"Ce rost mai are ProtecÅ£ia Consumatorului dacă nu este capabilă să stabilească cine este vinovat într-o chestiune atât de simplă: telefonul meu a fost deteriorat mai tare în service sau nu?", se întreabă Vasile M., din BotoÅŸani, la capătul unei întregi aventuri cu un magazin de electrocasnice, un service autorizat pentru reparaÅ£ii ÅŸi un telefon pe care nu a terminat de plătit, dar care nu mai funcÅ£ionează deloc.
În urmă cu mai bine de un an, Vasile M. i-a cumpărat fiului său un smartphone "ultimul răcnet" de la magazinul respectiv. A trebuit să aÅŸtepte două săptămâni pentru ca telefonul să ajungă la magazinul din BotoÅŸani de undeva din Å£ară. "Mi-a lăsat încă de atunci impresia că telefonul ar fi fost defect ÅŸi l-au reparat ei, de aia m-au ÅŸi lungit două săptămâni. Dar când l-am văzut aÅŸa frumos, l-am luat", spune Vasile M.
A făcut contractul prin care se obliga să plătească preÅ£ul telefonului, de 3.399,90 lei, în rate timp de 24 de luni, l-a ascultat pe consilierul de vânzări că ar fi bine să-i aplice folie de protecÅ£ie pe loc ÅŸi, aÅŸa înfoliat, l-a oferit fiului. În martie anul acesta, tânărul i-a spus tatălui său că telefonul nu mai funcÅ£ionează aÅŸa bine, tasta Home având ceva probleme, în sensul că nu reacÅ£iona atunci când era apăsată.
"Când s-a întors acasă după sesiune, a mai stat câteva săptămâni ÅŸi telefonul nu mai mergea deloc. M-am dus cu un coleg la magazinul de unde l-am luat, i-a arătat domnului de acolo că are o problemă tasta respectivă, că nu mai primeÅŸte curent ÅŸi culorile au devenit cam pale. Domnul s-a uitat la telefon, nu avea nicio zgârietură ÅŸi mi-a spus că îl trimite în service. Am fost de acord ÅŸi la câteva zile mă sună de la service, de la BucureÅŸti, ÅŸi-mi spune că mă costă 1.300- 1.500 de lei ca să mi-l repare ÅŸi să-l repună în garanÅ£ie, că din cauza noastră e stricat, cauzat de un ÅŸoc mecanic. Am refuzat să plătesc, din moment ce telefonul este în garanÅ£ie. Mi-a trimis telefonul înapoi la magazin ÅŸi când m-am dus după el, era spart ecranul, se ÅŸi văd dungile de la spărtură. Nu mai semăna cu ce am trimis în service. Cică au vrut să-i scoată folia de protecÅ£ie ÅŸi au constatat că, sub folie, ecranul era spart. Păi cum să fie spart dacă avea pusă folie, asta e una. A doua, eu am trimis un telefon intact, cum să spună că l-au primit spart, doar domnii de la magazin l-au văzut. Acum ei nu mai recunosc ÅŸi spun că ei nu au expert care să fi văzut că ecranul era spart. Am fost la ProtecÅ£ia Consumatorilor, dar le-au dat dreptate lor", spune Vasile M.
Despre lipsa unei opinii avizate în privinÅ£a stării în care a fost trimis telefonul în service vorbeÅŸte ÅŸi Mirel Rogalschi, ÅŸeful Comisariatului JudeÅ£ean pentru ProtecÅ£ia Consumatorului.
"În legea privind vânzarea produselor ÅŸi garanÅ£iile asociate acestora, produsul trebuie trimis înapoi la vânzător când prezintă deficienÅ£e. La recepÅ£ie se primeÅŸte un proces verbal de predare- primire, iar recepÅ£ia se face vizual, cel care face recepÅ£ia nu este specialist. Produsul este trimis în service, service-ul are obligaÅ£ia de a-l aduce în conformitate în 15 zile calendaristice, abia dacă după 15 zile nu există nicio soluÅ£ie atunci putem interveni noi. În această perioadă service-ul este cel care dă concluzia finală", explică Mirel Rogalschi.
Cât despre telefonul cu pricina...
"La predarea către service avea o folie neagră ÅŸi nu s-a văzut... am înÅ£eles că nu s-a dat deoparte folia pentru a se face recepÅ£ia ÅŸi probabil service-ul, când a dat folia jos, a văzut că ecranul este crăpat. Noi nu putem spune ce a fost acolo, service-ul este cel care spune ce s-a întâmplat. În cazuri de genul ăsta, noi nu putem face nimic pentru că rezoluÅ£ia service-ului este cea primită ÅŸi de consumator. Consumatorul are posibilitatea să acÅ£ioneze în instanţă ÅŸi cu o contraexpertiză, cu un expert neutru, să demonstreze că a trimis telefonul intact", susÅ£ine Mirel Rogalschi, ÅŸeful CJCP.
Şi atunci, dacă folia nu a protejat ecranul care s-ar fi spart sub ea, aşa cum clamează service-ul, ce rost a mai avut amplasarea ei pe display dacă tot nu şi-a făcut treaba?
"Eu nu înÅ£eleg nimic, cum poate să-mi spună că eu am trimis telefonul cu ecranul bucăţi din moment ce ei l-au împachetat ÅŸi au văzut exact cum era. Se feresc acum de responsabilitate, aÅŸa că eu o să merg în instanţă să-mi caut dreptatea", concluzionează amar proprietarul telefonului pentru care mai are de plătit încă un an de rate.
Botoşănean obligat la plata reparaţiei unui telefon stricat în garanţie
Stiri Botosani Wednesday, 6 September 2017 ActualitatePentru că în BotoÅŸani nu sunt experÅ£i care să stabilească starea unui obiect la predarea către un service, un botoşănean se vede nevoit să deschidă acÅ£iune în instanţă pentru a beneficia de reparaÅ£ia unui smartphone aflat în garanÅ£ie.
Spune-ne opinia ta
Articole similare
Dulciuri expirate descoperite într-un magazin din Botoşani!
SURPRIZA din mai multe magazine de articole textile, din Botoşani: Una scrie pe etichetă, alta se vinde!
Avalanşă de reclamaţii la adresa unui depozit de materiale de construcţii!
Cu preţuri săltate, florarii sunt primii câştigaţi în lupta pentru cadouri
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Femeie din Suceava, reținută la Botoșani. A condus beată și cu permisul suspendat!
PoliÈ›iÈ™tii din cadrul PoliÈ›iei OraÈ™ului Flămânzi au emis ordonanță de reÈ›inere pentru 24 de ore, pe numele unei femei de 57 de ani, din judeÈ›ul Suceava. În urma verificărilor ...
Vești bune pentru fermieri! Vor fi lansate măsurile mult așteptate pentru investițiile din domeniul agricol
Lansarea a două măsuri de finanÈ›are, care trebuiau deschise în această vară, a fost amânată pentru toamna acestui an. AgenÈ›ia pentru FinanÈ›area InvestiÈ›iilor Rurale (AFIR) va desc...
12 sportivi din Botoșani au cucerit podiumul la o competiție internațională de taekwondo!
Doisprezece sportivi legitimaÈ›i la Brilliant Taekwondo Sporting Club È™i Clubul Sportiv BotoÈ™ani au făcut parte din lotul naÈ›ional al FederaÈ›iei Române de Taekwondo WT È™i au reprezentat Ro...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 1.64 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici