Urgent Cargus, după ce a blocat un transport de probe biologice Covid-19 al DSP Botoșani: Exact instituțiile care au menirea de a proteja sănătatea noastră, pun în pericol aproape 5.000 de angajați și subcontractori ai Urgent Cargus!

Urgent Cargus, după ce a blocat un transport de probe biologice Covid-19 al DSP Botoșani: Exact instituțiile care au menirea de a proteja sănătatea noastră, pun în pericol aproape 5.000 de angajați și subcontractori ai Urgent Cargus!

Urgent Cargus a emis astăzi un comunicat de presă foarte dur referitor la declarațiile făcute de către reprezentanții DSP Botoșani și a precizat că “Probele biologice sunt bunuri interzise la transport cu serviciile de curierat!

O proba prelevată post-mortem de la o persoană din Dorohoi, suspectă de COVID-19, a fost blocată în depozit de firma Cargus, după ce conducerea societății a aflat care este conținutul pachetului. Proba a fost trimisă de Direcția de Sănătate Publică din Botoșani la Institutul Cantacuzino din București pe data de 11 iunie, iar angajații de la Urgent Cargus nu au știut ce transportă.

„Cei de la Cargus nu ne-au anunțat că au blocat-o, șefa de la Epidemiologie a tot sunat în perioada asta la Cantacuzino să afle rezultatul. Ulterior, s-a aflat că proba nu a fost recepționată, motiv pentru care, pe data de 16, colegii au intrat pe traseul probei și au văzut pe internet că, într-adevăr, proba nu s-a primit la Institutul Cantacuzino”, a spus directorul DSP Botoșani, Monica Adăscăliței.

Când au aflat că proba e blocată, angajații DSP au trimis firmei de curierat un e-mail la care se plâng că nu au primit răspuns nici până azi.

Urgent Cargus a reacționat însă foarte dur în această seară, spunând despre DSP Botoșani că “exact instituțiile care au menirea de a proteja sănătatea noastră, pun în pericol aproape 5.000 de angajați si subcontractori ai Urgent Cargus!”.

“Siguranța și sănătatea clienților și angajaților noștri sunt prioritare pentru compania Urgent Cargus. Încă de la începutul lunii martie, am luat toate măsurile de protecție necesare pentru a ne desfășura activitatea în deplină siguranță, fiind alături de toți clienții noștri într-o perioadă în care curierii au fost cei care au ținut economia în mișcare. Din 11 martie, am înregistrat o creștere semnificativă a volumelor de livrări: am finalizat peste 11 milioane de expediții, în total peste 55.000 de tone. În tot acest timp, datorită măsurilor implementate în organizație, am avut doar două cazuri de infecție cu COVID-19 printre angajații noștri. Suntem surprinși și indignați de acțiunea neglijentă a DSP Botoșani care, încălcând prevederile legale în vigoare, a transmis probe biologice prin intermediul companiei noastre, fapt care poate pune în pericol siguranța angajaților și clienților noștri”, a precizat Urgent Cargus.

Compania a mai adăugat că, conform normelor legale, Urgent Cargus nu asigură transportul probelor biologice, iar acest fapt este comunicat către toți clienții, existând o lista a bunurilor interzise sau restricționate la transport. Aceasta este publicată pe site-ul Urgent Cargus. Responsabilitatea privind conținutul coletului este integral a expeditorului, inclusiv responsabilitatea de a nu transmite bunuri care se află pe lista celor interzise la transport.

“Expedierea care face subiectul declarațiilor recente ale reprezentanților DSP Botoșani a fost preluată în conformitate cu prevederile ANCOM care specifică faptul ca reprezentanții noștri nu au voie să verifice conținutul expedierilor preluate, noi având doar obligația de transportatori de la expeditor până la destinatar.

Direcțiile de sănătate publică județene reprezintă autoritatea de sănătate publică la nivel local și realizează politicile și programele naționale de sănătate. Ne surprinde faptul că exact instituțiile care au menirea de a proteja sănătatea noastră, a tuturor, pun în pericol aproape 5.000 de angajați si subcontractori ai Urgent Cargus, dar și toți clienții companiei noastre, prin neglijența cu care transportă probe biologice. Mai mult, este amenințată activitatea unui sector critic pentru public, într-un moment în care distanțarea socială este principala măsură de protecție recomandată de autoritățile centrale.

Siguranța și sănătatea clienților și angajaților noștri sunt și în acest context prioritare pentru noi și luăm în continuare toate măsurile necesare pentru a oferi serviciile noaste în condiții de maximă siguranță. Mai mult decât atât, vom contacta și le vom comunica, din nou, tuturor clienților noștri care este lista bunurilor interzise la transport și care sunt reglementările privind transporturile realizate prin intermediul companiei noastre, astfel încât să evităm pe viitor ca siguranța angajaților sau clienților noștri să fie pusă în pericol”, a mai adăugat compania. 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Proiect de lege: Minorii de 17 ani, cu permis, ar putea conduce alături de un însoțitor cu experiență!

astăzi, 20:16
35

Comisiile juridică și pentru apărare din Senat au aprobat un proiect de lege care permite minorilor de 17 ani, cu permis categoriile B și BE, să conducă cu un însoțitor cu experiență de...

Polițiștii dintr-o localitate din Botoșani au discutat cu elevii pe tema siguranței online! (Foto)

astăzi, 19:23
45

Polițiștii din cadrul Poliției orașului Flămânzi alături i-au vizitat pe copiii din cadrul Școlii Gimnaziale ”Ion Bojoi” din localitate. Prin intermediul activităților educa...

Elevi ai unui liceu tehnologic din județ au învățat, alături de alți colegi din țară, cum să combată șomajul

astăzi, 18:56
38

106 elevi de la 13 licee din 11 localități au lucrat în echipe, în cadrul workshop-ului virtual JA Social Innovation Camp, organizat de Junior Achievement (JA) România ca parte a p...