A absolvit cursurile Academiei de Belle Arte din Iași, în 1946, apoi pe cele ale Institutului de Belle Arte "Nicolae Grigorescu" din București. A fosta eleva maeștrilor Corneliu Baba, Constantin Baraschi și Ion Irimescu.
Pe 11 noiembrie 1994, Consiliul Municipal Botoșani i-a conferit titlul de Cetățean de onoare al municipiului Botoșani.
Artista Gabriela Manole-Adoc a încetat din viață la data de 17 iulie 2002, la vârsta de 76 de ani.
A debutat în arta monumentală în anul 1966, cu lucrarea "Pescărușii", construită din oțel inoxidabil, având o înălțime de 7 metri, amplasată în București, pe malul Lacului Herăstrău. De asemenea, este și autoarea bustului istoricului Nicolae Iorga amplasat în fața Bisericii "Sf. Nicolae" din Copoul Iașilor, biserică ctitorită de marele istoric și al cărei iconostas este pictat în întregime de către Corneliu Baba.
Lucrarea sa cea mai importantă și mai cunoscută este Statuia Independenței din Iași, amplasată în piața cu același nume și dezvelită în anul 1980. Lucrarea a fost realizată împreună cu soțul ei, sculptorul Gheorghe Adoc, care a realizat basoreliefurile de pe soclul statuii, după ce proiectul celor doi s-a clasat pe locul întâi la un concurs național în 1975.
Independența este simbolizată de o femeie, pentru care Gabriela Manole-Adoc a avut-o ca model pe o mătușă de-a ei, o femeie foarte frumoasă - după cum povestea artista - cu un păr cu reflexe aurii. Statuia are înălțimea de 17 m, dintre care 6 soclul din travertin și 11 statuia din bronz.
Lucrările artistei au fost expuse în galerii din București, Iași, Botoșani (1985), dar și în Rusia, Finlanda, Rusia, Germania, Italia, Grecia, Ungaria. În anul 1980 a fost distinsă cu Premiul Academiei Române.
"Rod al unor eforturi de stilizare și geometrizare și, în egală măsură, al unor izbucniri de tip expresionist, formele sunt puse în slujba unei clare încărcături simbolice. Cum majoritatea lucrărilor sale sunt concepute pentru a purta această sarcină simbolică în spațiul public, lucrările sale țin seama de datele concrete ale ambianței (naturale și construite)", scrie despre Gabriela Manole Adoc un alt botoșănean, criticul de artă Constantin Prut.