Facebook declara razboi articolelor senzationaliste de tipul "N-ai sa crezi niciodata..."

Facebook declara razboi articolelor senzationaliste de tipul "N-ai sa crezi niciodata..."
Omul intra in articol atras de titlu si vede ca nu s-a intamplat de fapt nimic interesant, totul fiind o momeala josnica in goana dupa click-uri.

Facebook spune ca, la cererea utilizatorilor, va incerca sa acorde mai putina vizibilitate in News Feed link-urilor catre articole care au titluri ce "momesc" cu orice pret oamenii sa dea click. Facebook spune ca un sondaj recent a aratat ca 80% dintre useri vor titluri care sa-i ajute sa decida daca vor sau nu sa faca click si in niciun caz unele de tipul "N-ai sa crezi niciodata".

Multe publicatii, vedete sau companii incearca sa convinga utilizatorii sa dea click pe diverse articole in conturile de Facebook, iar titlurile senzationaliste ce nu contin informatii sunt un mod preferat de a face asta. Omul intra in articol atras de titlu si vede ca nu s-a intamplat de fapt nimic interesant, totul fiind o momeala josnica in goana dupa click-uri, scrie ro.stiri.yahoo.com, preluând informaţiile Forbes şi BBC.

Cei de la Facebook spun ca au facut recent un studiu legat de preferintele utilizatorilor. iar 80% au spus ca vor titluri informative care sa-i ajute sa decida rapid daca merita sau nu sa intre pe articol.

Problema este insa ca link-urile senzationaliste carora Facebook ar vrea sa le diminueze vizibilitatea sunt foarte sus in News Feed deoarece conving oamenii sa dea click, astfel ca e un mic cerc vicios. In plus, userii ajung sa citeasca aceste articole la care au fost momiti sa ajunga, in loc sa "rasfoiasca" lucruri cu adevarat interesante postate de prieteni si cunostiinte.

Facebook spune ca sunt doua moduri in care va detecta link-urile de tip momeala. Unul tine de monitorizarea timpului petrecut de oameni pe acel link, dupa ce au facut click. Daca revin imediat pe Facebook,  poate fi o dovada ca nu au gasit ce au dorit.

O alta modalitate tine de monitorizarea raportului dintre numarul de like-uri la un articol si numarul de comentarii si share-uri. Daca numarul de like-uri este urias,. iar cel al distribuirilor si comentariilor este mic, se poate trage concluzia ca articolul nu era nici pe departe atat de interesant cum lasa sa se inteleaga din titlul pus ca momeala.

Ce se va intampla cu astfel de articole? Clar ca nu vor disparea, insa un numar limitat de publisheri vor vedea ca distributia acestor articole va fi mai redusa.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Opt tineri viitori jandarmi au finalizat primul stagiu de practică la IJJ Botoșani! (foto)

astăzi, 19:43
30

Ștefan, David, Iulian, Marcel, Alin, Andrei, Octavian și Antonio, elevi ai Școlii Militare de Subofițeri Jandarmi ,,Petru Rareș" din Fălticeni, au terminat, vineri, primul lor stagiu de pra...

Complice la furt, băgat în închisoare pentru aproape 3 ani!

astăzi, 19:17
64

În cursul zilei de joi, polițiștii din Gura Humorului au fost înștiințați despre emiterea mandatului pedepsei cu închisoarea privind pe un bărbat de 43 ani, domiciliat în...

PSD-iștii din Botoșani și-au depus candidaturile pentru Primărie și Consiliu Local! Cosmin Andrei: „Mi-au cerut să candidez în continuare” (foto, video)

astăzi, 18:49
132

Cosmin Andrei, primarul în funcție al municipiului Botoșani, și-a depus candidatura pentru Primăria Botoșani. Tot astăzi a fost depusă și lista de candidați pentru consilieri municipali...