Comportamentul neadecvat, dar mai ales limbajul pe care îl folosesc unii angajați ai Spitalului Județean Mavromati în relația cu pacienții este o realitate recunoscută chiar și de conducerea unității spitalicești. Chiar dacă nu există reclamații scrise în acest sens, și la urechile șefilor de la cea mai mare unitate spitalicească din județul Botoșani au ajuns nemulțumirile bolnavilor care s-au plâns că au fost jigniți sau că li s-a vorbit pe un ton ridicat.
Pe fondul evenimentelor din ultimele zile, cel mai recent fiind cazul bebelușului mort la Maternitate, la două zile de la naștere, caz în care mama a acuzat și comprtamentul cadrelor medicale, conducerea spitalului a decis ca tot personalul să participe la cursuri la care va fi învățat cum să se comporte și cum să vorbească cu pacienții.
"La nivelul spitalului nu s-a înregistrat nicio reclamație scrisă privind atitudinea personalului față de pacienți, dar conducerea spitalului are cunoștință despre astfel de cazuri privind atitudinea personalului, motiv pentru care vom iniția anumite cursuri de instruire a personalului pe teme de comportament. Va fi o instruire a tuturor cadrelor medicale pe secții privind modul de comportament și modul de interacționare cu pacienții. Suntem conștienți că sunt probleme în cadrul spitalului legat de modul în care se comportă în special personalul auxiliar cu pacienții, motiv pentru care încercăm să creștem calitatea actului medical", a precizat medicul Ștefan Bercea, purtătorul de cuvânt al Spitalului Mavromati.
Aceste cursuri vor fi ținute fie de către psihologi din cadrul spitalului, fie de către angajații unei firme specializate. Reprezentanții spitalului încurajează cetățenii ca ori de câte ori se confruntă cu o atitudine ostilă din partea cadrelor medicale sau li se vorbește urât să facă o plângere scrisă la secretariatul unității.
"Dacă nu vor respecta și nu vor empatiza mult mai bine cu pacienții și nu vor asigura o îngrijire de calitate în ceea ce privește modul de a se comporta față de pacienți, cel mai probabil vor fi sancționați. În momentul în care avem plângeri scrise și înregistrate la nivelul spitalului, noi putem să luăm măsuri față de persoana care a fost reclamată", a mai spus purtătorul de cuvânt al spitalului.