Fiscul va ști totul despre casele de marcat ale firmelor. Regulile înscrierii lor în registrul național, deja aplicabile

Toate casele de marcat folosite de firme în România urmează să figureze într-un registru național de evidență, potrivit unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ce a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Practic, registrul va conține informații despre producătorii, importatorii, distribuitorii și utilizatorii caselor de marcat, dar și despre aparate în sine, scopurile urmărite fiind reducerea evaziunii fiscale și simplificarea relației cu Fiscul.
 
Prevederile sunt incluse în Ordinul ANAF nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora. Documentul a apărut astăzi în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare la momentul publicării sale.
 
Registrul național prin care se va ține evidența caselor de marcat din România va ajuta Fiscul la monitorizarea tuturor aparatelor respective. În acest sens, firmele vor fi obligate să-și conecteze la internet casele de marcat, astfel încât datele fiscale să ajungă direct la ANAF.
 
Concret, registrul național va cuprinde informații despre producător, importator, firma ce achiziționează din Uniunea Europeană case de marcat, distribuitorul autorizat, unitatea acreditată pentru comercializare și/sau service, compania care primește aparate de marcat. De asemenea, în registru vor figura datele persoanei care face înregistrări privind aparatele de marcat.
 
În cazurile de mai sus, în funcție de situație, autoritățile vor centraliza informații precum codul de identificare fiscală, codul numeric personal, denumirea, prenumele și numele, calitatea, numărul și data autorizației de distribuție, elementele pentru identificarea certificatului digital folosit la utilizarea registrului, datele de contact.
 
Totodată, registrul național va cuprinde informații despre fiecare casă de marcat. Astfel, va fi vorba, în esență, de numărul unic de identificare, elementele de identificare a certificatului digital instalat pe aparat, seria de fabricație, adresa exactă la care se află casa de marcat, starea aparatului (furat, distrus, fiscalizat/nefiscalizat etc.). În plus, Fiscul va trebui să primească și informații despre instalarea și intervențiile făcute la aparatele de marcat, conexiunea la internet a acestora și schimbările intervenite în situația lor. Citeste mai departe pe Avocatnet.ro...

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Restricții de apă în sute de localități din țară, printre care șapte orașe, inclusv Dorohoi. Oficialii Apelor Române fac apel la populaţie

Monday, 5 August 2024

„În prezent, coeficientul de umplere în cele 40 de lacuri de acumulare este de 78,59% (în scădere faţă de săptămâna trecută când era de 79,77%). Menţinem &ic...

Cerbul de Aur: 71 de artişti din 21 de ţări s-au înscris în concursul de interpretare

Sunday, 7 July 2019

Organizatorii, televiziunea publică, au închis sâmbătă sesiunea de înscrieri pentru Concursul internaţional de interpretare al Festivalului Cerbul de Aur – ediţia 2019. ...

„Spider-Man: Far From Home”, al doilea film cu cele mai mari încasări de Ziua Independenţei

Sunday, 7 July 2019

Pe 4 iulie, filmul regizat de Jon Watts, al şaptelea al francizei, a generat încasări de 25,2 milioane de dolari, potrivit Variety.   Sursa: News.ro Citeste mai mult AICI