Două proiecte județene la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Gheorghe”

Două proiecte județene la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Gheorghe”

Seminarul Teologic Liceal Ortodox “Sfântul Gheorghe” din Botoșani a lansat pe data de 27 ianuarie proiectele județene „Singing and Living” și „Educație pentru viață”. Acestea se vor desfășura în perioada ianuarie – iunie 2022, respectiv ianuarie – decembrie 2022.

Având în vedere faptul că misiunea Seminarului și deviza „O școală pentru minte, suflet și trup” pot fi traduse spre practică și prin realizarea unor activități extrașcolare, colectivul de profesori oferă constant elevilor, pe lângă cunoștințele specifice disciplinelor predate, informații utile în dezvoltarea profesională și culturală, implicându-i în activități diverse.

Realizarea acestor proiecte survine în urma identificării unor nevoi, așa cum au fost formulate în documentele strategice ale instituției și ale conducerii liceului și vizează formarea unor abilități de viață și culturale la adolescenți, atât de necesare pentru integrarea socio-profesională, precum și pentru succesul școlar.

Fiind un oraș cultural, parte a unui județ în care s-au născut genii artistice, cum ar fi Eminescu, Enescu și Luchian, oricâte evenimente ar fi organizate pentru copii, tineri sau adulți, acestea sunt încă puține, setea de cultură fiind recunoscută.

„Cu atât mai mult, suntem motivați, ca liceu vocațional, să susținem talentul în formele sale cele mai ingenue, să promovăm tinerii artiști, să le creăm condiții pentru afirmare, dezvoltare personală și recunoaștere a valorii, prin competiție deschisă  și transparentă cu alți tineri de același nivel. Activități din cadrul proiectului: Iubim românește, Mărțișor tradițional, Concert pascal, Festivalul-concurs ”Singing and Living””, a declarat Daniel Dascălu, directorul instituției de învățământ.

Prin acest proiect se urmărește:

• dezvoltarea la elevi și la cadrele didactice, a abilitaților de a proiecta și realiza în echipă activități de educație morală, culturală, civică si religioasă, cu impact în școală și în comunitate;

• sprijinirea elevilor mai puțin motivați și cu mai puțin sprijin din partea familiei în vederea ameliorării rezultatelor școlare, a prevenirii abandonului școlar și a întăririi colaborării cu familia.

Proiectul vizează educarea copiilor prin muzică, integrarea limbilor străine în paralel cu păstrarea tradițiilor și obiceiurilor, într-o lume a multiculturalității și diversității artistice.  

„Țara de sus”, așa cum este numit pe bună dreptate județul Botoșani, este bogată în tradiții și obiceiuri, pe care tinerii au datoria de a le păstra și transmite pe mai departe.

Coordonatori ai proiectului sunt cadrele didactice Daniel Dascălu, Ada Alexandrina Macovei, Jeanina Cătălina Apostol, Cezar Grădinaru, Ștefan Crina Daniela și Șcarlii Ioana.                                                             

Sub coordonarea profesorilor, elevii vor participa la o serie de activități printre care amintim: Drepturile și obligațiile cetățenilor europeni, Stop bullying, Start loving, Traficul de persoane – o amenințare reală,  Concursul județean „Dosarul de angajare”.

Abilitățile de viață cuprind un set de cunoștințe, comportamente, atitudini și performanțe necesare unei vieți de calitate în orice context psiho-social. Dintre abilitățile vizate a fi dezvoltate tinerilor prin implicarea în proiect amintim:

• abilități de autocunoaștere;

• abilități de comunicare orală și scrisă în limba maternă, dar și într-o limbă străină;

• abilități antreprenoriale (alegerea meseriei/profesiei, cum să administrezi un buget în familie);

• abilități de luare a deciziilor, abilități de autogospodărire (mai ales pentru copiii din mediul rural și cei ai căror părinți sunt plecați în străinătate);

• abilități TIC (de utilizare a calculatorului, alfabetizare digitală);

• abilități de voluntariat (de a derula activități din proprie inițiativă în folosul altora, fără a primi o contraprestație materială);

• abilități sociale (cunoașterea drepturilor și obligațiilor, de integrare socială, de interacțiune în societate, de cooperare în grupuri de apartenență, spirit de echipă, de respectare a regulilor sociale).

„Într-o lume în care totul se învârte în jurul banilor și a internetului, încercăm să îi ajutăm pe elevi să fie conștienți de pericolul traficului de persoane, consecințele bullying-ului, dar și cum să reacționeze în cazul în care sunt victime ale acestora. Vrem să-i ajutăm să își creeze un viitor ținând cont de aptitudine și atuurile fiecăruia. Orele destinate educației civice și antreprenoriale sunt mult prea puține pentru a acoperi aceste aspecte, așa că activitățile din cadrul acestui proiect, își propun să vină în sprijinul elevilor, părinților și comunității pentru ca, împreună, să le putem crea un viitor mai bun și mai sigur”, a adăugat directorul Seminarului.

Coordonatorii proiectului sunt directorul Daniel Dascălu, profesoara Ada Alexandrina Macovei, Jeanina Cătălina Apostol și profesoara Șcarlii Ioana.



(Comunicat de presă)

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cum să evităm pericolele internetului, sfaturi pentru părinți!

astăzi, 14:35
4

Într-un document redactat la începutul anilor 2000 în Statele Unite ale Americii, intitulat „Familia ta și ciberspațiul”, se vorbeşte despre lucrurile pe care părinț...

Toți profesorii corectori de la Evaluarea Națională și BAC 2024 vor fi în centre de evaluare, nu vor mai evalua de acasă, anunță Ligia Deca

astăzi, 13:36
57

Profesorii corectori de la Evaluarea Națională și examenul național de Bacalaureat 2024 vor fi în centre de examen, nu vor mai putea evalua lucrările elevilor de acasă, așa cum s-a î...

Parlamentul a votat proiectul de lege USR: câinii-ghizi își pot însoți stăpânii nevăzători oriunde!

astăzi, 12:46
23

 Proiectul a fost adoptat marți de Parlament și mai este nevoie doar de promulgare de către președintele Klaus Iohannis pentru ca măsurile să se aplice, potrivit g4media.ro„Filoso...