Ignoraţi de autorităţi, formatorii auto botoşăneni ajung la instanţă să-şi caute dreptatea

De 13 zile, ordinul ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, este în vigoare, în ciuda eforturilor formatorilor auto de a-l anula. De 13 zile, instructori şi cursanţi activează într-o nebuloasă legislativă.

Au stat la masa negocierilor cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Nu s-a rezolvat nimic. Au organizat proteste şi tot nimic. Au discutat cu subprefectul Daniela Beclea şi cu şeful ISCTR şi nimic. Au mers în audienţă şi la ministrul pentru dialog social, Gabriel Petrea şi, desigur, nimic nu s-a întâmplat.

Astfel că la capătul a luni de zile în care au încercat pe mai multe căi să oprească intrarea în vigoare a ordinului ministrului Transporturilor, la acea vreme Relu Fenechiu, care le modifică radical modul de organizare a activităţii, instructorii auto botoşăneni apelează la instanţă.

Sindicatul Instructorilor Auto Botoşani a deschis marţi acţiune în instanţă împotriva Autorităţii Rutiere Române, la Curtea de Apel Suceava, prin care încearcă obţinerea unei ordonanţe preşedinţiale prin care să se suspende măcar prevederile ordinului MT.

"Luni am fost la Bucureşti unde am încercat să stăm de vorbă cu ministrul Gabriel Petrea, dar cum nimic nu s-a rezolvat, am deschis acţiune în instanţă. Suntem în a 13-a zi de când ordinul lui Fenechiu a intrat în vigoare şi noi, şi cursanţii noştri, suntem cu toţii bulversaţi. Nici nu ştim de ce anume să ne apucăm. Nu ne-am organizat în asociaţii de câte patru şi nici nu ne-am afiliat la şcoli de şoferi, aşteptăm o soluţie din partea guvernului. Aşteptăm să vedem ce obţinem de la Suceava şi după aceea vom hotărî ce facem mai departe, dar e clar că aşa nu e bine", spune Valentin Vechiu, liderul formatorilor auto botoşăneni.

Concret, instructorii se aşteaptă ca măcar prevederile ordinului MT să fie modificate în aşa fel încât să îi ajute, nu să le pună piedici.

Potrivit prevederilor acestui Ordin, instructorii autorizaţi care lucrau ca persoane fizice autorizate nu vor mai putea să-şi exercite activitatea în această formă, fiind obligaţi fie să se angajeze la o şcoală –SRL, fie să se asocieze câte patru într-o formă numită "Şcoala PFA", care, potrivit formatorilor auto, nu există nicăieri în lume şi nici în Legea 31 de organizare a societăţilor comerciale. În plus, ei sunt obligaţi să angajeze un profesor de legislaţie rutieră, un expert-contabil, un medic care să le predea elevilor cursurile de prim-ajutor, un inginer mecanic precum şi o secretară. Tot instructorii vor fi obligaţi să deţină propria sală de pregătire teoretică a cursanţilor.

 

Spune-ne opinia ta