Pericolul care îi pândește pe adolescenții din Botoșani, prinși în mirajul etnobotanicelor!

Substanţele cu efecte psihoactive exercită în continuare o aşa atracţie faţă de tinerii botoşăneni încât nu este lună în care să nu fie prinşi măcar câţiva cu "ţigara" în buzunar. Nici luna martie nu a făcut notă discordantă faţă de celelalte.

Pericolul care îi pândește pe adolescenții din Botoșani, prinși în mirajul etnobotanicelor!

O informare prezentată în Colegiul Prefectural arată că în luna martie, 16 botoşăneni au făcut cunoştinţă cu jandarmii, după ce au fost prinşi deţinând sau punând în vâmzare droguri de risc. Actele de sesizare întocmite au fost predate sprecialiştilor din Serviciul de Combatere a Criminalităţii Organizare, pentru continuarea cercetărilor. În cursul acţiunilor, au fost confiscate 34 de pliculeţe ce conţineau substanţă vegetală uscată de culoare verde, patru bile din staniol ce conţineau substanţă similară, patru ţigarete făcute de mână şi două pastile.

Şi poliţiştii locali au identificat un tânăr de 18 ani, din Tudora, "fumat" bine, care a refuzat internarea cerând doar ajutor să ajungă acasă.

În toată această perioadă, consilierii de la Centrul Antidrog, poliţiştii şi specialiştii de la Direcţia de Sănătate Publică au organizat sesiuni de informare în unităţile de învăţământ, tocmai pentru a-i învăţa pe adolescenţi şi tineri despre efectele negative şi pe termen lung ale consumului de substanţe cu efect psihoactiv. Din păcate, însă, numărul celor care continuă să consume astfel de substanţe rămâne ridicat.

Potrivit specialiştilor care au documentat manifestările şi efectele consumului de substanţe cu efecte psihoactive, se ajunge la episoade de delir paranoid şi atacuri de panică. Printre efectele fizice se numără tahicardia, hipertensiunea arterială, creşterea temperaturii corporale, transpiraţii puternice, pupile modificate şi mişcări involuntare ale ochilor, încleştarea maxilarului, insomnie, agitaţie, anorexie, greaţă şi vărsături. Efectele psihice sunt de stimulare puternică, euforie, percepţie distoprsionată a culorilor. La doze mari sau utilizare excesivă apar senzaţii de depersonalizare, halucinaţii, pot apărea atacuri de panică şi anxietate generalizată.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cum a reușit un pacient să-și câștige în instanță dreptul la tratament gratuit

astăzi, 20:20
105

Curtea de Apel București a obligat joi, 17 ianuarie 2019, Guvernul României, Ministerul Sănătății, CNAS și Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale (ANMDM) să-i...

Ministrul Educației revine asupra declarației privind repetenții la clasa I: Eu am pus o întrebare și toată lumea a înţeles că Andronescu vrea să-i lase repetenţi

astăzi, 19:25
123

Ecaterina Andronescu revine asupra declaraţiei potrivit căreia elevii de la clasele primare vor putea fi lăsaţi repetenţi. Potrivit ministrului Educaţiei, noua lege va cuprinde prevederi cu priv...

Adolescentă transportată la Iași în stare gravă, după ce a fost diagnosticată cu meningoencefalită!

astăzi, 17:15
3602

Copila are 15 ani și a ajuns la medic duminică seară. Fata a intrat în comă, ea fiind transferată de urgență la Iași. Este al cincilea caz confirmat la Botoşani într-un interval de o lun...