Dezbateri despre preţul reabilitărilor a trei sectoare de drum judeţean în şedinţa CJ

Costurile de reabilitare a trei sectoare de drum judeţean, înaintate de Consiliul Judeţean Ministerului Dezvoltării pentru includerea în PNLD 2 au fost comentate în şedinţa ordinară a forului de către aleşii judeţeni.

Dezbateri despre preţul reabilitărilor a trei sectoare de drum judeţean în şedinţa CJ

În şedinţa ordinară a Consilului Judeţean, aleşii judeţeni au avut la mape trei proiecte privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și aprobarea finanțării din bugetul local pentru categoriile de cheltuieli care nu se finanțează de la bugetul de stat prin Programul național de dezvoltare locală a obiectivelor "Modernizare si consolidare DJ 282A, din DN29D – Ionășeni - Mășcăteni, km 0+000 - 10+000, judeţul Botoşani", "Modernizare DJ 208H, Vorona – Oneaga – Pădureni, km 21+450 – 34+150, judeţul Botoşani" şi "Modernizare drum judeţean DJ 293, Coțușca - Ghireni – DN 24C, km 41 + 050 - 47 + 700".

În cadrul dezbaterilor, consilierul judeţean Victor Ivănescu a atras atenţia asupra discrepanţelor ce apar în proiectele de vizează reabilitarea drumurilor judeţene, în condiţiile în care există standarde de cost.

"Am informaţii despre cât costă un kilometru de drum judeţean în România. Am găsit la Sibiu- 700.000 de lei, la Teleorman un kilometru de drum costă 2,130 de milioane de lei, la Botoşani ajunge 2,230 de milioane de lei. E adevărat, indicatorii tehnico- economici sunt făcuţi în baza studiului făcut de un proiectant. M-am uitat pe site-ul MinisteruluI Dezvoltării, un standard de cost la un drum judeţean de categoria 4- 5, cu trafic de la mediu la foarte redus, este de 1,150 de milioane de lei. La noi s-a ajuns la dublu şi cred că ar trebui mai multă rigoare în analiza acestor indicatori tehnici", a spus Victor Ivănescu.

Directorul Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri, Cătălin Gheorghian, a spus că valoarea sectorului de la Măşcăteni este mai mare deoarece acolo este nevoie de consolidarea pe o porţiune de 500 de metri al cărei preţ este similar valorii drumului. "Standardul de cost este dat doar pentru platforma drumului, adică platformă, infrastructură şi suprastructură, fără consolidări şi fără poduri", a spus şeful DJDP. Victor Ivănescu a remarcat că valori mari sunt şi la celelalte drumuri, iar Gheorghian a subliniat că tot despre consolidări este vorba. "Sunt poduri pe anumite trasee, sunt consolidări, or standardul de cost este de 1,150 milioane de lei doar pe kilometru de drum", a adăugat Cătălin Gheorghian.

Ulterior, Ivănescu a admis că de regulă la licitaţii constructorii se concurează în preţuri mici, dar atât timp cât CJ dă o valoare estimată, nimeni nu va veni cu o propunere sub valoarea estimată, însă a fost contrazis de Magda Didi, directorul economic al CJ care a precizat că au fost cazuri când constructorii au propus şi valori de 60% din cea estimată.

 

Spune-ne opinia ta