Născut pe 8 aprilie 1964, la Hlipiceni, judeţul Botosani, George Şpaiuc a absolvit Şcoala de Artă din Botoşani, ca elev al profesorului Victor Hreniuc.
Autodidact, stăruitor atent şi răbdător în faţa peisajului, făuritor de pace în culoare, fără a epuiza încă temele picturale pe care le abordează, George Şpaiuc descoperă permanent alte şi alte lumini, în nuanţe şi perspective neaşteptate. Pictorul îşi construieşte prin culoare propria maturitate artistică, dincolo de reguli, academisme sau subjugate traiectorii pe cărarea bătută a înaintaşilor. Cărare pe care artistul calcă, simte, caută, dar apoi coteşte brusc în spaţii apartent neconvenţionale cărora le conferă nota personală, fără a ieşi din patosul tradiţional, dar recompunând, coloristic şi compoziţional, întreaga percepţie a celor de până la el.
Macii lui George Şpaiuc acoperă întreaga lume, fără a lasa loc nici măcar orizontului. Dintr-un roşu concret, cu forme bine definite, macii aruncă în susul pânzei decolorări transparente, însă nicidecum deformate. În tablouri uneori monumentale, macii inunda realul, coboară în spaţiul privitorului, oferind liniştea şi frumuseţea verilor româneşti.
George Şpaiuc devine, astfel, un impresionist prin definitie, un colorist prin formaţie. Natura a rămas principala sa sursa de inspiratie, însă, completată de peisajul construit, rural şi urban, conferă complexitate şi profunzime artistului şi creaţiei sale.
Rămân în galeria de seamă lucrarile executate în Italia, peisajele din satele și din târgul Botoşanilor, dar mai ales florile aşezate conştient, într-o coloratură atent controlată artistic, asemenea pictorilor de la sfarsitul secolului IX - începutul secolului XX, cu trimitere directă spre Grigorescu, Luchian, însă coborand din impresionismul lui Claude Monet.
George Şpaiuc îşi populează cu folos, în sens artistic, locul său bine definit în rândul pictorilor din Moldova şi nu numai.
"Studiile libere de pictura, realizate in tara, dar si in Italia sau Canada, confirma observatia mai veche ca George Spaiuc este nascut pictor si ca intalnirea cu destinul sau de creator era inevitabila. Sensibilitatea fata de impulsurile felurite ale naturii a devenit o constanta si, pe cale de consecinta, raporturile vizuale ale acestuia cu motivul tin de firesc si de inteligenta imaginativa a unui daruit culorii si formelor de expresie ale luminii. Pictorul porneste de la impulsurile vitale ale realului si evolueaza catre dimensiunea simbolica a vizibilului tradusa in limbaj cromatic, relatia dintre forma si culoare fiind intotdeauna complementara. Multe dintre peisajele expuse acum se racordeaza spatiului romanesc, italian sau canadian. Lucrul in plein air i se potriveste deoarece are stiinta de a vedea dincolo de vizibil si sa opereze selectii de imagini cu scopul de a genera vizibil si nicidecum sa fie sclavul lui. Este limpede ca vrea sa placa privitorilor, sa le ofere privilegiul unui festin intelectual si sa genereze bucurie stenica. Acest parcurs, generos sub raportul ofertei, ii asigura mai intotdeauna un succes ce trebuie privit sub unghiul de vedere al invocatei generozitati. Face, deseori, elogiul naturii, dar urmareste si pasul urmator al transcenderii senzatiei imediate prin reflexivitatea gandirii tintind inefabilul", marturisea in urma cu cativa ani criticul de arta Valentin Ciuca, despre pictura lui George Spaiuc.
Fără a deveni un manierist în pictură, dar rămânând totuşi fidel unor surse de inspiraţie care l-au consacrat şi menţinut în atenţia publicului, George Şpaiuc impresionează şi surprinde tocmai prin subtilitatea cu care îşi ţine aproape privitorul, transformând realul perceptibil în culoare şi stări care par să se schimbe de la o clipă la alta.
La aniversare, îi urăm lui George Şpaiuc un luminos La mulţi ani, inspiraţie şi clipe fericite în culoare, satisfacţii artistice şi plinătate spirituală.