O nouă rundă de discuţii a instructorilor auto cu reprezentanţii autorităţilor. Avertisment pentru Ministerul Transporturilor

Protestul instructorilor auto botoşăneni nu a rămas fără urmări. Reprezentantul acestora urmează să se întâlnească cu autorităţile din domeniu pentru a găsi soluţii la problemele formatorilor.

Întâlnirea, mediată de subprefectul Daniela Beclea, este programată pentru luni, atunci când reprezentantul formatorilor auto, Valentin Vechiu, va sta faţă în faţă cu şeful ARR Botoşani şi şeful ISCTR, de la care se aşteaptă răspunsuri.

"Preconizez însă că cei doi domni nu vor avea răspunsuri la întrebările noastre, iar doamna subprefect le va da un termen pentru a reveni cu răspunsurile. Deocamdată aşteptăm întâlnirea, dar programăm un nou miting la Bucureşti, la care vom pleca din toate colţurile ţării cu maşinile. Asta e ultima cale de soluţionare a problemelor noastre, nu se mai poate lăsa ca activitatea noastră să fie bulversată de câţiva şmecheri din Bucureşti", spune Valentin Vechiu.

Ordinul care va bulversa activitatea formatorilor auto trebuie să intre în vigoare pe 1 septembrie, însă aceştia vor să oprească acest lucru pentru că le va pune capăt muncii lor, prin prevederile conţinute.

"Paradoxul este că în două judeţe niciun instructor nu s-a prezentat pentru a-şi schimba autorizaţia. Aşa mare implementare are. Iar la nivel naţional, din cinci mii de instructori s-au prezentat 20. Dacă vor face vreun pas, îl vor face pe 31 august. Dacă vor fi o mie de maşini prin Bucureşti, probabil că îşi vor pune un semn de întrebare", explică formatorul auto.

Miercuri, instructorii auto botoşăneni au protestat în faţa Instituţiei Prefectului faţă de apropiata intrare în vigoare a unui ordin semnat de fostul ministru al transporturilor, Relu Fenechiu, care îi obligă să ia nişte măsuri care, spun ei, le va pune capăt activităţii de formare auto.

Potrivit prevederilor aceslui Ordin, instructorii autorizaţi care lucrau ca persoane fizice autorizate nu vor mai putea să-şi exercite activitatea în această formă, fiind obligaţi fie să se angajeze la o şcoală –SRL, fie să dispară, fie să se asocieze câte patru într-o formă inventată de Ministerul Transporturilor – "Şcoala PFA", care, potrivit formatorilor auto, nu există nicăieri în lume şi nici în Legea 31 de organizare a societăţilor comerciale.

O altă nemulţumire este referitoare la impunerea echipării maşinilor- şcoală cu camere video pentru monitorizarea probelor practice, la care se adaugă şi cea a eliminării de pe piaţa formatorilor auto a şcolilor care înregistrează o promovabilitate de mai puţin de 40%.

 

Spune-ne opinia ta