În cadrul ședinței Comisiei de Dialog Social, ce a avut loc miercuri la Instituția Prefectului, reprezentanții patronatelor au vorbit, din nou, despre necesitatea reabilitării și modernizării drumului Botoșani-Iași.
"Nu au pe unde să vină investitorii la noi. Toți au spus că fac în campania electorală, s-au angajat, dar nu s-a întâmplat nimic și nu știu de ce nu ar putea să aloce o sumă necesară. Merg prin toată țara în care sunt drumuri foarte bune între localități care nu sunt foarte importante și la noi drumul acesta arată foarte rău", a spus unul dintre membrii Comisiei de Dialog Social.
Vicepreședintele Consiliului Județean, Liviu Toma, a ținut să precizeze că acest obiectiv de investiții reprezintă o prioritate pentru parlamentarii proaspăt investiți în funcție, dar că se are în vedere și realizarea unei șosele de centură care să lege drumul Botoșani-Iași de drumul Botoșani-Suceava.
"Am participat la discuții cu o parte din parlamentarii noștri nou învestiți și au ca prioritate pe agenda lor toate demersurile referitor la drumul Botoșani-Tg. Frumos. Ba mai mult decât atât, am înțeles că se vor gândi cu toții chiar să legăm drumul național Botoșani-Tg. Frumos de drumul național Botoșani-Suceava printr-o șosea de centură, ori pentru asta vor trebui demarate studii de fezabilitate, trebuie făcuți câțiva pași. Va trebui legat cumva. E nevoie și de sprijinul Instituției Prefectului pe lângă parlametari, a celor din conducerea Consiliului Județean și chiar al primarilor pe unde se va gândi să se facă această șosea de centură. E nevoie de colaborare cu Primăria Curtești și Cristești", a spus Liviu Toma în intervenția sa.
Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane, a scos în evidență că realizarea unei centuri este unul dintre proiectele din portofoliul Zonei Metropolitane, proiect ce a fost prins în strategia de dezvoltare a acestei asociaţii.
"Va fi făcut un studiu de fezabilitate, cu un punct intermodal la Dedeman. Mai trebuie cumpărați probabil vreo 10.000 de metri pătrați pe tot traseul ăsta și restul Primăria Curtești are disponibil și proiectul probabil va fi pus pe SEAP în prima parte a anului", a menționat Egner.
Proiectul Zonei Metropolitane vizează realizarea unei căi de transport rutier de centură pe drumul european Iaşi-Botoşani continuând cu drumul european Botoşani-Suceava, ocolind municipiul Botoşani, prin Zona Lebăda, prin zona unităţii militare Petru Rareş, ieşirea fiind în apropierea Dedeman.
Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,5 milioane de euro, iar durata de realizare a acestuia de 3 ani, ca sursă principală de finanţare fiind Programul Operaţional Regional, dar şi fonduri de la Ministerul Transporturilor.
Şoseaua ar urma să aibă circa şase kilometri, patru benzi, cu două alveole pentru parcare mijloace de transport de trafic greu şi va face legătura şi cu Parcul de agrement Cornişa.