Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională din Botoșani a organizat joi, 6.10.2022, ora 14:00, prin intermediul aplicației Google Meet, conferința de închidere a proiectului „Reușim împreună!”, număr de referință: 2020-EY-PICR-0002, în cadrul Programului de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor din România, finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 ale Statelor Donatoare Liechtenstein, Islanda, Norvegia, componenta romă, proiect în valoare de 92392 Euro.
Proiectul reunește un consorțiu format din Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Botoșani (C.J.R.A.E. BT), în calitate de coordonator și cinci școli din județ: Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Dorohoi, Liceul „Ștefan D. Luchian” Ștefănești, Școala Gimnazială „Nicolae Călinescu” Coșula, Școala Gimnazială Nr. 2 Botoșani, Școala Gimnazială Nr.1 Albești.
Echipa care a participat la elaborarea și implementarea proiectului este compusă din profesori consilieri școlari din C.J.R.A.E. BT: Sorin Aionesei, Meda Mațoschi, Cristina Nechifor, Iulia Turinovici, Emilia-Niculina Țipirigan, Carmen Daniela Voinea.
Conferința a fost deschisă de către doamna director al C.J.R.A.E Botoșani, profesor Cătălina-Camelia Lupașcu, care a prezentat informații despre proiect. În continuare au luat cuvântul reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Botoșani: Inspector Școlar General, profesor Bogdan-Gheorghe Suruciuc; Inspector Școlar General Adjunct, profesor Cristina Bălăucă; inspector școlar - proiecte educaționale, profesor doctor Ada Alexandrina Macovei; inspector școlar - învățământ particular și alternative educaționale, profesor Crina Muraru, reprezentantul Consiliului Județean Botoșani: vicepreședintele Corneliu-Bogdan Dăscălescu și reprezentantul Casei Corpului Didactic, director profesor Sorin Luca. Intervențiile au continuat prin reprezentanți ai școlilor partenere, cadre didactice și ceilalți beneficiari: elevi, părinți romi și neromi.
Scopul proiectului este creșterea capacității instituționale a școlilor de a asigura o incluziune efectivă a copiilor romi.
Obiectivele declarate ale proiectului sunt: dezvoltarea competențelor profesionale incluzive la profesori, elaborarea de noi curricule pentru un mediu incluziv și multicultural, creșterea conștientizării discriminării, formarea de conduite prosociale, îmbunătățirea competențelor relaționale.
Coordonatoarea proiectului, prof. Carmen Daniela Voinea a prezentat rezultatele proiectului:
- 90% dintre profesori și-au îmbunătățit abilitățile pentru integrarea elevilor într-un mediu multicultural, prin activități de formare cu profesorii;
- s-a înregistrat o scădere cu 15% a elevilor romi care se confruntă cu discriminarea în școlile participante la proiect (din partea profesorilor și colegilor);
- rata de satisfacție a elevilor care au participat la activitățile extracurriculare privind incluziunea a crescut considerabil;
- un număr crescut de participări ale elevilor în activități extracurriculare de conștientizare privind incluziunea socială;
-un număr mare de elevi romi și neromi prezenți la activitățile de tip școala de vară, la centrul de agrement „Codrii de Aramă”, Agafton.
-a crescut nivelul de implicare a părinților în activitățile școlare ale copilului;
- cadrelor didactice de la celelalte școli din județ și nu numai li s-au pus la dispoziție exemple de bune practici prin diseminarea proiectului și a celor șase curricule opționale referitoare la incluziune și mediul multicultural, elaborate de profesorii din școlile partenere.
Mai multe detalii despre implementarea activităților și rezultatele obținute din cadrul proiectului „Reușim împreună!” se regăsesc pe site-ul https://reusim-impreuna.cjrae-botosani.ro/.
(Comunicat de presă)