Documentele fiscale pot fi comunicate printr-un serviciu on-line al ANAF. Noile reguli au intrat in vigoare
Stiri Botosani Wednesday, 3 September 2014 ActualitateCodul de procedura fiscala a fost modicat prin OUG nr. 40/2014, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 455 din 23 iunie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data. Actul normativ cuprinde o serie de masuri prin care contribuabilii vor putea opta pentru a trimite anumite documente prin mijloace electronice catre Fisc, fara sa mai utilizeze posta sau faxul sau sa se deplaseze la sediul unitatilor fiscale. In plus, acestia vor putea nu doar sa trimita, dar si sa primeasca electronic unele acte de la ANAF.
Avand in vedere recentele reglementari, a fost adoptat un act normativ care pune in practica aceste dispozitii. Este vorba despre Ordinul MFP nr. 1154/2014 privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 646 din 2 septembrie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data.
Mai exact, prin acest document este aprobata procedura prin care persoanele fizice vor putea trimite si primi de la Fisc documente prin mijloace electronice. Aceasta procedura detaliaza modul concret de realizare a schimbului de documente si cuprinde:
-dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic;
-comunicarea informatiilor si inscrisurilor prin serviciile "Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal";
-conditiile de comunicare prin cele doua servicii mentionate mai sus.
Serviciul "Spatiul privat virtual" consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia, se mentioneaza in noile reglementari.
Prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual" persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF. Asa cum este mentionat si in actul normativ acest serviciu este optional, nu obligatoriu, asa incat contribuabilii pot trimite in continuare acte catre Fisc si prin mijloacele clasice (posta, fax).
De asemenea, prin "Spatiul privat virtual" persoanele fizice pot transmite catre organului fiscal din cadrul ANAF cereri, inscrisuri sau documente.
In ceea ce priveste serviciul "Buletinul informativ fiscal", acesta consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unor informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale, se precizeaza in ordinul care se aplica din 2 septembrie. Acest serviciu reprezinta o aplicatie informatica de tip RSS.
Cele doua servicii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta, denumite servicii de comunicare electronica, sunt disponibile gratuit, 24 de ore din 24. In cazul in care furnizarea unui serviciu de comunicare electronica presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator, se subliniaza in noile prevederi.
Important! MFP si ANAF furnizeaza serviciile de comunicare electronica in conditii normale de functionare a echipamentelor electronice si nu raspund pentru eventualele disfunctionalitati ale sistemelor prin care se asigura serviciile electronice si care nu le pot fi imputabile.
Citeste materialul complet pe avocatnet.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Sute de credincioși din localitățile Botoșaniului, în pelerinaj la moaștele Cuvioasei Parascheva! (foto)
În zorii zilei, pregătiți cu apă, provizii, unii cu medicamente și îmbrăcați potrivit vremii capricioase, credincioșii din parohia „Sf. Împărați Constantin și Elena&r...
Porțile subunităților ISU, deschise astăzi pentru copiii unor localități din Botoșani! (foto)
Porțile subunităților s-au deschis pentru toţi cei care au dorit să cunoască activitatea şi misiunile instituţiei. Acțiunile au fost organizate în contextul sărbătoririi Zilei Inte...
Penitenciarul Botoșani caută furnizori de echipamente pentru dotarea instituției!
Penitenciarul Botoșani a publicat în SEAP anunțul de participare nr. CN1073844 din 01.10.2024, în vederea încheierii contractelor de furnizare produse (dotări și echipamente). ...
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici