Iarna a trecut, banii DJDP-ului iau drumul operatorilor de deszăpezire

Iarna a trecut, banii DJDP-ului iau drumul operatorilor de deszăpezire
Zilele iernii au trecut, iar "contoarele financiare" au înregistrat bani. După o iarnă mai mult decât blândă, utilajele de deszăpezire se retrag din bazele Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri.

Dacă de la 1 martie, în cele şase baze din judeţ au fost păstrate doar câte două răspânditoare şi câte un încărcător, de luni şi acestea vor fi trimise proprietarilor. Potrivit directorului DJDP, Sorin Clim, iarna a fost extrem de săracă în precipitaţii, ca atare nici costul deszăpezirii nu va fi unul ridicat.

"Nu am primit încă toate facturile, dar estimez că vom ajunge la 3,5 milioane de lei cu tot cu TVA", susţine Sorin Clim.

Anul trecut, lucrările de deszăpezire au costat mai puţin de 4,5 milioane de lei inclusiv TVA, iar în sezonul rece 2013- 2014, operaţiunile au costat 4,7 milioane de lei inclusiv TVA. Asta în condiţiile în care ambele ierni au fost destul de sărace în zăpadă, lucrările de viabilizare a căilor rutiere desfăşurându-se legat în jur de trei- patru săptămâni.

Asocierea de firme care se ocupă de deszăpezirea drumurilor judeţene, formată din societăţile Transporturi Auto, Tehnic Asist, Cornell's Floor şi Ana Arhitectură şi Construcţii, a avut în această iarnă în cele şase baze din judeţ- Botoşani, Dorohoi, Darabani, Săveni, Suliţa şi Truşeşti-, 28 de utilaje cu plug şi lamă, şase autogredere, şase încărcătoare şi şase turbofreze, aflate în proprietate sau închiriate.

Urmează însă semnarea contractului subsecvent de reparaţii ale drumurilor judeţene.

"Suma fiind destul de mică, în jur de 4,5 milioane de lei, vrem să o împărţim pe drumurile cu asfalt şi cele de piatră, între lucrările de peticire şi reprofilări cu piatră. Cred că la sfârşitul săptămânii definitivăm sumele pe care le avem la dispoziţie anul acesta şi ce avem de făcut. Dacă semnăm contractul, constructorul urmează să-şi ia autorizaţiile necesare", spune Sorin Clim.

Întrebat dacă se va interveni şi pe drumul Roma-Nicşeni, din cauza căruia oamenii au ieşit în stradă să protesteze, Sorin Clim răspunde afirmativ însă consideră că sunt drumuri judeţene într-o stare şi mai proastă decât DJ 296.

"Avem de exemplu pe DJ 208 H între Vorona şi Corni, apoi pe DJ 282 de la Rediu la Rădăuţi- Prut, cea mai stricată porţiune fiind Truşeşti- Dângeni, mai avem pe DJ 293 pe Dumeni-Darabani plus un segment din DJ 291B, la Şendriceni. Încercăm să ajungem peste tot, în limita banilor de care dispunem", susţine Sorin Clim.

 

 

Spune-ne opinia ta