Copiii politistilor raniti in timpul serviciului pot fi angajati in unitatile MAI. Cum procedeaza si ce documente vor prezenta?

Un nou pachet de masuri pentru sprijinirea politistilor raniti si a familiilor celor decedati in timpul serviciului va fi instituit din aprilie, dupa ce un act normativ in acest sens a fost publicat in Monitorul Oficial. Mai precis, copiii politistilor raniti in timpul serviciului sau chiar decedati vor putea solicita angajarea in structurile MAI, fie ca politisti, fie ca personal contractual.

Statutul politistului a fost completat in vara anului 2013, prin OUG nr. 66/2013, care a creat cadrul legal pentru ca politistii incadrati intr-un grad de invaliditate ca urmare a ranirii in timpul sau in legatura cu exercitarea atributiilor de serviciu sa poata fi mentinuti in activitate sau incadrate in unitati ale MAI, la cerere.

In acelasi timp, actul normativ a stabilit si masurile pentru angajarea in functii de politist sau personal contractual, in unitati ale MAI, la cerere, a copiilor aflati in intretinerea politistului decedat sau incadrat intr-un grad de invaliditate ca urmare a ranirii sale in timpul exercitarii atributiilor de serviciu.

Avand in vedere modificarile de la acea data, MAI a elaborat un nou act normativ, pentru a pune in aplicare prevederile stipulate de OUG nr. 66/2013. Este vorba despre Ordinul MAI nr. 35/2014 privind masurile de sprijin acordate politistilor incadrati intr-un grad de invaliditate si familiilor acestora, precum si familiilor politistilor decedati, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 192, din 19 martie 2014.

Ordinul MAI va intra in vigoare in 1 aprilie 2014, data de la care, practic, masurile de protectie pentru politisti si familiile lor vor putea fi aplicate.

Politistii raniti in timpul serviciului pot fi mentinuti in activitate, dar pe alte functii

Concret, documentul publicat miercuri creeaza posibilitatea mentinerii in activitate, la cerere, a politistului incadrat in gradul III de invaliditate ca urmare a ranirii acestuia intr-un accident de munca, pe alte functii unde isi poate valorifica experienta profesionala.

Domeniile de activitate in care politistul ranit compatibil poate fi mentinut in activitate sau in care fostul politist ranit poate fi numit in functii de politist sunt urmatoarele:

-asigurare logistica/tehnico-materiala;
-financiar-contabil;
-asistenta medicala;
-asistenta juridica;
-informare si relatii publice;
-resurse umane;
-invatamant;
-analiza informatiilor;
-cercetarea si prevenirea criminalitatii;
-cazier judiciar, statistica si evidenta operativa;
-comunicatii si tehnologia informatiei;
-secretariat si informatii clasificate;
-management organizatoric si operational;
-exploatare tehnica.

Cererea se depune la secretariatul unitatii MAI interesate impreuna cu documentele cerute pentru fiecare categorie de solicitant si se solutioneaza in maximum 45 de zile de la data inregistrarii.

Mai exact, documentele care trebuie depuse odata cu cererea privind mentinerea in activitate in functii de politist sunt actul de identitate, decizia medicala avizata si formularul pentru inregistrarea accidentelor de munca (FIAM).

Conform normelor, mentinerea in activitate se face doar daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:

-politistul a depus o cerere pentru mentinerea in activitate anterior incetarii raporturilor de serviciu;
-postul ocupat de catre politistul ranit compatibil este in unul dintre domeniile prevazute de lege sau exista un post vacant;
-politistul ranit compatibil sau fostul politist ranit indeplineste cerintele de ocupare prevazute in fisa postului, cu exceptia celei referitoare la aptitudinea medicala;
-exista avizul favorabil al Comisiei.

In ceea ce priveste documentele ce trebuie depuse odata cu cererea privind numirea in functii de politist, acestea sunt actul de identitate, cea mai recenta decizie medicala avizata sau, dupa caz, certificatul-decizie medicala, FIAM/procesul-verbal de cercetare a evenimentului, precum si decizia de pensionare.

Copiii politistului pot fi inmatriculati in institutiile de invatamant ale MAI

Potrivit prevederilor, copii aflati in intretinerea politistului decedat sau incadrat intr-un grad de invaliditate, ca urmare a ranirii acestuia intr-un accident de munca, vor putea fi inmatriculati/transferati in institutiile de invatamant ale MAI, la cerere.

Inmatricularea intr-o institutie de invatamant a MAI se realizeaza in situatia in care copilul politistului:

-indeplineste conditiile generale si criteriile specifice pentru admiterea intr-o institutie de invatamant a MAI;
-promoveaza probele eliminatorii organizate la unitatile teritoriale: examinarea medicala si evaluarea psihologica;
-promoveaza probele eliminatorii la concursul de admitere: contravizita medicala si verificarea aptitudinilor fizice.

"Pentru definitivarea transferului, copilul politistului trebuie sa promoveze si examenele de diferenta, daca este cazul", se mentioneaza in Ordinul nr. 35/2014.

Dosarul de recrutare va contine, pe langa documentele prevazute de actele normative in vigoare pentru admiterea in institutiile de invatamant ale MAI, si urmatoarele documente, depuse in fotocopie:

-FIAM sau, dupa caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului;
-decizia medicala avizata sau certificatul-decizie medicala, emisa/emis pe numele politistului ranit sau al politistului decedat;
-certificatul de deces al politistului decedat, daca este cazul.

Important! Copiii politistului sunt scutiti de la plata taxelor prevazute pentru inscrierea, admiterea, inmatricularea in institutiile de invatamant ale MAI.

Copiii pot fi numiti in functii de politist sau angajati ca personal contractual

Copiii politistului, precum si sotul politistului pot fi numiti in functii de politist sau angajati ca personal contractual, fara examen sau concurs, in unitati ale MAI, daca indeplinesc conditiile legale.

"Conditiile care trebuie indeplinite de copiii politistului si de sotul politistului sunt cele prevazute de Statutul politistului, sau, dupa caz, de legislatia muncii, precum si cele prevazute de actele normative privind activitatea de management resurse umane in unitatile MAI", se arata in Ordinul MAI nr. 35/2014.

Cererea privind numirea in functii de politist sau angajarea ca personal contractual, formulata de copiii politistului sau de sotul politistului, se depune la secretariatul unitatii MAI interesate, fiind insotita de urmatoarele documente:

-actul de identitate al solicitantului;
-decizia medicala avizata sau certificatul-decizie medicala, emisa/emis pe numele politistului ranit sau al politistului decedat, dupa caz;
-certificatul de deces al politistului, daca e cazul;
FIAM sau, dupa caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului;
-documente din care sa reiasa gradul de rudenie cu politistul decedat sau cu politistul ranit, precum: certificat de nastere al copilului, certificat de casatorie etc.;
-curriculum vitae, insotit de documentele care atesta studiile sau formarea profesionala;
-certificat de cazier judiciar

De la data exprimarii optiunii pentru ocuparea unui post, copiii politistului sau sotul politistului pot fi programati pentru sustinerea verificarilor din punct de vedere medical, fizic si psihic, in cadrul structurilor specializate ale MAI

In situatia in care copiii politistului sau sotul politistului indeplinesc conditiile si criteriile legale prevazute pentru numirea in functii de politist sau incadrarea ca personal contractual si nu s-a identificat niciun post vacant, cererea ramane in evidenta unitatii MAI interesate pana la identificarea unui post vacant care poate fi ocupat conform solicitarii, dar nu mai mult de 6 luni.

Pe de alta parte, cererea se claseaza daca:

-solicitantul nu indeplineste conditiile si criteriile legale pentru numirea in functii de politist sau incadrarea ca personal contractual;
-nu a fost identificat niciun post vacant in termen de 6 luni.
 


Citeste mai mult: avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Anunț AJOFM Botoșani: În atenția agenților economici!

astăzi, 19:42

„Pentru accesarea contului dumneavoastră din PULS este necesară setarea unei parole folosind link-ul: puls.anofm.ro și adresa de e-mail la care aveți acces (dacă ați avut un cont in SEMM) ...

Proiect USR: Imobilele pentru care s-au folosit 30% materiale reciclate nu vor mai plăti impozite locale 3 ani!

astăzi, 18:52

Proiectul are ca scop îmbunătățirea semnificativă a gestionării, reciclării și valorificării acestor deșeuri în România. Inițiativa vine ca răspuns la nevoile urgente de a...

Sistemul informatic de monitorizare electronică, implementat și la nivelul județului Botoșani!

astăzi, 17:50

Monitorizarea se va realiza automat, fără intervenție umană, sistematic și exclusiv pe teritoriul României, asupra unor dispozitive electronice, pe baza identificatorului acestora și &icir...