Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul șoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales șoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraților.
Potrivit Profit.ro, este o nouă modificare impusă de transportatori care nemulțumește pe toată lumea, de la clienți, brokeri și service-uri la firme de asigurare și ASF.
Cel târziu din 19 mai 2017, sistemul bonus/malus aplicat șoferilor asigurați în România va trebui să fie modificat, arată Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA și Norma ASF care o pune în aplicare.
Schimbările nu sunt deloc favorabile șoferilor, ci, dimpotrivă, îi privează pe aceștia de o reducere a prețului RCA și îi încarcă suplimentar în caz de daună.
Concret, clasele de bonus și malus vor fi egale - câte opt pentru fiecare categorie - față de 8 clase de bonus și 12 de malus cum sunt în prezent.
Primul efect direct al schimbării de legislație este că bonusul maxim (adică reducerea de preț) obținut de șoferii care nu comit accidente va fi de 34% aplicat la tariful de bază, față de 50% cât este în prezent. Practic, șoferii care conduc aceeași mașină, fără să aibă daune timp de patru ani, vor plăti pentru RCA cu 16% mai mult decât în prezent.
"Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizați tocmai șoferii care nu au daune", comentează, pentru Profit.ro, Cristian Muntean, președintele ASSAI, organizația reprezentantivă a service-urilor.
În România sunt peste 5 milioane de șoferi asigurați, dintre care doar 7% produc daune pe parcursul unui an. Restul beneficiază, în mod normal, de încadrarea la o categorie de bonus.
Și șoferii care comit daune sunt dezavantajați. Chiar dacă numărul claselor de malus a scăzut, penalizarea maximă rămâne la 100%, crescând doar numărul punctelor de penalizare pentru fiecare daună în parte. Mai mult, o daună soldată cu vătămări corporale trimite șoferul considerat vinovat direct cu 6 categorii de malus mai jos, ceea ce echivalează cu plata unui nou RCA mai scump cu aproximativ 80%. Nu în ultimul rând, spun specialiștii din piața asigurărilor și din ASF contactați de Profit.ro, apare și o problemă tehnică. Citeste mai mult...