În perioada decembrie 2022 - mai 2023, un grup de 9 elevi din clasele VII-VIII de la Liceul Teoretic „Dr. Mihai Ciucă” Săveni, sub coordonarea doamnei profesoare, Oana-Cristina Prisecaru, a derulat activităţile proiectului Etwinning „My International Supermarket” ȋn colaborare cu alte instituţii de ȋnvăţământ din 7 ţări partenere - Turcia, Grecia, Tunisia, Iordania, Serbia, Croaţia şi Slovacia.
Obiectivele principale ale proiectului au vizat dezvoltarea cunoştinţelor generale despre obiceiurile culturale ale ţărilor implicate prin comunicare şi colaborare ȋn limba engleză, consolidarea spiritului de antreprenoriat prin promovarea produselor locale specifice zonei fiecărei ţări dar şi dezvoltarea spiritului critic al elevilor vizavi de strategiile de marketing ȋn vederea ȋnsuşirii unor obiceiuri sănătoase şi adoptarea unei atitudini responsabile faţă de mediu ȋn tot ce presupune consumerism-ul. Creativitatea artistică a tuturor celor implicaţi a fost testată ȋn fiecare etapă, ȋncepând cu logo-ul proiectului, continuând cu metode de promovare ale produselor alese şi finalizând cu sugestii de reciclare ale ambalajelor acestora.
Fiecare ţară parteneră a optat pentru promovarea produselor locale specifice, precum iaurtul grecesc „Olympus”, curmalele Dura din Iordania, gemul de caise şi biscuiţii Plazma din Serbia, caşcavalul de Săveni din Romania, uleiul de măsline din Tunisia, ceaiul turcesc Caykur si untul de alune OSMANİYE, şi mierea de albine croată. Produsele finale ale tuturor activităţilor derulate de echipele internaţionale de elevi au constat ȋn elaborarea unei broşuri digitale şi a unui supermarket virtual cu tips-uri de consum sănătos şi prietenos cu mediul pentru a fi folosite ȋn cumpărăturile lor online.
Diversitatea activităţilor derulate ȋn limba engleză s-a bazat pe conceptul de „smart shopping”, ceea ce a atras promptitudinea elevilor de a se implica şi dezvolta competenţe de viaţă necesare traiului zilnic ȋntr-o societate din ce ȋn ce mai consumatoare.
Proiectele de acest fel reprezintă o modalitate practică de a fructifica cunoştinţele de limba engleză dincolo de orele de curs şi atrag elevi cu nivele diferite de limbă, care spre final, conştientizează faptul că, pe lângă consolidarea cunoştinţelor, un salt uriaş au cunoscut şi stima lor de sine dar şi competenţele digitale, fără de care astfel de proiecte nu ar avea loc, ceea ce ȋi face recunoscători pentru experienţa dobândită.