(P) Care sunt principalele greşeli pe care le comit companiile în relaţia cu clienţii

Relațiile cu clienții (Customer Relationship Management - CRM) nu sunt doar strategii și seturi de practici prin care companiile stabilesc și mențin legăturile cu clienții lor, sunt și măsurile de a dezvolta relații durabile și profitabile pe termen lung. O bună organizare pe segmentul de Customer Relationship  va asigura dezvoltarea și succesul afacerii în sine.

Aspectele pozitive se pot observa în loializarea clienților și a gradului de satisfacție, prin cifre. Relațiile cu clienții implică gestionarea interacțiunilor și comunicării cu aceștia, într-un mod eficient și personalizat.

 

Care sunt obiectivele principale ale relațiilor cu clienții?
Obiectivele principale ale Customer Relationship includ:

• atragerea clienților noi;
• fidelizarea clienților existenți;
• creșterea valorii clienților cu ajutorul unui soft CRM;
• îmbunătățirea satisfacției clienților;
• retenția clienților.

Ce greşeli sunt comise de către companii în relaţia cu clienţii?

Există mai multe greșeli comune pe care companiile le pot face în relația cu clienții.
Iată câteva dintre cele mai frecvente:

• neînțelegerea nevoilor clienților: multe companii pot cădea în capcana de a se concentra prea mult pe propriile produse sau servicii și de a neglija feedback-ul și nevoile clienților, iar lipsa aceste conexiuni poate duce la pierderea încrederii și a loialității clienților;

• răspunsuri inadecvate sau întârzieri în furnizarea de suport: răspunsurile deficitare sau întârziate pot frustra clienții și, ulterior, deteriora relația cu aceștia. În procesul de business este important să se asigure și să se ofere suport rapid, eficient și personalizat pentru rezolvarea problemelor și satisfacerea nevoilor clienților;

• comunicare incoerentă sau insuficientă: comunicarea necoordonată sau incoerentă poate crea confuzie și poate duce la neînțelegeri între companie și clienți. Este esențial ca toate departamentele să comunice în mod corespunzător și să furnizeze informații clare și complete clienților;

• lipsa de personalizare a experienței clienților: o relație puternică cu clienții implică oferirea de experiențe personalizate. Companiile ar trebui să înțeleagă nevoile și preferințele individuale ale clienților și să ofere soluții sau oferte adaptate acestora;

• ignorarea feedback-ului și a plângerilor clienților: companiile ar trebui să ia în serios feedback-ul și plângerile clienților și să le trateze ca oportunități de îmbunătățire. Ignorarea sau minimalizarea acestora pot duce la nemulțumirea clienților și la deteriorarea imaginii companiei;

• promisiuni nerealiste sau neîndeplinirea acestora: companiile care fac promisiuni nerealiste clienților sau nu își respectă angajamentele pot pierde încrederea și credibilitatea acestora. Este important să se ofere clienților informații și promisiuni realiste și să se îndeplinească cu exactitate ceea ce li se promite;

• lipsa de adaptabilitate și inovare: industriile și preferințele clienților se schimbă în mod constant, iar companiile care nu se adaptează și nu inovează pot fi depășite de concurență. Este important să se monitorizeze și să se răspundă la schimbările pieței și să se ofere produse și servicii relevante și inovatoare.

Acestea sunt doar câteva dintre greșelile comune în relația cu clienții, iar evitarea acestora poate contribui la construirea și menținerea unor relații solide și durabile.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Un șofer din Botoșani a încercat să evite impactul cu o mașină, dar a provocat un alt accident rutier!

astăzi, 11:25

Potrivit datelor din ancheta polițiștilor, un șofer în vârstă de 30 de ani din comuna Vlăsinești, județul Botoșani, conducea un autoturism VW dinspre Voitinel către Marginea. &...

Tineri din Botoșani arestați în urma unor percheziții: Au bătut un bărbat, i-au furat telefoanele și banii!

astăzi, 09:20

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele a doi tineri din municipiul Botoșani, cercetați pentru săvârșirea infrac...

LOC DE DAT CU…EPIGRAMA (376)

astăzi, 08:35

Născut pe 17 mai 1944 în localitatea Măgurele (Ungheni) şi, din păcate, decedat pe 8 decembrie 2015, Efim Tarlapan  se aliniază celor  mai performanţi exponenţi ai genului satir...