(P) Care sunt principalele greşeli pe care le comit companiile în relaţia cu clienţii

Relațiile cu clienții (Customer Relationship Management - CRM) nu sunt doar strategii și seturi de practici prin care companiile stabilesc și mențin legăturile cu clienții lor, sunt și măsurile de a dezvolta relații durabile și profitabile pe termen lung. O bună organizare pe segmentul de Customer Relationship  va asigura dezvoltarea și succesul afacerii în sine.

Aspectele pozitive se pot observa în loializarea clienților și a gradului de satisfacție, prin cifre. Relațiile cu clienții implică gestionarea interacțiunilor și comunicării cu aceștia, într-un mod eficient și personalizat.

Care sunt obiectivele principale ale relațiilor cu clienții?
Obiectivele principale ale Customer Relationship includ:

• atragerea clienților noi;
• fidelizarea clienților existenți;
• creșterea valorii clienților cu ajutorul unui soft CRM;
• îmbunătățirea satisfacției clienților;
• retenția clienților.

Ce greşeli sunt comise de către companii în relaţia cu clienţii?

Există mai multe greșeli comune pe care companiile le pot face în relația cu clienții.
Iată câteva dintre cele mai frecvente:

• neînțelegerea nevoilor clienților: multe companii pot cădea în capcana de a se concentra prea mult pe propriile produse sau servicii și de a neglija feedback-ul și nevoile clienților, iar lipsa aceste conexiuni poate duce la pierderea încrederii și a loialității clienților;

• răspunsuri inadecvate sau întârzieri în furnizarea de suport: răspunsurile deficitare sau întârziate pot frustra clienții și, ulterior, deteriora relația cu aceștia. În procesul de business este important să se asigure și să se ofere suport rapid, eficient și personalizat pentru rezolvarea problemelor și satisfacerea nevoilor clienților;

• comunicare incoerentă sau insuficientă: comunicarea necoordonată sau incoerentă poate crea confuzie și poate duce la neînțelegeri între companie și clienți. Este esențial ca toate departamentele să comunice în mod corespunzător și să furnizeze informații clare și complete clienților;

• lipsa de personalizare a experienței clienților: o relație puternică cu clienții implică oferirea de experiențe personalizate. Companiile ar trebui să înțeleagă nevoile și preferințele individuale ale clienților și să ofere soluții sau oferte adaptate acestora;

• ignorarea feedback-ului și a plângerilor clienților: companiile ar trebui să ia în serios feedback-ul și plângerile clienților și să le trateze ca oportunități de îmbunătățire. Ignorarea sau minimalizarea acestora pot duce la nemulțumirea clienților și la deteriorarea imaginii companiei;

• promisiuni nerealiste sau neîndeplinirea acestora: companiile care fac promisiuni nerealiste clienților sau nu își respectă angajamentele pot pierde încrederea și credibilitatea acestora. Este important să se ofere clienților informații și promisiuni realiste și să se îndeplinească cu exactitate ceea ce li se promite;

• lipsa de adaptabilitate și inovare: industriile și preferințele clienților se schimbă în mod constant, iar companiile care nu se adaptează și nu inovează pot fi depășite de concurență. Este important să se monitorizeze și să se răspundă la schimbările pieței și să se ofere produse și servicii relevante și inovatoare.

Acestea sunt doar câteva dintre greșelile comune în relația cu clienții, iar evitarea acestora poate contribui la construirea și menținerea unor relații solide și durabile.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Guvernul renunță la impozitarea progresivă a pensiilor speciale. Pensiile mai mari de 3.000 de lei vor fi impozitate cu 10%!

astăzi, 20:25

Guvernul vrea să renunțe la impozitarea progresivă a pensiilor speciale. Asta înseamnă că vor fi din nou taxate la fel ca pensiile din sistemul public, cu 10% pentru sumele care depășesc ...

Vârsta minimă pentru copii, pe scaunul din față al mașinii. Reguli și amenzi în 2025!

astăzi, 19:26

Siguranța copiilor în mașină este o prioritate pentru autoritățile din România. Conform legislației rutiere în vigoare, copiii sub o anumită vârstă sau înălțime...

O directivă UE lasă milioane de oameni fără pastile esențiale: Paracetamolul și pastilele pentru diabet se scumpesc!

astăzi, 18:20

Europa stă pe un butoi cu pulbere! O nouă directivă a Uniunii Europene, adoptată sub pretextul protecției mediului, riscă să creeze o criză medicală fără precedent. Milioane de pacienți di...