Elevii vor ca, de anul viitor, vacanţa de iarnă să aibă trei săptămâni, iar vacanţa de vară să înceapă pe 1 iunie şi să se încheie la 1 septembrie. În acest sens, Consiliul Naţional al Elevilor au aprobat în Consiliul general două amendamente la proiectul de structură a anului şcolar 2017-2018, ce vor fi transmise Ministerului Educaţiei.
Vicepreşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Ştefan Alexandru Stancu, a explicat pentru Adevărul că vacanţa de vară, aşa cum este prevăzută în proiectul actual al anului şcolar 2017-2018, începe prea târziu pentru condiţiile meteorologice ale României, iar orice oră devine insuportabilă în clase dincolo de 1 iunie.
"Ne gândim la confortul termic. N-ar fi o problemă cele 15 zile din septembrie, dar reprezintă o problemă destul de serioasă cele 15 zile din iunie, când temperatura devine insuportabilă. De asemenea, vrem ca această perioadă de vacanţă de vară, 1 iunie – 1 septembrie, să rămână bătută în cuie, să nu o mai poată schimba nimeni, iar indiferent dacă aceste date cad miercuri sau joi, să ştim în fiecare an de câte săptămâni dispunem în fiecare an", a declarat vicepreşedintele CNE, Ştefan Alexandru Stancu.
CNE a mai propus soluţia aceasta şi anii trecuţi, dar nu a fost luată în calcul de Ministerul Educaţiei, pentru că s-au revoltat, pe de o parte, agenţii de turism care şi-ar pierde părinţii şi profesorii de clienţi în extrasezon, iar, pe de altă parte, profesorii nu ar avea timp să se pregătească de şcoală, dacă ar începe cursurile pe 1 septembrie.
"Unul dintre argumentele puternice în favoarea începerii şcolii în jurul datei de 15 septembrie este că e nevoie de concedii pentru cadrele didactice în luna august iar şcolile ar fi nepregătite dacă ar începe la începutul lunii septembrie", a declarat pentru Adevărul Daniela Vişoianu, preşedintele Federaţiei Coaliţia pentru Educaţie.
În schimb, elevii nu consideră argumentele agenţiilor de turism şi ale profesorilor ca fiind puternice şi bine întemeiate.
"Dacă noi punem problema educaţiei în dezbatere cu agenţiile de turism, înseamnă că nu suntem în stare să vedem priorităţile României", a spus preşedintele CNE, Vlad Ştefan, completat de către secundul său, Ştefan Stancu: "Nu cred că toţi profesorii sunt implicaţi în examene, astfel încât nu cred că ar putea fi o problemă".