A apărut metodologia de organizare a concursului pentru directorii de școli! Vezi ce prevede!

A apărut metodologia de organizare a concursului pentru directorii de școli! Vezi ce prevede!
Ordinul pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar a fost publicat, vineri, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704.

Potrivit metodologiei, desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații vor fi înregistrate audio-video. Înscrierea la concurs se va face pe o plaformă informatică, iar după încheierea perioadei de înscriere nu se va mai admite încărcarea altor documente pe respectiva platformă.

O persoană poate să candideze pentru funcția de director sau director adjunct la mai multe unități de învățământ, dar va trebui să depună cereri distinct pentru fiecare funcție și pentru fiecare unitate de învățământ la care candidează.

La concursul pentru directorii de școli pot candida persoanele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: au absolvit cu diplomă de licență/absolvire studii universitare, respectiv în cazul concursului de ocupare a funcției de director în grădinițe sau de director adjunct în unități de învățământ studii universitare pedagogice/de institutori ori au absolvit cu diplomă studii universitare; sunt membre ale corpului național de experți în management educațional; sunt titulare în învățământul preuniversitar, au cel puțin gradul didactic II sau titlul științific doctor în domeniul în care își desfășoară activitatea; dovedesc calități profesionale, manageriale și morale reflectate prin calificativele Foarte Bine primite în ultimii patru ani școlari lucrați la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere; nu au fost sancționate disciplinar în ultimii patru ani; nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere; sunt apte din punct de vedere medical; nu au avut statutul de lucrător sau colaborator al Securității.

Comisiile de concurs se constituite la nivelul Inspectoratelor Școlare, iar la concurs pot participa ca observatori reprezentanți ai sindicatelor din educație, reprezentantul consiliului consultativ al părinților, al consiliului elevilor.

Aspiranții la un post de director sau director adjunct vor avea de susținut o probă scrisă, care va consta în rezolvarea unui test grilă, un interviu, și le va fi analizat și CV-ul. Pentru fiecare probă de concurs punctajul maxim este de 50 de puncte, iar punctajul minim de promovare este de 35 de puncte. Pentru a promova candidații trebuie să cumuleze în final minim 105 puncte. În cazul egalității de punctaj este declarat promovat candidatul care a obținut nota cea mai mare la proba scrisă.

Candidații care promovează concursul vor fi numiți în funcții pentru o perioadă de patru ani.

Pe posturile care rămân vacante conducerea este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, de un cadru didactic titular, membru al corpului experților în educație. În lipsa unor astfel de cadre didactice, pot fi numite și cadre didactice titulare Nu pot fi numite în funcțiile rămase vacante persoanele care anterior concursului au ocupat funcțiile de conducere dar nu s-au mai înscris la concurs, dar și persoanele care s-au prezentat la concurs dar nu au fost admise, potrivit metodologiei.

Concursul pentru directorii de școli va avea loc în luna octombrie.

Vezi AICI metodologia de organizare și desfășurare a concursului pentru directorii de școli!
 
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Suspectul crimei din Centrul Vechi rămâne în arest preventiv. Urmează trimiterea în judecată

Marţi, 19 Septembrie 2017
445

Cum mandatul de arestare emis pe 24 august pe numele lui Vasile G. se apropia de expirare, procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoşani au solicitat instanţei ca măsura preventivă să ...

Primar din judeţ, prins de ANI că a făcut afaceri cu pajişti

Marţi, 19 Septembrie 2017
1106

Potrivit unui comunicat al Agenţiei Naţionale de Integritate, primarul Stelian Maxim, în calitate de consilier local al comunei Blândeşti, a votat Hotărârea Consiliului Local pri...

Corecţia financiară aplicată pentru proiectul de reabilitare a Spitalului Judeţean afectează toate proiectele Consiliului Judeţean

Marţi, 19 Septembrie 2017
321

Corecţia financiară a fost contestată în instanţă, însă în cazul în care instanţa nu va da câştig de cauză forului judeţean, orice alt proiect de accesare de fo...