Problema a fost pusă în discuție, joi, în cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, la ședință luând parte și primarii din județ.
La ora actuală, din cele 508 unități de învățământ din județul Botoșani, 28 dețin autorizație de securitate la incendiu, 244 nu necesită, iar 236 trebuie să obțină acest act.
La nivelul județului se vor constitui mai multe grupuri de lucru, formate din reprezentanți ai instituțiilor, care se vor ocupa de autorizarea școlilor care necesită acest lucru.
"Rugămintea este să constituim niște grupuri de lucru cu reprezentanți de la ISU, de la Inspectoratul Școlar, ai unităților administrativ-teritoriale și reprezentanți ai unităților de învățământ, persoane special desemnate pentru a gestiona această situație. Ne deplasăm în teren în anumite puncte comune de lucru, venim cu partea de asistență tehnică, ce condiții trebuie îndeplinite, ce documente trebuie, dumneavoastră să urmăriți îndeaproape și să putem reduce pe cât posibil numărul unităților de învățământ care nu dețin autorizație de securitate la incendiu. Termenul de 30 iunie 2017 va fi ultimul termen de prorogare, mai mult nu va fi. E valabil pentru toți operatorii, instituțiile, spețe unde se impune acest act administrativ. Până pe 30 iunie se funcționează pe propria răspundere, așa a stabilit legiuitorul, după acea dată se vor solicita astfel de acte administrative. Să fie un efort conjugat care să conducă la realizarea obiectivului. Este o problemă destul de spinoasă, au mai rămas cinci luni și trebuie să urmărim îndeaproape ce putem face", a transmis col. Cristian Amarandei, șeful Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență.
Costurile cu aceste autorizări vor trebui să le suporte primăriile în a căror rază sunt unitățile școlare. Unii primari s-au plâns deja că nu au sumele necesare pentru a autoriza școlile.
"Noi, primarii, cam știm ce avem de făcut, dar ne lipsește partea financiară. Am dori ca din comisia respectivă să facă parte un responsabil pe lucrul acesta. Lipsesc banii, noi am făcut documentația pentru autorizație, avem liceul, partea financiară înseamnă 600.000 de lei, adică cât bugetul pe localități. Lucrul acesta ne lipsește și am dori pe cineva responsabil financiar să ne ajute pe această parte", a spus Dan Oloeriu, primarul orașului Flămânzi.