare deoarece îşi doreşte ca elevii să aibă un semn distinctiv pentru a putea fi recunoscuţi mai uşor.
Andronescu a susţinut că nu vrea o uniformizare, ci găsirea unor elemente de vestimantaţie distincte pentru ca elevii să poată fi mai uşor recunoscuţi şi astfel să poată fi crescut gradul de securitate a elevilor şi profesorilor.
„În 2007 eram în Parlament şi dintr-un caz petrecut similar cu cel petrecut recent în Ploieşti, cu înjunghierea profesoarei, m-am apucat şi am făcut Legea 35. Am făcut-o tot din disperarea de a încerca să găsim soluţii care să protejeze siguranţa copiilor şi a profesorilor în şcoală. Acum mă întorc la şcoala din Ploieşti: avea doi paznici, doi - trei jandarmi patrulau prin faţa şcolii, fiecare elev avea card de intrare în şcoală, exista profesor de serviciu care se plimba pe coridoarele şcolii şi totuşi, în aceste condiţii, a fost posibil un asemenea gest pe care doresc să fie sancţionat aşa cum se cuvine. Atunci m-am întrebat ce ar fi putut să ne ajute să identificăm intrarea unui intrus în şcoala respectivă?! Poate o ţinută care să fie dedicată şcolii respective, nu ştiu dacă uniforma este neapărat necesară, o eşarfă, o pălărie ceva, un semn distinctiv, care l-ar ajuta şi pe paznic şi pe profesorul de serviciu să îl detecteze pe acel intrus”, a declarat Andronescu.
Ministrul a afirmat că nu îşi doreşte uniformizarea personalităţilor din şcoli, însă vede că şcolile mari din Europa sunt mândre de uniforma pe care o poartă uneori de sute de ani.
„Dacă şcoala împreună cu părinţii aleg un semn distinctiv, un sacou de o anumită culoare, nu ştiu, ce găsesc ei (...) ne-ar fi mai uşor să îi recunoaştem pe intruşi printre elevii şcolii şi mai uşor le-ar fi şi jandarmilor, poliţiei să îi protejeze atunci când se află pe stradă”, a adăugat Ecaterina Andronescu.