În perioada decembrie 2022 - mai 2023, un grup de 9 elevi din clasele VII-VIII de la Liceul Teoretic „Dr. Mihai Ciucă” Săveni, sub coordonarea doamnei profesoare, Oana-Cristina Prisecaru, a derulat activităţile proiectului Etwinning „My International Supermarket” È‹n colaborare cu alte instituÅ£ii de È‹nvăţământ din 7 ţări partenere - Turcia, Grecia, Tunisia, Iordania, Serbia, CroaÅ£ia ÅŸi Slovacia.
Obiectivele principale ale proiectului au vizat dezvoltarea cunoÅŸtinÅ£elor generale despre obiceiurile culturale ale ţărilor implicate prin comunicare ÅŸi colaborare È‹n limba engleză, consolidarea spiritului de antreprenoriat prin promovarea produselor locale specifice zonei fiecărei ţări dar ÅŸi dezvoltarea spiritului critic al elevilor vizavi de strategiile de marketing È‹n vederea È‹nsuÅŸirii unor obiceiuri sănătoase ÅŸi adoptarea unei atitudini responsabile faţă de mediu È‹n tot ce presupune consumerism-ul. Creativitatea artistică a tuturor celor implicaÅ£i a fost testată È‹n fiecare etapă, È‹ncepând cu logo-ul proiectului, continuând cu metode de promovare ale produselor alese ÅŸi finalizând cu sugestii de reciclare ale ambalajelor acestora.
Fiecare Å£ară parteneră a optat pentru promovarea produselor locale specifice, precum iaurtul grecesc „Olympus”, curmalele Dura din Iordania, gemul de caise ÅŸi biscuiÅ£ii Plazma din Serbia, caÅŸcavalul de Săveni din Romania, uleiul de măsline din Tunisia, ceaiul turcesc Caykur si untul de alune OSMANİYE, ÅŸi mierea de albine croată. Produsele finale ale tuturor activităţilor derulate de echipele internaÅ£ionale de elevi au constat È‹n elaborarea unei broÅŸuri digitale ÅŸi a unui supermarket virtual cu tips-uri de consum sănătos ÅŸi prietenos cu mediul pentru a fi folosite È‹n cumpărăturile lor online.
Diversitatea activităţilor derulate È‹n limba engleză s-a bazat pe conceptul de „smart shopping”, ceea ce a atras promptitudinea elevilor de a se implica ÅŸi dezvolta competenÅ£e de viaţă necesare traiului zilnic È‹ntr-o societate din ce È‹n ce mai consumatoare.
Proiectele de acest fel reprezintă o modalitate practică de a fructifica cunoÅŸtinÅ£ele de limba engleză dincolo de orele de curs ÅŸi atrag elevi cu nivele diferite de limbă, care spre final, conÅŸtientizează faptul că, pe lângă consolidarea cunoÅŸtinÅ£elor, un salt uriaÅŸ au cunoscut ÅŸi stima lor de sine dar ÅŸi competenÅ£ele digitale, fără de care astfel de proiecte nu ar avea loc, ceea ce È‹i face recunoscători pentru experienÅ£a dobândită.


