Debranşare fără milă: botoşăneni cu datorii mari la Nova Apaserv, lăsaţi fără apă! FOTO

Operatorul de apă a reluat operaţiunile de debranşare a clienţilor rău- platnici care locuiesc la case. Surprinzător, însă, valoarea facturilor neachitate depăşeşte în unele cazuri şi 5.000 de lei, aferente a peste 50 de facturi. Asta înseamnă că, în ultimii ani, respectivii clienţi nu şi-au făcut nicio grijă pentru achitarea datoriilor.

Acţiunea de debranşare a pornit joi dimineaţă, vizate fiind cinci adrese de pe străzile Pod de Piatră, Zimbrului, Vornic Boldur, 1 Decembrie şi Victoriei.

"Am început o campanie de debranşări, prin care s-au emis în ultimele trei săptămâni un număr de 771 de somaţii, în proporţie de 70% aceste somaţii au fost onorate de clienţii noştri, fiind achitate 350.000 de lei din restanţele respective. Dar a rămas un număr de clienţi care nu au înţeles să achite sumele respective şi aceşti clienţi vor fi debranşaţi începând de astăzi (joi, n.r.). Sunt 15 clienţi care vor fi debranşaţi, astăzi începem cu trei clienţi, pentru că necesită lucrări mai ample de debranşare, lucrările respective vor fi efectuate în colaborare cu Direcţia Operaţională. Aceşti clienţi au debite între 2.000 şi 5.500 de lei, asta însemnând de la 20 la 55 de facturi neachitate, dar numărul de somaţii şi numărul de acţiuni întreprinse împotriva acestor clienţi este impresionant. Sunt clienţi care au primit şi şase- şapte dosare, au câte două dosare pe cereri de valoare redusă şi urmează şi dosare cu titlu executoriu", spune Cristian Romanovschi, directorul comercial al Nova Apaserv.

Când s-au trezit cu buldoexcavatorul în faţa casei, clienţii rău-platnici şi-au adus aminte brusc de datorii şi au încercat să o dea la pace cu angajaţii Nova Apaserv. Dacă ar fi vorba de o stare financiară precară, poate ar fi de înţeles valoarea debitelor, însă toate casele luate în vizor erau impresionante: foarte bine întreţinute, cu lucrări de reabilitare recente şi care indicau o situaţie financiară bună.

Una dintre cliente a mărturisit franc faptul că nici nu s-a uitat vreodată pe facturile primite de la Nova Apaserv, dar a cerut o păsuire. I s-a acordat până la sosirea excavatorului, dar apoi a încercat să-i "ameţească" pe cei de la Nova Apaserv cu alte amânări. Nu a mai fost cazul.

O situaţie complicată a fost înregistrată la un client rău- platnic de pe strada Pod de Piatră, la care branşamentul se afla pe strada paralelă, Dimitrie Bolintineanu. Debranşarea s-a efectuat în afara proprietăţii.

Operaţiunile de debranşare vor continua şi în zilele următoare. Singura posibilitate de oprire a acestora este plata integrală a debitului precum şi a jumătate din costul mutării căminului de pe proprietate pe domeniul public.






 

 

Spune-ne opinia ta