Revolta unei botoșănence, după ce a stat internată cu copilul la Pediatrie: „Mesaj pentru asistentele medicale” / „Mesaj pentru conducerea spitalului” (Foto)

Femeia a povestit că a stat internată în Secția de Pediatrie a Spitalului „Mavromati” din Botoșani cu fetița de patru luni, după ce copila a contactat un virus, iar experiența pe care a avut-o în spital nu a fost una tocmai plăcută.

Mama a făcut publică experiența pe un grup de comunicare de pe site-urile de socializare.

„E inacceptabil să nu poți oferi condiții minime de igienă într-un spital de pediatrie”

Botoșăneanca a relatat că în spital condițiile, în special din grupurile sanitare, lasă foarte mult de dorit. Mai mult, aceasta spune că nici la câteva zile de la internare nu ar fi fost curățate toaletele, ceea ce a făcut ca experiența în spital să devină și mai neplăcută.

Postarea femeii a început ca o atenționare pentru toatele mamele care intenționează să se interneze cu copiii în Secția pe Pediatrie din cadrul Spitalului Județean „Mavromati” din Botoșani.

Atenționare pentru mamele care intenționează să se interneze la Spitalul de Pediatrie din Botoșani! (...) Din păcate, condițiile din spital lasă mult de dorit. Pe lângă igiena precară a grupurilor sanitare – toaletele fiind murdare din prima zi și nerevizuite nici după aproape o săptămână – nu avem nici măcar acces la apă caldă sau săpun, elemente esențiale pentru a ne putea curăța și dezinfecta corect copiii. În cazul fetiței mele, care are diaree severă din cauza tratamentului, acest lucru a dus la o iritație foarte gravă la funduleț. E inacceptabil să nu poți oferi condiții minime de igienă într-un spital de pediatrie”, a declarat mama.

Nemulțumiri privind administrarea tratamentului

O altă problemă semnalată de către mamă face referire la administrarea tratamentului. Femeia a povestit că abia după „trei zile de chin” asistentele i-ar fi dat fetiței tratamentul corespunzător.

În plus, am întâmpinat mari dificultăți și în ceea ce privește tratamentele medicale. Fetița mea, alăptată exclusiv, a primit un probiotic ineficient care i-a provocat balonări și crampe, iar în loc să se administreze medicamente specifice pentru reglarea diareei am fost obligată să îi dau orez cu apă – o soluție nepotrivită pentru un copil care refuză biberonul și nu poate mânca altceva decât lapte de la sân. În ciuda rugăminților mele, asistentele nu au ținut cont de nevoile reale ale fetiței mele, ceea ce a dus la trei zile de chin, până când, într-un final, i s-a dat un tratament corespunzător”, a adăugat femeia.

Tânăra mamă a ținut să precizeze că respectă tratamentele și recomandările oferite de medici, însă nemulțumirea a pornit de la faptul că asistentele nu au vrut să coopereze și să îi asculte punctul de vedere. „Vreau să subliniez că respect tratamentele recomandate de medici, dar este esențial ca personalul medical să asculte și să fie mai blând cu părinții și copiii. Mama cunoaște cel mai bine nevoile copilului său, iar tratamentele standard nu se potrivesc tuturor copiilor.

De asemenea, de o experiență neplăcută a avut parte și colega de salon a femeii. Copilul acesteia ar fi fost înțepat de 5 ori în mână până să i se pună corect o branulă.

Am observat aceeași lipsă de profesionalism și în cazul colegei mele de salon, care a avut parte de o experiență și mai traumatizantă cu fetița ei de doar 5 luni. Fetița a fost înțepată de 5 ori în mână până să i se pună o branulă, din cauza incompetenței cadrelor medicale. Un copil mic nu ar trebui să treacă prin astfel de chinuri doar pentru că personalul nu reușește să efectueze corect o procedură de bază”, a povestit mama copilului de 4 luni.

Din cauza acestei experiențe, femeia a solicitat în cursul zilei de miercuri externarea din spital.

Mesaje adresate asistentelor medicale și conducerii spitalului

Botoșăneanca a adresat un mesaj asistentelor medicale: „Mesaj pentru asistentele medicale: Dacă există asistente care citesc acest mesaj, vă rog să înțelegeți cât de important este să ascultați părinții și să tratați copiii cu mai multă blândețe și răbdare. Mama își cunoaște copilul cel mai bine și uneori poate observa lucruri pe care voi poate le treceți cu vederea. Empatia și comunicarea sunt esențiale pentru a oferi o îngrijire de calitate.”

De asemenea, un mesaj a fost adresat și conducerii Spitalului Județean „Mavromati” din Botoșani: „Mesaj pentru conducerea spitalului: Vă rog să reevaluați condițiile oferite în acest spital. Igiena și accesul la apă caldă și săpun ar trebui să fie elementare, mai ales în secțiile de pediatrie. De asemenea, personalul trebuie instruit pentru a trata pacienții și părinții cu respect și atenție. Este nevoie de tratamente eficiente și corecte, care să ajute rapid la rezolvarea problemelor medicale, în special la bebeluși. Fetița mea a trecut prin suferințe inutile din cauza lipsei unor medicamente adecvate pentru reglarea tranzitului intestinal.

În final, mama s-a arătat dezamăgită de ceea ce a găsit în Secția de Pediatrie, acolo unde curățenia și empatia ar trebuie să fie „la ele acasă”.

Din păcate, nu pot recomanda acest spital și sper ca lucrurile să se schimbe pentru a evita astfel de experiențe traumatizante și pentru alte mame și copii”, a conchis femeia.

Ce măsuri a luat conducerea Spitalului Județean „Mavromati” din Botoșani

Reporterii Știri.Botoșani.Ro au solicitat un punct de vedere din partea conducerii unității sanitare.

Astfel, Ioan Asaftei, purtător de cuvânt al Spitalului Județean „Mavromati” din Botoșani, a declarat că, începând de miercuri, adică din momentul solicitării punctului de vedere, au fost demarate cercetări pentru verificarea condițiilor din Secția de Pediatrie I și Secția de Pediatrie II.

Totodată, în ceea ce privește comportamentul personalului medical, reprezentanții unității sanitare spun că se va monitoriza și acest aspect.

În dimineața zilei de 16 octombrie s-a procedat la verificarea condițiilor hoteliere din cadrul Secției de Pediatrie I și Pediatrie II, s-a procedat la reinstruirea personalului angajat privind respectarea tuturor procedurilor operaționale, urmând a monitoriza și optimiza activitatea la nivelul Secției de Pediatrie. De asemenea, se va pune accent pe o comunicare eficientă a personalului medico-sanitar al secției cu pacienții și aparținătorii acestora”, a declarat pentru Știri.Botoșani.Ro Ioan Asaftei, purtător de cuvânt al Spitalului Județean „Mavromati” din Botoșani.






 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Bianca Ciaicofschi

La Botoșani un medic lucrează singur pe un compartiment chirurgical. „Sperăm să vină alt coleg să suplimentăm” (Video)

astăzi, 14:40

De exemplu, aceeași situație este și în cadrul Compartimentului de Neurochirurgie de la „Mavromati”. Doctorul Kiss Petre Attila care, din 2016 când a venit la Botoșani, a a...

Cetățeni plecați la muncă peste hotare, vin la Botoșani să se trateze. Medic: „Nu te obligă nimeni, tot greșeala ta este” (Video)

astăzi, 13:00

Medicul Kiss Petre Attila a declarat în cadrul unei conferințe de presă că patologia cu care se confruntă adesea pe compartimentul său este cea spinală, iar traumatologiile reprezintă urg...

Problema de la Botoșani semnalată de un medic neurochirurg: „Este trimis de la UPU Pediatrie cu Ambulanța și se pierde timp” (Video)

astăzi, 11:45

Este vorba despre lipsei unui Computer Tomograf (CT) la Spitalul de Copii din municipiul Botoșani. Medicul Kiss Petre Attila, venit la Botoșani în anul 2016, susține că a adus în di...