Nu mai puțin de 300 de companii s-au implicat în campaniile umanitare derulate de Asociația „Salvează o inimă”. Donațiile oamenilor de afaceri s-au ridicat la peste 500.000 de euro. Campaniile de fundraising au jucat un rol crucial în asigurarea accesului acestor copii la tratamentele salvatoare și intervenții chirurgicale de urgență.
Ce presupune o astfel de campanie, care e mobilizarea de forțe din spatele unui astfel de demers, povestește Marinela Doboșeru, manager de fundraising în cadrul Asociației ”Salvează o Inimă”.
De la 20 lei, la donații de 95 de milioane de lei
”Campaniile umanitare derulate de Asociației Salvează o Inimă sunt cunoscute publicului larg de mai bine de 11 ani. 11 ani în care fiecare donație, oricât de mică, a avut un impact imens în viața unor familii greu încercate. Astăzi este mult mai ușor să te alături unei cauze umanitare. Totul e la un click distanță. Tendințele actuale includ creșterea digitalizării, colaborările cu impact social, promovarea donațiilor circulare și sustenabile”, a precizat pentru revistabiz.ro Marinela Doboșeru.
În ultimele 12 luni, experiența Asociației ”Salvează o Inimă” a fost una intensă, plină de provocări și emoții, mărturisește Marinela.
”Fiecare campanie a fost precedată de povestea fiecărei persoane aflate în nevoie, iar responsabilitatea noastră a constat în detalierea meticuloasă a fiecărui aspect. De la entuziasm și nerăbdare până la recunoștință profundă față de donatori și susținători, fiecare emoție ne-a motivat să aducem schimbări pozitive în viețile copiilor care se confruntă cu probleme grave de sănătate”.
Secretul succesului în a atrage sprijinul a sute de companii stă în primul rând în comunicarea transparentă, prin informații clare despre felul în care fiecare donație este folosită.
”Reușim să atragem susținerea cauzelor noastre prin abordări strategice și prin prezentarea clară a impactului pe care îl avem asupra comunităților. Nu există o formulă magică, însă câteva aspecte esențiale au contat în mod decisiv. Asociația are o misiune bine definită și o poveste puternică. Comunicăm transparent și oferim informații clare despre modul în care fiecare donație este folosită pentru a susține cauza noastră. Căutăm parteneriate strategice cu oameni de business care împărtășesc valorile noastre, iar impactul pe care îl creăm împreună este extrem de puternic. Folosim mijloace eficiente de comunicare și canale de social media pentru a atinge și informa companiile, în permanență, despre activitățile noastre. La baza eforturilor noastre stă multă muncă și determinare”, spune Marinela Doboșeru.
Marinela Doboșeru recunoaște, deopotrivă, că ”asul din mâneca” Asociației este digitalizarea. Un instrument în care s-a investit și fără de care asociația nu s-ar putea lipsi în procesul complex al strângerii de fonduri.
”Am investit în digitalizarea întregului proces de fundraising, astfel încât accesul la informații de interes public să fie ușor și rapid, disponibil direct pe site-ul nostru. De exemplu, orice donație înregistrată, contract de sponsorizare semnat sau factură achitată poate fi verificată cu ușurință pe salveazaoinima.ro. Chiar și donațiile efectuate prin SMS sunt monitorizate și publicate sub formă de liste. În plus, companiile partenere primesc lunar un raport de activitate detaliat, ceea ce asigură transparența și încrederea în parteneriatul nostru. Această abordare a fost cheia pentru a reuni sute de companii în sprijinul nostru și pentru a face o diferență reală în viețile copiilor aflați în suferință”.