Educatia e la pamant, dar merita sa traiesti in Botosani!

Stam bine la nivelul taxelor locale si la costul vietii, insa ne inscriem dezastruos, intr-un top national, la educatie si competitivitate economica.

Dintr-un Oras al gradinilor, un targ de frunte in urma cu 150 de ani, Botosaniul este catalogat drept o asezare subdezvoltata economic!

Bucurestiul, Timisoara, Clujul si Constanta domina clasamentul celor mai "locuibile" orase cu peste 100.000 de locuitori din Romania. Urmeaza, la distanta mare, Iasi, Sibiu, Brasov si Oradea.

La capatul celalalt al topului realizat de Capital se gasesc Baia Mare, Drobeta-Turnu Severin, Piatra-Neamt (trasa in jos de piata muncii), Botosani si Focsani (ambele subdezvoltate economic). Orasele din Transilvania si Banat sunt, in general, deasupra celor din Vechiul Regat cand vine vorba de calitatea vietii, iar cele cu peste 250.000 de locuitori sunt mai "prietenoase" cu locuitorii lor decat cele mai mici.

Daca, in clasamentul Capital Bucurestiul a obtinut punctaj maxim la cinci capitole (educatie, sanatate, transport, piata muncii si competitivitate economica), Clujul a luat nota cea mai mare pentru comert, petrecerea timpului liber si sanatate, Botosani pentru costul vietii, Drobeta-Turnu Severin pentru clima blanda, Piatra-Neamt pentru starea mediului, Satu Mare, Sibiu, Suceava si Botosani pentru nivelul scazut al taxelor locale, iar Ploiesti, pentru numarul redus de infractiuni.

De cealalta parte, punctajele minime au fost obtinute de Bucuresti si Pitesti (la costul vietii), Botosani, Buzau si Focsani (la educatie), Galati (la infrastructura de transport), Buzau (la piata muncii), Botosani (la competitivitate economica), Drobeta-Turnu Severin (la comert si recreere), Craiova (la siguranta), Baia Mare (la poluare), Sibiu (la clima, conform datelor Autoritatii de Meteorologie) si Brasov (la nivelul taxelor locale).

Oraşele situate pe ultimele locuri sunt din Oltenia (Drobeta-Turnu Severin) şi Mol­dova (Piatra Neamţ, Botoşani şi Focşani), penalizate de slaba dezvoltare economică, de dimensiunile reduse, care nu le permit să exceleze nici cultural, nici edu­ca­ţional, nici comercial, dar şi de poziţia geografică – Piatra-Neamţ şi Botoşani sunt departe de infrastructura majoră de transport, prezentă sau viitoare.

"Dincolo de toate orgoliile pe care o astfel de analiză le poate satisface sau, din contră, răscoli, nu trebuie să uităm nicio clipă că, din păcate, niciuna din primele 25 de localităţi din România nu se poate gândi să se compare, din punctul de vedere al condiţiilor de viaţă oferite, cu marile oraşe occidentale", scriu jurnalistii de la Capital.
 

 
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Experimentul unui șofer i-a uluit pe angajații de la RAR: Cum faci mașină electrică din Dacia 1300!

astăzi, 19:33

A transforma o Dacia 1300 într-o mașină electrică nu este doar o idee extravagantă dacă ești pasionat de autoturisme. Acest experiment a fost pus în practică de către un româ...

Țările în care armata redevine obligatorie. Vârsta de la care bărbații vor fi recrutați pentru stagiul militar!

astăzi, 17:57

Ministerul Apărării din Croaţia, ţară membră NATO din 2009, a anunţat marţi, 24 decembrie, că va demara în ianuarie anul viitor procesul de reintroducere a serviciului militar obligator...

Medic botoșănean, semnal de alarmă către părinți: Complicațiile care "pot lăsa sechele până la pierderea vederii”

astăzi, 15:29

Sinuzita este o afecțiune ce presupune inflamația sinusurilor nazale, în urma unei răceli, a unei alergii sau a unui blocaj în aceea zonă. Sinusurile au mai multe roluri, de la amplifi...